بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مهمترین غربالگری سرطان در آقایان، غربالگری روده بزرگ است، مطرح کرد: توصیه می کنیم مردان تست خون مخفی در مدفوع را از سن 50 سالگی انجام دهند و هر یک تا دوسال یکبار باید تکرار شود تا در صورت نیاز اقدامات لازم صورت گیرد.

تدبیر24»دکتر علی قنبری مطلق با اشاره به اینکه در همه ی کشورها سرطان در حال افزایش است و ایران نیز از این مسأله مستثنی نیست، به خبرنگار بهداشت نیوز گفت: مهم ترین دلیل افزایش بروز سرطان در مردان افزایش امید به زندگی و افزایش نسبت سالمندی در کشور است . چون سرطان ها بیشتر مربوط به دوره سالمندی است، هر کشوری که تعداد سالمندانش بیشتر شود، آمار سرطانش  نیز بیشتر می شود.

بیش از  80 درصد مردان کمتر از 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف می کنند

وی افزود:52 درصد سرطان ها در کشور متعلق به مردان است و شایع ترین سرطان ها در مردان ایرانی سرطان پروستات، پوست، معده، مثانه و روده بزرگ است.

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت  دلایل دیگر در بروز سرطان در مردان ایرانی را شیوه زندگی ناسالم است دانست و عنوان کرد: بیش از  80 درصد مردان کمتر از 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف می کنند در حالیکه میوه و سبزیجات یکی از مهمترین عوامل در پیشگیری از سرطان ها هستند.

مطلق خاطرنشان کرد: 60 درصد مردان ایرانی کم تحرکی دارند، 60 درصد افزایش وزن دارند و حدود 25 درصد آنها افزایش کلسترول خون دارند. البته مصرف سیگار و الکل هم از دیگر عوامل افزایش بروز سرطان در مردان است.

دلایل اصلی بروز سرطان در مردان ایرانی

وی با تأکید بر اینکه حدود 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است و با تغییر سبک زندگی ممکن می شود، گفت: مهمترین توصیه ی پیشگیرانه از بروز سرطان، توجه به تغذیه مناسب و افزایش مصرف میوه و سبزیجات، افزایش مصرف لبنیات، مصرف کمتر غذاهای چرب و فست فودها است.

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت اضافه کرد: علاوه بر ترک سیگار و الکل، ورزش کردن، تحرک بدنی و کاهش وزن مطلوب هم برای مقابله با سرطان در مردان مؤثر هستند زیرا طبق یافته ها تحرک بدنی کم احتمال بروز سرطان در مردان را افزایش می دهد.

سرطانی شایع در مردان که قابل پیشگیری است

دکتر مطلق اظهار داشت: میزان بروز اکثر سرطان ها در مردان، بعد از  دهه ی پنجم و ششم زندگی افزایش پیدا می کند. همچنین مهمترین غربالگری سرطان در آقایان، غربالگری روده بزرگ است و توصیه می کنیم مردان تست خون مخفی در مدفوع را از سن 50 سالگی انجام دهند و هر یک تا دوسال یکبار باید تکرار شود تا در صورت نیاز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: مردانی که سابقه ی خانوادگی سرطان روده بزرگ یا پولیپ روده بزرگ دارند باید تحت بررسی های  جدی مانند مشاوره ژنتیک و کولونوسکوپی قرار گیرند.

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت ادامه داد: به جز برنامه های غربالگری، توجه به علائم مشکوک به سرطان در مردان مانند کاهش وزن، وجود توده در هر نقطه از بدن ، وجودخون در مدفوع و ادرار بسیار مهم است.

وضعیت چکاپ در مردان مبتلا به سرطان در شرایط کرونا

مطلق در رابطه با پیگیری درمان های مربوط به سرطان در آقایان در شرایط کرونا تصریح کرد: آقایان مبتلا به سرطان دو دسته اند؛ آنهایی که در حال درمان هستند و آن هایی که درمانشان تمام شده و درحال پیگیری بیماری خود هستند. با توجه به شرایط کرونا، گروهی که در حال درمان هستند باید حتما با رعایت پروتکل های بهداشتی درمان های خود را پیگیری کنند و مراجعاتشان قطع نشود .

وی اضافه کرد: اما گروه دیگر  مردان مبتلا به سرطان که درمانشان تمام شده و در پروسه ی پیگیری بیماریشان هستند، باید براساس شرایط  شیوع کرونا در شهری که در آن زندگی می کنند یا شهری که برای چکاپ باید به آن مراجعه کنند، رفتار کنند.

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت به بهداشت نیوز گفت: اگر وضعیت شهری که برای درمان به آنجا می روند سفید بود، می توانند مراجعه کنند اما اگر وضعیت شهر سفید نبود می توانند براساس صلاحدید پزشک، چکاپ های خود را به تأخیر بیندازند تا شرایط به حالت عادی برگردد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها