بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
آمارها حکایت از روند کاهشی بیماران کرونایی در مازندران دارد اما با ورود موج کشنده کرونای انگلیسی در این وضعیت سست و لرزان موجب نگرانی مسئولان شده است،عادی انگاری و تجمع مردم در خیابان ها ، میادین خرید و برگزاری دورهمی های دوستانه و خانوادگی سبب شده تا زنگ هشدار موج سهمگین کووید ۱۹ برای این استان که تازه رنگ چراغ هایش از قرمز به نارنجی تغییر یافته بود به صدا درآید.

تدبیر24»در روزهای گذشته وزیر بهداشت از ورود و نفوذ ویروس کرونای انگلیسی به کشور ابراز نگرانی کرده و گفته که با این ویروس نباید سهل‌انگاری کرد و باید حواس‌مان جمع باشد هرچند زنگ خطر برای استان های گیلان و مازندران در این روزها به صدا درآمده و اگر عادی انگاری ها ادامه یابد ممکن است رنگ های نارنجی جای خود را به قرمز دهد اما شاید  اولین اقدام اطلاع رسانی گسترده به مردم و دوم افزایش تعداد تست‌های روزانه باشد.

هرچند در آستانه سال جدید قرارگرفتن و تجمع مردم برای خریدهای عیدانه خود نگرانی های بسیاری را برای مسئولان در مازندران ایجاد کرده اما از همه مهم تر برگزاری دورهمی ها، مهمانی های خانوادگی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می تواند این استان را با حرانی جدی رو به رو کند، بحرانی که به مراتب شدیدتر از سه موج گذشته است.

اما احمد حسین زادگان، در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان مازندران گفته خوشبختانه با همت همه دست اندرکاران و همراهی مردم و اصناف، پیک بیماری در مازندران کنترل شده و تعداد شهرهای نارنجی از ۱۵ به ۷ شهر کاهش یافت.

 وی در این جلسه یادآورشده وضعیت همچنان در مازندران شکننده است و رنگ های زرد و آبی نباید موجب عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم شود.

استاندار مازندران گفته عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شیوع همه گیری می شود پس اولویت اول ما تشدید نظارت های دقیق بر پروتکل های بهداشتی است.

وی با تاکید بر این که دهیاران در روستاها از برگزاری مراسم عزا و عروسی جلوگیری کنند، تصریح کرده حضور و تجمع افراد در پارک ها و پارک های جنگلی ممنوع است و فرمانداران، بخشداران و دهیاران نظارت بیشتر داشته باشند.

اما به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،سید عباس موسوی رئیس  این دانشگاه، اعلام کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

 وی افزود: ظرف همین مدت تعداد ۱۳۷ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۷۷۵ مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۶۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۱۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر اساس این آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰بیمار جدید بستری و ۳۶ بیمار هم ترخیص شدند و۳۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 در حال حاضر ۹۶۴بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

برچسب ها: تدبیر24 ، مازندران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها