بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف خرما در لیست میان وعده افراد باعث تقویت سیستم ایمنی آنان خواهد شد اما برخی از افراد باید از خوردن آن پرهیز کنند.
تدبیر24»داود حاج محمد خانی متخصص طب سنتی،درباره فواید خرما گفت: هر سه گروه خرما، تمر و رطب دارای مزاج گرم و خشک هستند که با ارزش غذایی بالا برای بدن بسیار مفید است و خوردن آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در افراد می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با خرما

او افزود: مصرف خرما بسیار خونساز است و برای افراد کم خون یا دارای فقر آهن توصیه می‌شود، اما افراد چاق باید به شدت از خوردن این خوراکی خوش طعم پرهیز کنند و افراد لاغر برای اثر گذاری مفید آن می‌توانند مصرف روزانه خرما را در لیست میان وعده خود قرار دهند.

درمان کمر درد با خوردن خرما

این متخصص طب سنتی با اشاره به درمان کمر درد با مصرف خرما اظهار کرد: افرادی که دچار کمر درد شدیدی هستند باید خرمای بدون هسته و دنبه گوسفندی را به یک اندازه با هم چرخ کرده و سپس به مدت ۱۰ شب برای کاهش درد و درمان کمر درد خود استفاده کنند.

افراد چاق خرما نخورند

حاج محمد خانی تصریح کرد: جوشاندن ۵ الی ۷ عدد خرما در یک لیوان شیر و سپس اضافه کردن نصف قاشق چایخوری دارچین به آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مردان خواهد شد.

اگر می‌خواهید ضریب هوشی بالایی داشته باشید هر روز خرما میل کنید

این متخصص طب سنتی درباره تاثیر خرما بر افزایش هوش گفت: افرادی که خواستار ضریب هوشی بالایی هستند بهتر است به مدت ۱۲ شبانه روز روزانه یک عدد خرما مصرف کنند تا اثرات مطلوب و مفید آن را شاهد باشند.

حاج محمد خانی با اشاره به مصرف خرما در درمان سرفه اظهار کرد: جوشاندن ۵ عدد خرما، ۵ عدد انجیر خشک، عناب زخمی شده و سه برابر کشمش در یک لیوان آب بزرگ و سپس رد کردن آن از صافی باعث نرم شدن گلو می‌شود و در تسکین سرفه و کاهش تب تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

چه کسانی نباید خرما بخورند؟

تاثیر خرما بر نارسایی کلیه

این متخصص طب سنتی ادامه داد: پیشنهاد بنده برای کسانی که کلیه آن‌ها لاغر شده است و بیماری دیابت ندارند این است که قبل از هر وعده غذایی خود ۵ الی ۷ عدد خرما با پوست نازک میل کنند و اگر کمر درد آنان از ضعف بدنی یا کم خونی است باید دمنوش زنجبیل را با خرما نوش جان کنند.

تحریک بیماری های پوستی با مصرف خرما

حاج محمد خانی گفت: در شهر‌های گرم که در آن خرما به عمل نمی‌آید یا افراد با مزاج گرم، آفت دهانی، خارش، حساسیت پوستی و بیماری‌های مشابه بهتر است در فصل‌های گرم سال کمتر به مصرف خرما یپردازند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها