بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
با نور ولادت امام جواد (ع) سخنان تمام مخالفین خاموش شد و شیعه از انحرف در مذهب محفوظ ماند. چرا که می‌توان گفت یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی دوران ائمه(ع) در زمان امام جواد (ع) رخ داد و حضرت راه حق و باطل را نشان داد.

تدبیر24»حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک ولادت امام جواد (ع) اظهار کرد: ائمه معصومین (ع) همه دارای کمالات متعالی و ارزنده‌ای بوده‌اند که در هر کدام از این ویژگی‌ها وارد شویم انسان به دریایی از نور وارد می‌شود. این کرامات در امام جواد (ع) که جوان‌ترین امام شیعیان بوده است وجود داشت. حضرت نسبت به سایر ائمه در سن پایین‌تری به امامت و شهادت رسیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز در امام جواد (ع) بحث جود و کرم حضرت است. طبق سفارش پدرشان امام رضا (ع) هر وقت از خانه بیرون می‌آمدند همراه خود چیزی داشتند که اگر سائل و یا درمانده‌ای از حضرت چیزی درخواست می‌کرد حضرت او را دست خالی رد نمی‌کرد و به این دلیل بود که لقب امام جواد (ع) به حضرت دادند یعنی دریای جود و کرم.

این استاد حوزه علمیه و اخلاق در ادامه تأکید کرد: سنت جود و بخشش یکی از صفات برجسته و ارزشمند انسان است که برای آن نمی‌توان حد و حسابی معین کرد. این‌که انسان در شرایطی که مردم مشکل دارند گره‌ای از آن باز کند و اگر کاری می‌تواند انجام دهد دریغ نکند یکی از ویژگی‌هایی است که باید از ائمه (ع) و به خصوص امام جواد (ع) آموخت.

کلباسی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز امام جواد (ع) بحث دانش حضرت بود که از تمام دانش‌ها بهره‌ای داشتند و در بسیاری از مباحث دستگاه خلافت مأمون در مقابل دانشمندان و فقهای آن زمان پاسخگو بودند. به نوعی در بحث علم و دانش نیز برجسته و مشکل‌گشا بودند. خود حضرت می‌فرمایند «الشَّریفُ کُلُّ الشَّریفِ مَن شَرَّفَهُ عِلمُهُ شرافه» یعنی مهم‌ترین ویژگی فرد علمی است که به او شرافت بدهد. جوانان امروز باید دانش را فرا بگیرند و برای پیشرفت و بقای جامعه از آن بهره ببرند. این یکی از ویژگی‌هایی است که جوانان و نوجوانان باید به آن بپردازند.

وی ادامه داد: امروز هرکس که عالم‌تر است و پایه‌های علمی و دانشی بالاتری دارد از اعتلای بیشتری برخوردار است. اگر دوستان و شیعه امام جواد (ع) هستیم باید علاوه بر این‌که در تقوا پیشی می‌گیریم از علم و دانش نیز بهره ببریم.

کلباسی اضافه کرد: زمان امام جواد (ع) یک مقطع حساس تاریخی برای شیعیان به حساب می‌آمد چرا که هر کسی امام جواد (ع) را به امامت قبول داشته باشد امامان پس از حضرت را نیز قبول دارد و شیعه ۱۲ امامی محسوب می‌شود، چرا که تا قبل از حضرت برخی مذهب واقفیه را پذیرفتند و تا امام رضا (ع) و یا قبل از ایشان توقف کردند و حتی در مورد امام جواد (ع) برخی برای امامت حضرت چون سن‌شان پایین بود تردید داشتند اما کسی که حضرت را به امامت پذیرفت جزو شیعیان دوازده امامی محسوب می‌شود و این را می‌توان در تاریخ یک نقطه عطف خواند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها