بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
حالا چند روزی است که واکسن کرونا به کشور آمده و مراحل تزریق آن با اولویت کادر بهداشت و درمان آغاز شده، اما این میان سوال این است که این واکسن چه میزان و چه مدت در برابر ویروس کرونا ایمنی ایجاد می‌کند.

تدبیر24»دکتر فیض الله منصوری متخصص بیماریهای عفونی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سوالات در خصوص واکسن کرونا به اندازه خود بیماری زیاد است و فعلا جواب های مشخصی برای آن وجود ندارد، گفت: در حال حاضر تنها چیزی که مشخص است، درصد ایمنی ایجاد شده توسط واکسن های کروناست.

وی افزود: بطور مثال واکسن اسپوتنیک روسی که به کشور وارد شده یکی از بهترین انواع واکسن کرونا است که  تا حدود 91 درصد ایمنی ایجاد می کند، اما مدت ماندگاری این ایمنی هنوز مشخص نیست.

منصوری گفت: با توجه به اینکه انواع واکسن های کرونا تازه در جهان ساخته شده، هنوز زمان زیادی لازم است تا مدت ماندگاری ایمنی ایجاد شده توسط آنها مشخص شود.

منصوری در ادامه با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا هیچ توجیهی برای کنار گذاشتن پروتکل های بهداشتی نیست، گفت: افرادی که واکسن زده اند باز هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، چرا که مدت ماندگاری ایمنی هیچ یک از انواع واکسن های کرونا مشخص نیست.

وی افزود: ورود واکسن کرونا به کشور نباید موجب شود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی خیال شویم، چرا که هنوز مدت ماندگاری ایمنی این نوع واکسن‌ها مشخص نیست و از طرفی تعداد واکسن به حدی نیست که خیالمان راحت شود.

منصوری گفت: زمانی که مدت ماندگاری ایمنی واکسن کرونا مشخص شده و از طرفی 80 تا 90 درصد جامعه واکسینه شوند، آن وقت شاید بتوانیم تا حد زیادی پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذاریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها