بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
بخشنامه های حقوقی وزارت نفت به چه معناست؟
با ابلاغ بخشنامه‌های حقوقی و دستمزدی وزارت نفت، ابهامات بسیاری درباره کاهش یا افزایش دستمزد کارکنان رسمی وزارت نفت ایجاد شد؛ بسیاری از کارکنان نفت نسبت به این ابهامات واکنش‌های بسیاری نشان دادند که برای روشن شدن ابعاد این موضوع، باید به این مهم توجه کرد که افزایش های جدول پیوست آیین نامه، تنها مرتبط به افراد استخدام شده از تاریخ اول فروردین ۹۳ به بعد است.

اما در مورد سایر کارکنان؛ به این مبلغ ثابت ۵۰۰ هزار تومان به پایه حقوقشان اضافه شده که هدف از آن، حفظ تعادل نظام حقوق و دستمزد عنوان شده است. در مجموع باید گفت طی ۶ ماهه پایانی سال ۹۹ افراد مشمول محدودیت، با افزایش پایه حقوق ۵۰۰ هزار تومانی مواجه می‌شوند که بنا به محل جغرافیایی خدمت بین ۲ تا ۳.۵ میلیون تومان به مجموع دریافتی‌شان افزوده خواهد شد که نسبت به رقم نفت کارت کاهش یافته در طی ۶ ماه به مراتب بیشتر است. گفتنی است مجوز شایستگی هم به صورت مادام العمر برای صنعت نفت اخذ شده و در سال ۹۹ با میانگین ۱۰ و تا سقف ۱۲.۵ قابل اعمال است که حقوق عقب افتاده آن از اول سال پرداخت می شود. در مجموع باید گفت طی ۶ ماهه پایانی سال ۹۹ افراد مشمول محدودیت، با افزایش پایه حقوق ۵۰۰ هزار تومانی مواجه می‌شوند که بنا به محل جغرافیایی خدمت بین ۲ تا ۳.۵ میلیون تومان به مجموع دریافتی‌شان افزوده خواهد شد که نسبت به رقم نفت کارت کاهش یافته در طی ۶ ماه به مراتب بیشتر است. گفتنی است مجوز شایستگی هم به صورت مادام العمر برای صنعت نفت اخذ شده و در سال ۹۹ با میانگین ۱۰ و تا سقف ۱۲.۵ قابل اعمال است که back pay آن از اول سال پرداخت خواهد شد.   مواردی که در بالا به آن اشاره شده، جزو ابهامات اصلی بود که طی روزهای اخیر در فضای مجازی مطرح شده که بررسی‌ها و توضیحات مقامات مسئول در این حوزه، در متن بالا مورد اشاره قرار گرفته است.  

منبع: نفت ما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها