بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
به‌رغم گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و دولت افغانستان، درگیری‌ها و سوءقصدهای جنبش طالبان ادامه دارد. تنها در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۸۰هزار نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند و شمار زیادی از شخصیت‌های مدنی و سیاسی به قتل رسیده‌اند.
تدبیر24»بر اساس داده‌های آژانس سازمان ملل متحد در امور هماهنگی کمک‌های انسان‌دوستانه (OCHA)، در طول سال ۲۰۲۰ حدود ۳۸۰هزار نفر از مردم افغانستان برای در امان ماندن از درگیری‌های خونین از روستاها و شهرهای خود گریخته‌اند.

بخش اعظم آوارگان متعلق به نواحی شمالی کشور، از استان قندوز، و استان جنوبی هلمند هستند.

داده‌های این نهاد سازمان ملل می‌گوید، از ژانویه ۲۰۲۰ ده‌ها هزار خانوار در ۳۲ استان از مجموع ۳۴ استان کشور آواره شده‌اند. دو سوم این آوارگان کودک هستند. در سال پیش از آن (۲۰۱۹) شمار آوارگان ۴۲۹هزار نفر به ثبت رسیده بود.

نهاد سازمان ملل می‌افزاید، به دلیل عدم دست‌یابی به ولایات که درگیر جنگ هستند، نمی‌توان تشخیص داد که تمام آوارگان سال گذشته همچنان بی‌خانمان مانده‌اند.

بر پایه داده‌های این نهاد سازمان ملل، در افغانستان حدود ۴۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند.

اغلب خانواده‌ها به دلیل درگیری‌های شدید میان شبه‌نظامیان طالبان و نیروهای امنیتی دولت افغانستان دچار آوارگی شده‌اند. شمار زیادی شخصیت‌های مدنی و سیاسی به دست نیروهای طالبان به قتل رسیده‌اند.

به‌رغم گفت‌وگوهای صلح در ماه سپتامبر سال گذشته، درگیری‌های نظامی بدون وقفه ادامه داشته‌اند.

به‌ویژه شبه‌نظامیان داعش که در شرق افغانستان فعال هستند، بسیاری خانواده‌ها را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده‌اند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها