بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰

تدبیر24»شهر استانبول از لحاظ جغرافیایی بین سواحل اژه و مدیترانه قرار گرفته است ، پس میتوان حدس زد که دارای چه مناظر باشکوه و زیبایی است . این شهر از یک سو به رشته‌ کوه‌ های مرتفع و سرسبز و از سوی دیگر به دریا منتهی می گردد و طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع از جمله امتیازات منحصر بفرد این شهر بندری است .

تاریخ سکونت در شهر استانبول به پیش از میلاد حضرت مسیح باز می گردد و همواره امپراتوری های بزرگی بر این شهر سیطره داشتند که هر کدام یادگاری از خود به جا گذاشته اند . بنابراین بازدید از اماکن و آثار تاریخی این شهر را در الویت برنامه های خود قرار دهید و اینگونه با تمدن و تاریخ چند هزار ساله این سرزمین آشنا شوید . این شهر در زمره شهرهای پربازدید کشور ترکیه قرار دارد. یکی از دلایلی که این شهر را معروف کرده است سواحل دریای اژه و مدیترانه ای است که در این منطقه قرار دارد، از همین رو همین دریاها سبب شده اند تا جهت استانبول در طول قرون تحت حاکمیت تمدن های بسیاری قرار بگیرد . در شهر استانبول با آثار به جا مانده از تمدن های کاریا ، رودوس و آدا ، مصر آشور ، ایون ، دور، پرس، رومیان ، بیزانس ها ، سلجوقیان و عثمانیان روبرو خواهید شد .همچنین تور کیش را در سفر باتو ببینید.

آب و هوای شهر استانبول

شهر استانبول و تور استانبول دارای آب و هوای مدیترانه ای و بسیار لطیف است . این شهر دارای تابستان هایی گرم و مرطوب است که اتفاقا این دما برای رفتن به آب و لذت از تفریحات آبی ایده ال است و آفتاب گرم تابستانی برای حمام آفتاب و برنزه کردن واقعا مناسب است و تابستان ها فصل سفر به این شهر است . استانبول زمستان هایی پر باران و سرد دارد و در این زمان شهر سوت و کور و خالی از مسافر است . دمای هوا در سرد ترین حالت خود بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است و در این زمان هنوز آب ها گرمای تابستانی خود را حفظ کرده اند .

در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از زیباترین سواحل این شهر را به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید :

1. ساحل اوربان – ترکیه (Marmaris Urban Beach)

استانبول بواسطه داشتن سواحل زیبا و شگفت انگیز به شهرت رسیده است . شن های طلائی رنگ در کنار آبهای زلال و فیروزه ای منظره ای حیرت انگیز را خلق نموده اند و اغلب گردشگران از سراسر دنیا برای لذت از این همه زیبایی راهی این شهر می شوند .

در ابتدا به سراغ ساحل اوربان می رویم که نزدیک ترین ساحل به مرکز شهر استانبول است و دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی بوده و همچنین ورود به آن رایگان است . در طول سال برنامه ها و رویداد های مختلفی توسط شهرداری در این ساحل برگزار می شود که سبب شهرت بیشتر این ساحل شده است . و در طول فصل بهار و تابستان تمامی تخت ها و صندلی ها مملو از گردشگر می شود و جای خالی بندرت دیده می شود . با تور کیش سفر کنید.

2. ساحل لانگ بیچ یا (Uzunyali) (Marmaris Long Beach)

ساحل لانگ بیچ ، طولانی ترین خط ساحلی این شهر است ، و در حدود ده کیلومتر طول دارد و در نزدیکی ساحل اوربان واقع شده است . این ساحل نیز دارای چشم اندازی زیباست و ماسه های طلائی رنگ و آبهای فیروزه ای دل هر گردشگری را می برد . اگر پا به آب بگذارید تا عماق آن را می بینید و ماهیان زیبا از کنارتان می گذرند . در این ساحل رستوران ها ، کافه ها و مراکز خرید متنوعی وجود دارند که گشت و گذار یکروزه شما را تکمیل می کنند و هر آنچه را بخواهید در اختیارتان قرار می دهند .

بیشتر بخوانید:

حمل و نقل عمومی در دبی و کیش

3. ساحل ایچملر (Icmeler Beach)

ساحل ایچملر یکی از محبوب ترین سواحل این شهر است که در فاصله هشت کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و در غرب آن واقع است . ساحل ایچملر علاوه بر داشتن چشم انداز بسیار زیبا دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع است و بازار تفریحات و ورزش های آبی در این منطقه حسابی گرم است . بنابراین می توانید تجربه غواصی ، جت اسکی ، اسکی روی آب و قایق سواری و ... را داشته باشید . سفر به کیش را از دست ندهید. با تور کیش پیشنهادی تورانلاین خریداری کنید.

ساحل ایچمیلر حدود شش کیلومتر طول دارد و معمولا مملو از گردشگر است اما همواره تمییز و پاکیزه است .

4. ساحل تورونچ (Turunc Beach)

ساحل تورونچ یکی از زیباترین و البته پر طرفدارترین سواحل این شهر است که در غرب شهر قرار دارد و موفق به دریافت پرچم آبی شده است . این عنوان از سوی اتحادیه اروپا به سواحلی که دارای امکانات منحصر بفرد و آبهای پاکیزه هستند ، داده می شود . این ساحل از یک سو به کوهستان ها و جنگل های سبز و از سوی دیگر به سواحل و آبهای زلال منتهی می گردد .

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها