بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
دکتر بابک عشرتی: در سال‌های اخیر با همت اداره سلامت میانسالان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفته‌های ملی سلامت بانوان و مردان با هدف حساس سازی جامعه، بهبود و ارتقای سلامت با همکاری و مشارکت سایر بخش‌ها برگزار می‌شود.
تدبیر24»در سال‌های اخیر با همت اداره سلامت میانسالان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفته‌های  ملی سلامت بانوان  و مردان با  هدف حساس سازی جامعه، بهبود و ارتقای سلامت با همکاری و مشارکت سایر بخش‌ها برگزار می‌شود.

هفته ملی سلامت مردان در سال جاری (یکم الی هفتم اسفند ماه) در شرایطی برگزار می‌شود که با  همه گیری کووید ۱۹ مواجه هستیم. در کل جهان میزان ابتلا و مرگ و میر مردان از بیماری کووید ۱۹ بنا به دلایل بیولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نسبت به زنان بالاتر است. لذا  توجه به این موضوع اهمیت بسیاری داشته و در چنین شرایطی اطلاع رسانی، تلاش برای افزایش آگاهی مردان به موضوع سلامتی به طور کلی و بیماری کووید ۱۹ به شکل اختصاصی مبتنی بر ویژگی های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه و تشویق  مردان به مشارکت در توسعه برنامه های بهداشتی پایه و ترغیب آنان به رعایت شیوه زندگی سالم و انجام مراقبت های به موقع در بیماری های زمینه ای، می تواند به عنوان یک راهکار برای عبور از بحران فوق تلقی شده و  برگزاری این هفته فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه و دولت در خصوص اهمیت به  سلامت مردان در خانواده و جامعه باشد.

جلب نظر سیاستگزاران و مسئولان نسبت به اهمیت سلامت مردان وتاثیر آن بر سلامت خانواده، جامعه و اقتصاد کلان و اقتصاد سلامت، افزایش آگاهی جامعه در خصوص سلامت مردان و اطلاع رسانی و حساس سازی در این خصوص، افزایش آگاهی و دانش مردان در جنبه های مختلف سلامت شامل سبک زندگی سالم. سلامت روان، سلامت باروری ، سلامت اجتماعی و.. اهداف هفته ملی سلامت مردان در سال ۹۹  هستند.

به همین منظور برنامه‌ها و فعالیت‌های لازم در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران با  توجه به اهداف یاد‌شده، شرایط اپیدمی  کووید ۱۹  و با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آموزش‌های گسترده مجازی در جهت افزایش سواد سلامت جامعه، توانمندسازی آنان در خود مراقبتی و  بهبود شیوه زندگی گروه‌های هدف برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

روزنگار هفته ملی سلامت مردان در سال ۱۳۹۹

جمعه یکم اسفند: حفاظت از سلامت خانواده و پیشگیری از ناباروری مردان

شنبه دوم اسفند: بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا

یکشنبه سوم اسفند: شیوه زندگی سالم  مردان در بحران کرونا با تاکید بر چاقی

دوشنبه چهارم اسفند: سرطان های شایع مردان و مراقبت های پیشگیرانه در دوره کرونا

سه شنبه پنجم اسفند: کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار

چهارشنبه ششم اسفند: نقش باورهای فرهنگی مردان در حفظ و ارتقای سلامتی خود در دوره کرونا

پنجشنبه هفتم اسفند: (روز پدر) گرامیداشت مقام پدران و توجه بیشتر به سلامت آنان در دوره کرونا

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها