بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
مرضیه ابراهیمی تاکید کرد:
یک فعال مدنی بر ضرورت آگاهی بخش به مردم و مسئولان برای پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای و مقطعی با معضل کودکان کار تاکید کرد.

تدبیر24» مرضیه ابراهیمی در گفت‌وگو با چهارراه کودک درباره مساله کودکان کار گفت: مساله کودکان کار یک موضوع پیچیده است و فکر نمی‎کنم بتوان فردی را پیدا کرد که از دیدن آنها دچار غم و ناراحتی نشود. اما معتقدم صرفا غم و ناراحتی کافی نیست و هر فردی باید به اندازه خودش و توانش نسبت به این افراد احساس مسئولیت داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه ما باید در قبال کودکان کار شهروندان مسئولی باشیم، گفت: اما این مسئولیت پذیری به معنای دادن پول به آنان یا اقداماتی که چرخه کار کودکان را تثبیت کند، نیست. لازم است در این خصوص به مردم آگاهی داده شود تا آنان بدانند که در قبال کودکان کار چه مسئولیتی دارند.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع حتی خود ما با این پرسش مواجه شده‌ایم که با یک کودک در سرچهارراه چطور باید برخورد کرد، گفت: این تازه شکلی از کار کودک است که برای ما قابل رویت است و انواع دیگری هم وجود دارد که ما آنها را نمی‌بینیم مانند کودکانی که در کارگاه ها و ... مشغول به کارند. باید آگاهی میان مردم و از آن مهم‌تر میان مسئولان ارتقا پیدا کند تا از برخوردهای سلیقه‌ای و مقطعی با کودکان کار جلوگیری شود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه کودکان کار هم جزو مردم و شهروند همین شهر هستند، گفت: طبق پیمان‌نامه حقوق کودک و علاوه بر آن طبق حقوق شهروندی، حق  این کودکان بیشتر از کار در دوران کودکی است، کودکان باید درس بخوانند و از حمایت های متعددی برخوردار باشند، بسیاری از این حمایت ها باید با کمک نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد فراهم شود و البته بستر فعالیت سازمان های مردم نهاد هم باید با تسهیل گری نهادهای بالادستی باشد.

او  با ابراز امیدواری نسبت به افزایش آگاهی جامعه نسبت به کودکان کار و نحوه مواجهه با آنان در آینده نزدیک، اظهارکرد: حساسیت جامعه نسبت به کودکان کار افزایش پیدا کرده  و حالا باید بر عنصر آگاهی بخش توجه ویژه ای داشت. من امیدوارم اولا روزی برسد که دیگر کودکی را درحین کار نبینیم و ثانیا مردم به قدری آگاهی داشته باشند که بدانند در مواجهه با کودکان کار چه باید انجام دهند و چه نباید انجام دهند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها