بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
تدبیر24»سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اظهار نگرانی از حضور تروریست‌ها در نزدیکی مرزهایی ایران، گفت: ضمن احترام به حقوق کشورها از جمله تمامیت ارضی آنها، خواستار پایان سریع درگیری در قره باغ هستیم زیرا هدف نیروهایی که از خارج وارد این منطقه شده‌اند، صلح و ثبات منطقه نیست.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا، در خصوص خطرات مناقشه قره‌باغ برای منطقه، اظهار کرد: مناقشه قره‌باغ از ابتدا مورد توجه کمیسیون امنیت ملی بود چراکه این موضوع می تواند در ابعاد مختلفی برای ما چالش و مساله ایجاد کند. از جمله راکت‌ها و آسیب‌هایی که به زمین‌های کشاورزی و روستاهای کشور ما برخورد می‌کند، خطرات راهبردی از جمله حضور نیروهای تکفیری در منطقه که متاسفانه اخبار زیادی در این مورد وجود دارد و همچنین در خصوص حضور رژیم صهیونیستی هم نگرانی‌هایی وجود دارد.

خواستار پایان هر چه سریع تر جنگ قره باغ هستیم

او در ادامه افزود: حضور نیروهای تکفیری در منطقه جزو دغدغه‌های ما است و در گفتگوهایی که با وزارت امورخارجه داشتیم مطلع شدیم که آنها هم به طور جدی این موضوع را دنبال می‌کنند؛ بنابراین ضمن احترام به حقوق کشورها از جمله تمامیت ارضی آنها، خواستار پایان سریع این در گیری هستیم و نسبت به حضور نیروهایی که از دیگر کشورها وارد این مناقشه می شوند نگران بوده و عقیده داریم آنها اهدافی مخربی دارند و هدفشان در جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه نیست بلکه در جهت ناامن سازی منطقه در حرکت هستند.

نیروهای خارجی حاضر در قره باغ به دنبال طولانی کردن جنگ هستند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بیان کرد: تاکنون سه مرحله آتش بس بین طرفین اعلام شده که دو مرحله با محوریت طرف روسی و یک مرحله با محوریت آمریکا بود که هر سه نقض و در کمتر از چند ساعت منجر به شکست شد. ما طرح جامعی در این خصوص نوشتیم و بر این نکته تاکید داریم که اگر همه این درگیری‌ها از طرف نیروهای خارجی باشد، تلاش آنها بر این خواهد بود که تا حد ممکن این جنگ را طولانی تر کنند. از این جهت در طرح صلح جمهوری اسلامی ایران، به موضوع خروج نیروهای خارجی اشاره و دغدغه های جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است. ما طرح صلح خودمان را آماده و آن را به کشورهای مختلف ارائه کرده‌ایم.

بحران قره باغ راه حل نظامی ندارد

ایران و ترکیه در صلح منطقه می‌توانند نقش موثری داشته باشند

او در ادامه افزود: انتظار ما این است که طرفین متوجه این موضوع باشند که این درگیری راه حلی نظامی ندارد و باید از طریق گفتگو و تاکید بر حقوق ملت‌ها حل و فصل شود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که با هر دو کشور رابطه مهم و دوستانه ای دارد، برای میانجیگری اعلام آمادگی کرده است و به عنوان یکی از عاملین آتش بس و صلح در منطقه هم حضور خواهد داشت؛ انتظار ما این است که همراه با کشورهایی که در منطقه حضور دارند به یک صلح پایدار دست پیدا کنیم؛ اما مسئولیت برقراری صلح و گفتگو در سال های گذشته بر عهده گروه «مینسک» بوده که موفق عمل نکردند. بنابراین ما به عنوان کشوری که از صلح و ثبات در منطقه بهره می بریم باید در این موضوع موثر باشیم و ایران و ترکیه نیز باید در این صلح، مشارکت فعالی داشته باشند.

انتظار داریم طرفین درگیر هر چه سریعتر به جنگ قره باغ پایان دهند

عمویی در خصوص اصابت راکت به مرزهای ایران، گفت: ما برای حفاظت از مرزهای خودمان نیروی کافی داریم ولی آنچه که الان شاهد آن هستیم پرتاب راکت هایی است که به واسطه این نزاع بعضا اشتباهی وارد خاک ایران می شود. این مساله برای ما حساسیت زیادی دارد و به صورت شفاف به مقامات طرفین درگیر گفته شده است که خاک جمهوری اسلامی جزو خطوط قرمز ما است و انتظار داریم طرفین ضمن اینکه هر چه سریعتر به این درگیری ها پایان می‌دهند، در پرتاب های خود حداکثر دقت را داشته باشند.

برای کمک به تامین دارو و مواد غذایی مورد نیاز کشور اعلام آمادگی کرده‌ایم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با کمبود دارو در کشور و ورود کمیسیون امنیت به این موضوع، اظهار کرد: کمیسیون تا اینجا از دو منظر در بحث امنیت غذا و دارو ورود کرده است. در یک جلسه از رییس سازمان غذا و دارو دعوت و در مورد ذخایر دارویی کشور و روند تولید دارو صحبت شد؛ ۹۷% از نیاز دارویی کشور در داخل تامین می شود و ۳% آنها مبتنی بر واردات هستند و تقریبا نیمی از این ۳% اقلام دارویی است که مشابه داخلی دارد اما یک بیمار شاید بنا بر توصیه پزشکی و یا به دلایل شخصی، بخواهد از اقلام خارجی داروها استفاده کند که این موضوعی مهم است. از این جهت اعلام آمادگی کرده‌ایم که از سوی مجلس شورای اسلامی به تامین نیازها کمک کنیم.

روند تامین ارز کشور در حال بهبود است

عمویی در پایان خاطرنشان کرد: بحث نیازهای داخلی کشور مبتنی بر تامین ارز است که برای تامین آن جلساتی را با سرپرست سابق وزارت سمت در کمیسیون داشتیم و اخیرا نیز جلسه‌ای با دکتر همتی رییس بانک مرکزی در کمیسیون برگزار کردیم که اعلام کردند بخشی از ارز مورد نیاز کشور صرف واردات دارو می شود. در مورد این موضوع اخباری مبنی بر تامین حداقل ها به دست آمده است و روند تامین ارز کشور در حال بهبود است. این گزارشی بود که آقای دکتر همتی به ما دادند و انتظار اعضای کمیسیون به ایشان منتقل شده است تا تمام تلاش خود را برای تامین نیازهای ارزی واردات دارو انجام بدهند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها