بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
روحانی در جلسه هیات دولت:
رئیس جمهور گفت: در شهریور ۹۷ که من در اجلاس سازمان ملل در نیویورک شرکت کرده بودم، هشت بار به من پیغام دادند که ترامپ می خواهد با شما ملاقات کند اما ما رد کردیم.
تدبیر24»حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیأت دولت گفت: برای یادآوری اروپایی ها و مردم می گویم. وقتی ترامپ در اردیبهشت ۹۷ با فشار اسرائیل، عربستان و تندروهای داخلی آمریکا از برجام خارج شد در شهریور ۹۷ من برای اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفتم. در صبح اولین روز مجمع ترامپ صحبت کرد و بعدازظهر آن روز من صحبت کردم. در آن زمان هشت بار برای من پیغام دادند که ترامپ می خواهد با فلانی ملاقات کند اما ما رد کردیم.

وی ادامه داد: همان شب آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه به من زنگ زد و گفت الان پیش ترامپ بودم و می خواهم قبول کنید یک ملاقات چه به صورت دو نفره یا سه نفره صورت گیرد و این خیلی مهم است اما من رد کردم. پس از آن چندین رئیس جمهور به هتل محل اقامت من آمدند و پیشنهاد کردند که ترامپ می گوید تنها دو کلمه را در برجام بگذاریم آن وقت من اعلام می کنم که آمریکا به برجام باز خواهد گشت.

روحانی افزود: آن دو کلمه این بود که به برجام اضافه شود راجع به موضوع موشکی ایران و منطقه بعدا مذاکره کنیم. این پیام را هم مکرون بعد از طرف ترامپ آورد؛ اما من گفتم به هیچ عنوان یک کلمه به برجام اضافه و یا از آن کم نمی شود. رئیس جمهور فرانسه گفت که قبول کنید که راجع به این دو موضوع فقط مذاکره شروع شود و حالا شاید چند سال طول بکشد که من باز هم قبول نکردم.

رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: اروپایی ها بدانند اگر ما می خواستیم این دو مورد موشک و منطقه را نه اینکه اضافه کنیم بلکه به عنوان، عنوان بحث برای آینده قبول کنیم ترامپ همان اول به برجام بازگشته بود و این پیغام رسمی خود او بود. خود اروپایی ها هم می دانند چون پیام آورنده خودشان بودند پس بنابراین در برجام نه راجع به منطقه و نه راجع به سلاح و دفاع ایران چیزی اضافه نخواهد شد. برجام همین است که یا می پذیرید و یا قبول نمی کنید.

روحانی همچنین یادآور شد: سال بعد یعنی در سال ۹۸ که به نیویورک رفتم هتل محل اقامت من به مرکز اصلی ملاقات های سازمان ملل تبدیل شده بود و به قول یکی از مقامات سازمان ملل که می گفت شما محل سازمان ملل را تغییر داده اید؛ چرا که همه رفت و آمدها و رسانه ها در هتل محل اقامت ما بود و تمام مقامات اروپایی که در نیویورک بودند بلااستثنا آمدند و با من مذاکره کردند و اصرار آن ها این بود که جلسه ۱+۵ در نیویورک برگزار و ترامپ و من در آن جلسه حاضر شویم.

وی اضافه کرد: حرف آن ها این بود که بعد از این جلسه ترامپ اعلام خواهد کرد که به برجام برمی گردد ولی من گفتم حاضرم در جلسه شرکت کنم و حضور ۱+۵ هم اشکالی ندارد به شرط اینکه ترامپ قبل از جلسه اعلام کند که به برجام برگشتم و بعد از آن ما در جلسه شرکت می کنیم. همه این اختلاف، اختلاف قبل و بعد بود و همه اش بحث اول و دوم بود. خب اگر ما اول و دوم نداشتیم که همان جلسه را می گذاشتم. اصلا در سال ۹۸ عده ای از سران دنیا به خاطر همان جلسه به آنجا آمده بودند تا ۱+۵ در سطح سران تشکیل شود.

روحانی در ادامه گفت: از مجلس به خاطر تصویب اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ تشکر می کنم. امیدورام در این اصلاحیه تغییراتی که شاکله آن به هم بخورد ایجاد نشود.

وی همچنین تاکید کرد: در برنامه دفاعی کشور ما جایی برای سلاح کشتار جمعی و از جمله هسته ای وجود ندارد و نخواهد داشت.

برچسب ها: تدبیر24 ، ترامپ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها