بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
یکی از جاذبه ‌های جنوب شرقی کشور ترکیه، کوه نمرود است که باستان شناسان و تاریخ دانان بسیار زیادی را جذب خود کرده است. شما می توانید در این منطقه بسیار زیبا مجسمه هایی از سر را مشاهده کنید که با وجود گذشت سالیان سال همچنان باقی مانده اند.

کوه نمرود امروزه به عنوان یکی از خاص ترین و جذاب ترین مناطق گردشگری در کشور ترکیه به شمار می رود. با ما همراه باشید تا سری به کوه نمرود زده و در رابطه با این کوه هیجان انگیز اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.


کوه نمرود کجاست

 

معرفی کوه نمرود در ترکیه

کوه نمرود یکی از خاص ترین بخش های کشور ترکیه به شمار می رود که در واقع قله کوهی به ارتفاع ۲۷۵۰ متر است. این کوه امروزه میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا است. بر روی تراس اصلی کوه نمرود می ‌توانید مجسمه های سنگی مختلف و غول پیکری را مشاهده کنید.

این مجسمه ‌ها شکوه و عظمت دوران باستان را به رخ کشیده و نشان می ‌دهد که پیشینیان چگونه با کم ترین امکانات توانسته ند جذاب ترین و چشم نواز ترین مجسمه های دنیا را به وجود آورند.

برای این که بتوانید سفر لذت بخشی به منطقه کوه نمرود ترکیه داشته باشید، می توانید در فصل ‌های گرم سال و از اردیبهشت تا اوایل آبان با تهیه یک تور ترکیه به این کشور سفر کرده و سپس سری به کوه نمرود زده و از این مکان دیدن کنید.

اگر با خودرو خود و یا خودرو های اجاره ای به بازدید از کوه نمرود رفته اید نیازی نیست نگران جای پارک خودرو باشید زیرا در فاصله 600 متری کوه نمرود ترکیه فضایی به عنوان پارکینگ برای خودرو ها در نظر گرفته شده است و شما می توانید پس از پاک کردن خودرو خود، ادامه مسیر را تا نوک قله این کوه با پای پیاده طی کنید. اگر در هنگام غروب خورشید و یا طلوع خورشید بالای این کوه باشید، می توانید یکی از شگفت انگیز ترین و بی نظیر ترین مناظر و لحظات دنیا را مشاهده کنید.

 برای افرادی که هم به کوهنوردی علاقه ‌مند هستند و هم دوست دارند تا آثار تاریخی و کهن را مشاهده کنند، کوه نمرود از زیباترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه به حساب می‌ آید.

 

مجسمه های کوه نمرود

 

مجسمه های کوه نمرود؛ اسرارآمیز ترین جاذبه ترکیه

مهم ترین دلیلی که سبب شده تا کوه نمرود تبدیل به یک جاذبه گردشگری خاص و پر رمز و راز شود، مجسمه‌ سرهایی است که در این منطقه وجود دارد. شما می توانید در کوه نمرود مجسمه سرهای بریده شده را مشاهده کنید که خبری از بدن آن ها نیست و تنها سرهای این مجسمه ها باقی مانده اند.

در رابطه با این مجسمه ‌ها افسانه های مختلفی وجود دارد. بسیاری بیان می ‌کنند که در واقع هر یک از این مجسمه‌ ها یکی از خدایان نمرود بوده اند که به صورت کامل ساخته شده اند و در طول سالیان سال به دلیل رخدادهای طبیعی مثل زلزله بدن‌ های این مجسمه‌ ها متلاشی شده و حالا از این مجسمه های عظیم تنها سرهای بریده آن ها باقی مانده است.

البته این افسانه ها تا حدودی درست است زیرا در میان مجسمه هایی که در کوه نمرود وجود دارد، می ‌توانید مجسمه خدایان باستان بسیار زیادی را مشاهده کنید. از مجسمه هایی که سرهای شیر یا عقاب دارند گرفته تا مجسمه زئوس خدای خدایان در کوه نمرود قابل مشاهده است.

از مهم ترین مجسمه هایی که در کوه نمرود وجود دارد می توان به مجسمه هرکول، آپولو، میترا ،هرمس، هلیوس و... اشاره کرد که همگی آن ها از خدایان باستان به حساب می آمدند.

نکته بسیار مهم در رابطه با مجسمه های این منطقه آن است که در بین مجسمه خدایان باستان می توانید مجسمه پادشاه آنتیوخوس اول را نیز مشاهده کنید که یکی از امپراطوران دوره باستان این منطقه محسوب می‌ شود.

اطلاعات بازدید از کوه نمرود ترکیه

اگر قصد بازدید از کوه نمرود کشور ترکیه را دارید، لازم است تا اطلاعات بازدید از این منطقه را دانسته و سپس برای سفر به این منطقه اقدام کنید. کوه نمرود در ۱۶۰ کیلومتری کاهتا واقع شده است و برای رسیدن به این کوه باید در حدود ۶۰۰ متر پیاده روی انجام دهید.

همان طور که گفته شد، بهترین زمان برای سفر به کوه نمرود در فصول گرم سال است زیرا در ماه ‌های سرد، قسمت تراس های این کوه پوشیده از برف و یخ می شود و رسیدن به این کوه کار بسیار سخت و طاقت فرسایی خواهد شد. بازدید از این منطقه رایگان بوده و شما می توانید با رفتن به منطقه ادیامان و پس از آن رسیدن به پارک ملی ترکیه از کوه نمرود دیدن کنید.

اگر به دنبال یک جاذبه گردشگری خاص و چشم‌ نواز هستید حتما سری به کوه نمرود زده و از این مکان دیدن کنید. بی شک عکاسی در این منطقه خاص و چشم نواز از بهترین فعالیت‌ هایی است که می توانید در زمان سفر به ترکیه انجام دهید. امروزه کوه نمرود در یونسکو ثبت شده است و دولت ترکیه نیز تمام تلاش خود را می کند تا از این کوه باستانی و پر رمز و راز محافظت کند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها