بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵

احتمالا شما در چند سال اخیر با انواع و اقسام خودروهای چینی در بازار ایران روبرو شده‌اید که همین امر نشان‌دهنده مقبولیت این خودروها از دید مشتریان ایرانی‌شان است. جک S3 یکی از این خودروهای چینی بوده که در چند سال اخیر در بازار ایران جا باز کرده است. بسیاری از مشتریان ایرانی این روزها به دنبال خرید آن هستند، اما مساله اصلی آنها این است که آیا قیمت روز جک S3 مقرون به صرفه است یا خیر؟ در این مقاله قرار است ضمن آشنایی شما با این خودرو چینی، به این سوال پاسخ دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

جک S3 چگونه خودرویی است؟

قیمت هر خودرو از جمله قیمت روز جک S3 باید متناسب با ویژگی‌های آن باشد. در غیر اینصورت مشتری با همان مقدار نقدینگی به سراغ گزینه‌های دیگر خواهد رفت. در لیست زیر قرار است به مشخصات این خودرو از جنبه‌های مختلف و همخوانی آن با قیمت روز بپردازیم.

مشخصات فنی جک اس 3

برای درک همخوانی قیمت روز جک S3 با ویژگی‌ها و امکانات آن، باید با این خودرو به لحاظ فنی و آپشن‌های مختلف آشنا شویم. خودرو مذکور یک محصول چینی بوده که در سال 2014 طراحی شده و در حال حاضر توسط گروه خودروسازی کرمان موتور یکی از شرکت های خوشنام فعال در بازار خودروی ایران عرضه می‌شود. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور آن 155 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه و حداکثر سرعت آن 175 کلومتر در هر ساعت است. حجم موتور آن در حدود 1590 سی سی و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن چیزی در حدود 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر است.

 با این اوصاف می‌توان گفت که قیمت روز جک S3 تقریبا متناسب با مشخصات فنی آن و همچنین در حد سایر خودروهای چینی موجود در بازار ایران است.  یکی از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به مصرف سوخت پایین اشاره کرد که آن را به یک خودرو مقرون به صرفه تبدیل کرده است. خصوصا برای خانواده‌های ایرانی که بسیار اهل سیر و سفر هستند. مصرف سوخت این روزها که قیمت بنزین افزایش یافته و امکان آزادسازی آن نیز وجود دارد یک برگ برنده برای این خودرو و هر خودروی کم مصرف دیگر است. قدرت جک S3 شاید به پای رقبای اروپایی خود نرسد، اما در میان خودروهای همرده خود قطعا حرف‌هایی برای گفتن دارد. این مساله به خصوص در جایگاه مقایسه ای خواهد توانست رضایت مشتریان را به طور نسبی جلب کند.

طراحی ظاهری، داخلی و قیمت روز جک S3

یکی از مهم‌ترین مزایای خودروهای چینی که در چند سال اخیر به بازار جهان عرضه شده‌اند، طراحی زیبای آنها با استفاده از الگوبرداری از مدل‌های غربی بوده است. در این میان خودرو مذکور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ظاهر بسیار زیبایی دارد که به نظر می‌رسد با قیمت روز جک S3 همخوانی داشته باشد. این خودرو یک شاسی‌بلند کوچک است که در قسمت عقب آن طراحان تلاش کرده‌اند با استفاده از برجستگی‌ها و خطوط مختلف، نمای زیبایی به خودرو ببخشند تا در نهایت یک محصول متناسب با قیمت روز جک S3 تحویل دهند.

این زیبایی همچنین در قسمت جلو خودرو نیز به چشم می‌خورد. جایی که طراحان تلاش کرده‌اند تا یک خودرو هیجان‌انگیز و جوان را طراحی کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت طراحی ظاهری آن می‌توان به طراحی زیبای شیشه‌ها اشاره کرد که از حالت سادگی به دور است. اما به لحاظ طراحی داخلی و فضای داخل کابین نیز باید گفت که ویژگی‌های مثبت آن به نقاط ضعف می‌چربد. همانند سایر خودروهای چینی امکانات مختلفی در داخل خودرو وجود دارد که متناسب با قیمت روز جک S3 است.

با این حال از نقاط ضعف آن می‌توان به کم بودن فضای سرنشینان در قسمت عقب اشاره کرد. خصوصا اگر در قسمت عقب افراد قدبلند نشسته باشند. قطعا در مسافرت‌های طولانی این مساله می‌تواند یک نقطه ضعف محسوب شود. ضمن آنکه نباید فراموش کرد که متریال به کار رفته در ساخت قطعات داخل کابین همانند سایر خودروهای شاسی بلند اروپایی نیست و از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. با این حال، این نکته را نیز نباید فراموش کرد که قیمت روز جک S3 نسبت به رقبا اروپایی خود بسیار مقرون به صرفه است.

وضعیت قطعات و خدمات پس از فروش

کرمان موتور مسئولیت ارائه خدمات پس از فروش این خودرو را بر عهده دارد. با این حال، در چند سال اخیر برخی از رانندگان از قیمت بالای برخی از قطعات آن گلایه دارند. البته وضعیت گرانی یا کمیابی قطعات خودروها صرفا به جک S3 محدود نمی‌شود. چرا که به علت تحریم‌ها و نوسانات ارزی برخی از قطعات خودروهای خارجی یا کمیاب و یا در صورت وجود گران است. با این حال، گویا کرمان موتور تلاش می‌کند تا خدمات پس از فروش خوبی را ارائه دهد. این تجربه خوب در سابقه شرکت کرمان موتور و در مورد محصولات دیگر ثبت شده است و می تواند تا حد بسیار زیادی رضایت خاطر مشتریان را فراهم کرده و اعتماد آن ها را نیز برای خرید فراهم آورد.

کلام آخر

در خصوص قیمت روز جک S3 باید گفت که به علت نوسانات بازار نمی‌توان یک قیمت مشخص و ثابت را برای آن در نظر گرفت. اما به نظر می‌رسد که قیمت آن متناسب با آپشن‌ها، امکانات و مشخصات فنی خودرو است. هر چند که باید ایرادات این خودرو چینی را نیز در نظر گرفت. با این حال، قیمت آن نسبت به بسیاری از رقبای اروپایی خود به صرفه است. حال باید شما با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای خرید خودرو مشخص نمایید که در چه سطحی اقدام به خرید خودرو نمایید . این مساله می تواند بسیار تعیین کننده ارزندگی این خودرو برای شما خواهد بود.

برچسب ها: تدبیر24 ، جک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها