بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
یک پزشک متخصص بیماری های عفونی بهترین راه مقابله با ویروس کرونای انگلیسی را تشدید مراقبت ها و اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد.

تدبیر24»یکسال از شروع پاندمی کرونا در کشور می گذرد و ویروس کووید-۱۹ در طی این مدت چندین بار تغییر شکل پیدا کرده است. ویروسی که ابتدا با القاب چینی ظهور کرد حالا پوست اندازی کرده و لقب انگلیسی را یدک می کشد؛ بنابر نظر کارشناسان کرونای انگلیسی توانی مضاعف در ابتلا و بیماری زایی داشته و مهلک تر از همتای سابق خود است. گروهی نیز پا را فراتر گذاشته و حتی لقب کووید-۲۰ را به ویروس جهش یافته کنونی اطلاق می کنند. حال سوال اینجاست که ویروس جدید چه خصوصیاتی دارد و چقدر خطرناک تر است؟

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تنکابن و پزشک متخصص بیماری های عفونی بیمارستان رامسر معتقد است: برای آنکه با ویروس جدید مواجه نشویم و دوباره در منطقه و استان اپیدمی دیگری را تجربه نکنیم حتما باید موارد پیشگیرانه بیشتر رعایت شود زیرا ویروس کرونای جدیدِ جهش یافته، از نقطه نظر مسائل پیشگیری فرقی با ویروس قبل ندارد و چنانچه تمام مراحل پیشگیری برای کووید جدید با کمی مراعات و سختگیری بیشتر انجام گیرد بیماری قابل مهار و کنترل است.

احمد احمدیان در گفت و گو با ایسنا مقابله با پیک چهارم و مواجهه با کرونای انگلیسی را مستلزم همکاری مضاعف مردم و مسئولان دانست و تاکید کرد: هم مردم و هم ستاد کرونا باید با رعایت بیشتر اصول بهداشتی و پروتکل ها و نیز افزایش آمادگی و توانایی مقابله با بیماری، نرخ انتشار را کاهش دهند که این قدرت وجود دارد.

وی درباره مراقبت هایی که مردم می توانند برای مقابله با ویروس کرونا انجام دهند خاطرنشان کرد: مهم ترین مسئله استفاده از ماسک است که توصیه می شود اگر تاکنون مصرف تنها یک ماسک کافی به نظر می رسید از این پس لازم است از ۲ ماسک روی هم استفاده شود و به محض اینکه یکی از اعضای خانواده دارای علائم مشکوک به بیماری بود بلافاصله برای تشخیص و درمان اقدام شود چراکه سرعت انتقال بیماری در ویروس جدید بسیار بالاست و پس از ابتلای یکی از اعضای خانواده، بلافاصله باقی اعضا مبتلا می شوند.

احمدیان با یادآوری اینکه اگر یکی از افراد خانواده علائم بالینی سرماخوردگی را داشته باشد باید اقدامات قرنطینه در منزل آغاز شده و با رعایت فاصله فیزیکی بی درنگ مراتب با پزشک درمیان گذاشته شود اظهار کرد: در صورت تشخیص مراقبت های قرنطینه ای در منزل انجام گرفته و در موارد ابتلای شدیدتر حتما دستور بستری صادر شود تا در مرکز درمانی جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود.

وی با تاکید بر پرهیز از هرگونه حضور در تجمعات خانوادگی و مراسم تصریح کرد: مهمانی ها با توجه به تعطیلات پیش رو حتما به صورت مجازی انجام گیرد و از تجمع و برگزاری مراسم حتی کوچک خانوادگی نظیر تولدها اکیدا خودداری شود زیرا این ویروس هم از لحاظ سرعت شیوع و هم از نظر قدرت بیماری زایی بسیار خطرناک است و قابل مقایسه با ویروس قبل نیست چراکه بلافاصله ریه را تخریب کرده و باعث مرگ می شود.

احمدیان با پیشنهاداتی خطاب به ستادهای کرونای تاکید کرد: لازم است در موضوع بیماری یابی بسیار جدی تر و با تعداد نیروی بیشتر عملیات پایش و رصد و شناسایی بیماران انجام گیرد، چه در مراکز خصوصی درمان و چه مراکز دولتی درمانی، باید بیماران علامت دار شناسایی شده و با مراجعه به خانواده های آنان کنترل بیماری انجام گیرد.

پزشک متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: لازم است آموزش های لازم به خانواده هایی که بیماران قرنطینه ای دارند انجام گیرد و اگر بیمار در قرنطینه با تشدید علائم کرونا روبرو شد آن را به مراکز درمانی منتقل کنند تا مراحل درمانی بیمار در مراکز درمانی انجام شود.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت دستگاه های دیگر و افزایش نیروها برای مقابله با کرونا اظهار کرد: هرچقدر نیروی بیشتری پای کار بیاید توان بیماری یابی و مقابله با ویروس جدید افزایش یافته و منافع بیشتری خواهد داشت، همچنین لازم است تقاضا برای افزایش تعداد کیت ها از سوی مراکز درمانی در دستور کار قرار گیرد و بیماران مشکوک نیز زودتر شناسایی شوند.

احمدیان با تاکید بر توجه ویژه به بیمارانی که به طور مکرر مبتلا به ویروس می شوند، تصریح کرد: این افراد لازم است به مراکز درمانی معرفی شوند تا با ارسال کیت آنان به تهران مشخص شود که آیا بیماری آنان کووید انگلیسی است یا خیر، چراکه در حالت معمول اگر شخصی مبتلا به کووید شد نباید بلافاصله درگیر بیماری شود بنابراین در این حالت ممکن است بیمار دچار ویروس جهش یافته شده باشد که لازم است این موارد حتما تعقیب شوند تا بتوانیم کرونای انگلیسی را زودتر شناسایی کنیم.

وی در پایان بار دیگر خطاب به شهروندان یادآور شد: استفاده از ۲ ماسک بصورت همزمان، رعایت فاصله بیشتر، اجتناب از شرکت در تجمعات و پرهیز از انجام خود درمانی در صورت بروز علائم مشکوک، مواردی است که حتما باید مردم مدنظر قرار دهند و به محض ابتلا بلافاصله به پزشک مراجعه کنند چراکه این بیماری به سرعت پیشرفت کرده و با درگیر کردن ریه ها منجر به مرگ می شود.

به گزارش ایسنا و در پایان به نظر می رسد، کرونا هر چه که هست چه انگلیسی و چه چینی، در اولین گام یک راه مقابله بیشتر نداشته باشد و آن جلوگیری و پیشگیری است، چنانچه اقدامات پیشگیرانه نظیر رعایت پروتکل ها، ماسک زدن، ضد عفونی اشیاو شستشوی مرتب دست و صورت و رعایت فواصل فیزیکی به خوبی انجام گیرد تفاوتی بین نوع جدید و قدیمی کووید نخواهد بود.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها