بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

تدبیر24»برای همه ما حتما یک بار این موقعیت پیش آمده که نیاز به رفتن به مکان خاصی داشتیم، اما مسیر رسیدن به مقصد را بلد نبوده ایم. در این مواقع معمولا اولین راهی که به ذهنمان رسیده پرسیدن مسیر مقصد مورد نظر از شخصی است که به آن محدوده آگاهی دارد.

شاید راه حل بعدی که خیلی از افراد به سراغ آن می روند، پیدا کردن مقصد مورد نظر بر روی نقشه های شهری و مسیریابی است. این هم راه حل خوبی است. اما علاوه بر اینکه نیاز به دقت زیادی دارد، این نقشه ها جزئیات مسیر را مشخص نمی کنند و فقط یک نمای کلی از مسیر دارند.

مثلا ممکن است در زمانی خاص، بخشی از مسیر منتهی به مقصد مورد نظر ما به هر علتی مسدود شده باشد. برای مثال عملیات های ساخت و ساز، برخی اقدامات شهرداری و شهرسازی و یا هر اقدامی که موجب می شود خیابانی یا بخشی از آن غیرقابل دسترسی باشد.

بعلاوه در این نقشه ها، حجم ترافیک مسیر در زمان های خاص مشخص نیست و نمی توان بهترین و سریع ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد تشخیص داد. همچنین زمان رسیدن به مقصد نیز قابل تخمین نمی باشد.

در سال های اخیر استفاده از مسیریاب ها در هنگام رانندگی بسیار رایج شده است. این مسیریاب ها کار را برای رانندگان و تمامی کسانی که قصد رفتن به مقصدی را برای اولین بار دارند، بسیار راحت کرده است.

در ادامه، اطلاعاتی درباره این مسیریاب ها در اختیار خوانندگان این مطلب قرار داده ایم.

مسیریاب ها، راه حلی همیشگی برای پیدا کردن مقصد

در دنیای پیشرفته کنونی استفاده از اپلیکیشن های مسیریابی بسیار گسترش پیدا کرده و کاربران برای پیدا کردن بهترین، کوتاه ترین و خلوت ترین مسیر منتهی به مقصد مورد نظر خود، از این برنامه ها استفاده می کنند.

کاربران مسیریاب های آنلاین در هر زمان و مکانی می توانند بهترین خدمات را از این نرم افزارها دریافت کنند. این اپلیکیشن ها خدمات مورد نیاز کاربران را در هنگام رانندگی، پیاده روی، دوچرخه سواری و حتی در مواردی خطوط هوایی و ریلی به آنها ارائه می دهند.

افزایش تعداد خودروها در خیابان ها و حجم بالای ترافیک در کلان شهرها باعث شده تا روزانه بخش زیادی از زمان شهروندان در ترافیک شهری هدر رود. اگرچه برای جلوگیری از ایجاد ترافیک های سنگین، استفاده نکردن از خودروهای شخصی بهترین گزینه است، اما گاهی رسیدن به مقصد در زمان کوتاه با وسیله نقلیه عمومی امکان پذیر نیست.

بنابراین دسترسی به برنامه ای جهت یافتن مسیرهای خلوت و جایگزین، کمک شایانی به صرفه جویی در وقت و هزینه کاربران خواهد کرد.

نرم افزارهای مسیریابی چگونه عمل می کنند؟

در حال حاضر تقریبا تمامی تلفن های هوشمند موجود در بازار، مجهز به سیستم GPS می باشند. نرم افزارهای مسیریابی به کمک اینترنت و با اتصال به ماهواره های GPS از طریق تلفن همراه، مکان دقیق جغرافیایی شما را پیدا کرده و بر روی نقشه مشخص می کنند.

با استفاده از اپلیکیشن های مسیریابی، کاربر برای سفر از مبدا «الف» به مقصد «ب» می تواند نزدیک ترین مسیر را شناسایی و انتخاب کند. برای این منظور کافی است مقصد مورد نظر خود را روی نقشه مشخص کند و سپس درخواست مسیریابی دهد. نرم افزار با استفاده از الگوریتم های مسیریابی، کوتاه ترین و بهترین مسیر را به کاربر نشان می دهد.

یافتن نزدیک ترین مکان خاص در اطراف کاربر

نرم افزارهای مسیریابی علاوه بر امکانات بسیار زیادی که در یافتن بهترین مسیر در اختیار کاربر قرار می دهند، می توانند نزدیک ترین مکان خاص در اطراف کاربر را نیز به او نشان دهند.

برای مثال گاهی افراد در محدوده ای هستند که آشنایی کامل به مشاغل و مراکز آن منطقه از جمله مراکز درمانی، رستوران و حتی نانوایی ها ندارند، یا در طی مسیر نیاز فوری به پمپ بنزین پیدا می کنند. در این شرایط تنها کافی است تا مکان مورد نظر را در نرم افزار مسیریاب خود جستجو کنند.

بیشتر نرم افزارهای مسیریاب دارای پایگاه داده ای هستند که تمامی مکان های مورد نیاز کاربران در آن قرار داده شده است. کاربر می تواند مکان های مورد علاقه و یا با بازدید زیاد خود را در نرم افزار اضافه کند تا دفعات بعدی نیاز به جستجوی مجدد آن ها نداشته باشد.

راهنمایی صوتی مسیریاب ها چیست؟

بر اساس گفته های رئیس پلیس راهور، استفاده دیداری از مسیریاب ها ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود. اما استفاده از سیستم صوتی مسیریاب ( مسیریاب سخنگو ) مفید و باعث ساده تر شدن کار رانندگان می باشد.

راهنمای صوتی مسیریاب ها به کاربر این امکان را می دهد که بدون نیاز به نگاه کردن به نقشه، مسیر مورد نظر را با تمرکز و توجه به جاده طی کند. این امر موجب امنیت بیشتر راننده و سایر سرنشینان خودرو خواهد بود.

این راهنماهای صوتی قبل از هر گردش و تغییر مسیر، کاربر را از آن مطلع می کند و تا رسیدن به مقصد گام به گام او را راهنمایی می کند.

پیشنهاد می شود که به هنگام استفاده از مسیریاب، برای ایمنی بیشتر، حتما از پایه های نگهدارنده موبایل در خودرو استفاده شود.

سایر امکانات نرم افزارهای مسیریاب خودرو

امکانات و خدمات نرم افزارهای مسیریاب در موارد بالا خلاصه نمی شود. امروزه نرم افزارهای مسیریاب با قابلیت های متفاوت در بازار عرضه شده اند و هر یک از آنها با اضافه کردن امکانات جدیدتر درصدد ارائه خدمات بیشتر به کاربران خود می باشد.

به طور کلی خدمات و قابلیت های مسیریاب ها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد، که هر یک از این امکانات در بعضی مسیریاب ها هست و در بعضی دیگر نیست.

1. ارائه کوتاه ترین و نزدیک ترین مسیر برای رانندگی، دوچرخه سواری و پیاده روی

2. ارائه زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد بر حسب استفاده از وسیله نقلیه مورد نظر

3. ارائه اطلاعات از وضعیت ترافیک لحظه به لحظه در مسیر مورد نظر

4. ارائه مسیرهای جایگزین با تخمین زمان مورد نیاز برای طی آن مسیر

5. اخطار برای حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در مسیر

6. نمایش تصادف خودروها، ساخت و ساز و ... در مسیر مورد نظر

7. راهنمایی صوتی راننده از طریق گوینده مسیریاب

8. امکان موقعیت یابی و مسیریابی آفلاین

9. نمایش نام خیابان ها و کوچه ها

10. نمایش دوربین های کنترل سرعت و اخطار در مورد سرعت غیرمجاز

11. علامت گذاری مکان های مورد علاقه و با بازدید بیشتر

12. نمایش نزدیک ترین مکان مورد نظر مانند رستوران، پمپ بنزین، پارک، بیمارستان، مدرسه، مسجد و ...

اپلیکیشن های مسیریاب ایرانی

در ایران نیز همگام با شرکت های معتبر برنامه نویسی دنیا، نرم افزارهای قدرتمند و کارآمدی در زمینه مسیریابی توسط برنامه نویسان کشورمان طراحی و تولید شده است. این مسیریاب ها با داشتن امکانات و قابلیت های بسیار زیاد، توانایی خوبی در رقابت با نرم افزارهای مسیریاب خارجی از خود نشان داده اند.

تعداد نرم افزارهای مسیریاب اندروید و آیفون که توسط برنامه نویسان کشور عزیز خودمان طراحی و تولید شده اند زیاد بوده و ذکر نام و خصوصیات آنها در این مقاله نمی گنجد. به همین علت قصد داریم یکی از بهترین مسیریاب ها به نام بلد را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن مسیریاب ایرانی بلد

مسیریاب و موقعیت یاب حرفه ای بلد با استفاده از روش های نوین برنامه نویسی، تولید شده و قابلیت های به روزی دارد. این مسیریاب که با استفاده از داده های محلی طراحی شده، بسیار کارآمدتر و قدرتمندتر از مسیریاب های خارجی برای گردشگری در کشور می باشد.

این مسیریاب با داشتن نقشه با جزئیات فراوان از سراسر ایران، و با در نظر گرفتن ترافیک آنلاین، کاربران خود را در یافتن کوتاه ترین، سریع ترین و به صرفه ترین مسیر ممکن یاری می کند.

ویژگی های مسیریاب بلد

از ویژگی های مهم مسیریاب بلد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. رابط کاربری و محیط فارسی

2. مسیریاب سخنگو یا صوتی

3. ارائه و نمایش اطلاعات ترافیکی به صورت زنده

4. نمایش پلاک ها (فقط در شهر تهران)

5. نقشه فارسی با جزئیات فراوان

6. تغییر خودکار حالت شب و روز

7. نمایش دو بعدی و سه بعدی

8. مصرف بهینه باتری

تعامل کاربران با تیم بلد جهت بهبود اپلیکیشن

سازندگان مسیریاب بلد، همواره در تلاش برای بهبود و ارائه خدمات بیشتر به کاربران خود می باشند.

شایان ذکر است که نرم افزارهای مسیریاب همچون سایر نرم افزارها، دائما به روز رسانی می شوند تا علاوه بر اصلاح نرم افزار، اطلاعات و خدمات جدید نیز به آنها افزوده شود.

در این مسیر، همکاری و تعامل کاربران مسیریاب بلد با سازندگان، نقش بسیار مهم و ارزشمندی در بهبود عملکرد و برطرف کردن نقایص احتمالی نرم افزار ایفا می کند.

کاربران می توانند با ارائه پیشنهادات و یا مشکلاتی که در هنگام استفاده از مسیریاب برای آنها ایجاد می شود، کمک شایانی در ارائه خدمات بهتر و ارتقای سطح کیفی مسیریاب کرده باشند.

حمایت از نرم افزارهای تولید داخلی

در زمینه موقعیت یابی و مسیریابی، نرم افزارهای ایرانی دیگری نیز در مناطق مختلف کشور طراحی و تولید شده اند. بسیاری از این مسیریاب ها اکنون توسط قشر زیادی از مردم مورد استفاده قرار می گیرند.

یقینا حمایت کاربران ایرانی از نرم افزارهای بومی در کنار پشتیبانی نهادهای دولتی می تواند موجب رشد و توسعه بیشتر و سریعتر این مسیریاب ها و سایر نرم افزارهای ایرانی را فراهم کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، مسیریاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها