بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
تدبیر24»عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه آمار کرونا درصدی از واقعیت است، گفت: یکی از اقدامات اشتباه، اخذ پول از انجام تست بود که گفته شد هر فردی برای انجام آن باید دویست هزار تومان پول بدهد؛ بنابراین مردم نتوانستند هزینه آن را تامین کنند و هر بیماری که بستری شد به اندازه ۳۰۰ تست کرونا هزینه تحمیل کرد.

ملک فاضلی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص وضعیت کرونا در کشور، اظهار کرد: مدتی است بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و این چیزی است که همه ما پیش بینی می کردیم که در فصل پاییز به دلایل مختلف امکان شیوع ویروس در حدی که ما نتوانیم آن را کنترل کنیم، وجود دارد و می تواند باعث مرگ و میر بیشتری شود که امروز شاهد آن هستیم. وقتی این وضعیت پیش بینی شده بود و امروز نتوانسته ایم برای آن کاری انجام بدهیم، نشان می دهد یک جای کار ما اشکال دارد.

نتوانستیم در جامعه بیماریابی کنیم

همه در حال انتقال بیماری هستند

باید به سمت کار کارشناسی کامل و دقیقی گام برداریم

او تعطیلی شهرها و کسب و کارها را اقدامی نادرست دانست و گفت: روش انتقال بیماری و دوره بیماری برای ما مشخص است. ما نتوانسته ایم در تمام جامعه بیماریابی کنیم پس نمی‌دانیم دشمن کیست؛ کجاست و چگونه است و باید از چه حذر کرد. مشخص نیست چه کسی در حال انتقال بیماری است. به تعبیری همه در حال انتقال بیماری هستند چون ناشناخته‌اند. وقتی همه انسان ها در حال انتقال بیماری هستند، این توان را نداریم که همه آنها را تحت پوشش و نظارت قرار دهیم. پس هر برنامه ای که دولت آن را در پیش می‌گیرد برنامه جامع، کامل و فراگیری نخواهد بود و عوارضی در پی دارد؛ ولی دولت نباید ساکت بنشیند و انجام دادن یک کار ناقص به مراتب بهتر از کار نکردن است. ما یک کار ناقص را انجام می‌دهیم و امید است به سمت کار کارشناسی کامل و دقیقی گام برداریم.

طی چند سال آینده با افت تحصیلی دانش آموزان مواجه خواهیم بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: امروز جدا سازی افراد از یکدیگر، بهترین راه برای مقابله با این ویروس عنوان می‌شود در حالی که به عنوان نمونه چند سال دیگر میزان افت تحصیلی دانش آموزان را باید بررسی کنیم که چقدر افت تحصیلی خواهیم داشت. در حال حاضر هم شاهد عادت بد عدم تحصیل و عدم فراگیری هستیم. پس آموزش و پرورش و وزارت علوم باید از همین حالا آمادگی لازم را پیدا کند. در کسب و کار و توسعه جامعه هم وضعیت همین است؛ بنابراین باید برای بعد از کرونا آمادگی لازم را داشته باشیم؛ اولین وظیفه ما حفظ سلامت جامعه و نجات جان انسان ها است اما وظیفه مهم بعدی این است که برنامه هایمان را برای آینده و فردای این مملکت تنظیم کنیم.

محدود کردن تست کرونا و اخذ پول از مردم اقدامی اشتباه بود

هر بیماری که بستری شد به اندازه ۳۰۰ تست کرونا هزینه تحمیل کرد

فاضلی با انتقاد از محدود کردن تست‌های کرونا، اظهار کرد: تست ها را محدود کردیم و گفته شد هر فردی برای انجام تست باید دویست هزار تومان پول بدهد؛ بنابراین مردم هم نتوانستند هزینه آن را تامین کنند. بیماری ناشناخته در جامعه رها شد و هر بیماری که بستری می‌شود به اندازه ۳۰۰ تست کرونا هزینه تحمیل می‌کند. متاسفانه هر بار که می خواهیم صرفه جویی انجام دهیم در جایی دیگر عوارضی صد برابری پرداخت می کنیم که صددرصد اشتباه است و به این توجه نکردیم که پیشگیری به معنای، جلوگیری از هزینه‌های بالای درمان است.

آمار کرونا درصدی از واقعیت است

نماینده مردم سراوان و مهرستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آمار واقعی کرونا در کشور خاطرنشان کرد: آمارها، همیشه درصدی از واقعیت است هر چقدر که میزان حضور و گزارش دهی شما بیشتر باشد به واقعیت نزدیکتر هستید شما در هیچ کجای دنیا نمی توانید صددرصد واقعیت ها را گزارش کنید. الان هوا سرد است و مردم در محیط های بسته زندگی می‌کنند؛ بیماری‌های ریوی شیوع پیدا کرده و اضافه شدن کرونا به این بیماری ها مرگ و میر را بالا برده است. هر بیماری یک پیک و شیوع بیش از حد دارد و بعد خود فروکش می کند. وظیفه ما این نیست که تماشا کنیم و منتظر باشیم تا میزان شیوع ویروس پایین بیاید بلکه وظیفه داریم اجازه ندهیم شیوع پیدا کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، شفقنا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها