بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۲
رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران از آمادگی برای افزودن شاخص‌های مرتبط با مناسب‌سازی برای اوتیسم به ضوابط شهرسازی خبر داد.

تدبیر24» حجت نظری در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن‌ها و پنج عضو دیگر شورای شهر تهران در محل ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار شد، گفت: سلامت روان امر مهمی است که متاسفانه شاهد آن هستیم که در مقایسه با سلامت جسم از آن غفلت‌های زیادی شده است. هفته سلامت روان نیز در واقع بهانه‌ای برای آنکه به این امر مهم بیشتر بپردازیم.

برگزاری هفته سلامت روان با محوریت اوتیسم

او با بیان اینکه در بسیاری از رویدادهای بین ‌المللی هرسال بر یک موضوع تمرکز می‌شود، گفت: به عنوان مثال چند هفته پیش به مناسبت روزجهانی پاکسازی زمین اعلام شد که تمرکز امسال بر روی پاکسازی ته سیگار است، در حالی که در سال‌های قبل روی موضوع دیگری تمرکز وجود داشت. به همین دلیل من پیشنهاد من این است که امسال در هفته سلامت روان، تمرکز ویژه و اصلی ما روی موضوع اوتیسم باشد.
نظری با بیان اینکه در همین راستا نیز مدیریت شهر قصد دارد که در هفته پایانی مهرماه شهروندان تهرانی را نسبت به اوتیسم و ابعاد آن آگاه کند، اظهارکرد: در این خصوص تمام رسانه‌های ستاد سمن‌ها، شورای شهر و شهرداری و حتی روزنامه همشهری نیز به کارگرفته خواهند شد.

ضرورت توجه به اوتیسم در ضوابط مناسب سازی شهرسازی

او همچنین در پایان این جلسه با تشکر از دیگر اعضای شورای شهر که در این جلسه حضور داشتند، گفت: با توجه به اینکه توافق بر این شد که هفته سلامت روان با تاکید بر اوتیسم برگزار شود، اگر سازمان های مردم نهاد شاخص‌های مناسب سازی برای اوتیسم را در اختیار شورا بگذارند، ما می‌توانیم با کمک دکتر سالاری این شاخص‌ها را به ضوابط شهرسازی اضافه کنیم.
نظری با تاکید بر اینکه تمرکز شورا ایجاد زیرساخت و فراهم کردن بسترها برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و مطالبه‌گری جامعه مدنی است، گفت: تلاش ما در ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران این است که به جای دادن ماهی به سمن‌ها، ماهیگیری را به آنان یاد بدهیم و در همین راستا نیز به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

سمن‌سرا دستاورد ماندگار برای جامعه مدنی است

رییس ستاد توان افزایی وحمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران ادامه داد: اگر فرهنگسراها را همچنان به عنوان یکی از دستاوردهای خوب دوران آقای کرباسچی در شهرداری تهران می‌دانند، به نظرم در این دوره نیزفضای ایجاد شده برای سازمان‌های مردم نهاد تحت عنوان سمن‌سرا جزو دستاوردهای ماندگار برای جامعه مدنی و سازمان‌های مردم نهاد خواهد بود.
او با اشاره به اجرای طرح تصمیم‌سازی نیز گفت: در این دوره ما تلاش کردیم، طرح تصمیم سازی را پیش ببریم تا بر اساس آن سازمان‌های مردم نهاد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی متناظر با کمیته‌های شورای شهر با آنان در ارتباط بوده و در تدوین طرح‌ها و بررسی لوایح به کمیته‌ها و کمیسیون‌ها کمک کنند که البته در موارد مانند کمیته محیط زیست همکاری بسیار کمی با کارگروه مربوطه شده اما در کارگروه‌های دیگر اقدامات در حال انجام است.
نظری در پایان پیشنهاد داد که به مناسب هفته سلامت روان و رویکرد امسال آن که اوتیسم انتخاب شد، یکی از سازمان‌های مردم نهاد فعال در بحث اوتیسم در آغاز جلسه بعدی شورای شهر در صحن حاضر شده و همچون شورایاری‌ها به ارائه گزارش بپردازد.
در این جلسه، خانم‌ها شهربانو امانی و الهام فخاری و آقایان محمدجواد حق‌شناس، محمدسالاری و احمد مسجدجامعی نیز حضور داشتند و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد به طرح دیدگاه‌ها و مسائل خود در مورد سلامت روان پرداختند.

انتهای پیام


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها