بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
طبق برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای خرید واکسن کرونا، هفته آینده ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم از چین به کشور وارد می‌شود. فناوری مورد استفاده در این واکسن چیست و مراحل تحقیقات را چگونه پشت سر گذاشته است؟
تدبیر24»طبق برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای خرید واکسن کرونا، هفته آینده ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم از چین به کشور وارد می‌شود. این واکسن که مراحل تحقیقات آن از همان آغاز شیوع کرونا (بهمن ۹۸) در چین شروع شد، در شهریور امسال بعد از طی مراحل آزمایشی در امارات مجوز استفاده اضطراری گرفت و تاکنون توسط حدود بیست کشور مختلف دنیا خریداری شده است. در این گزارش به بررسی فناوری مورد استفاده در واکسن چینی سینوفارم و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم:

* فناوری استفاده شده در واکسن شرکت سینوفارم

واکسن سینوفارم، مانند واکسن چینی دیگر ساخت شرکت سینوواک با نام «کروناواک»،‌بر اساس فناوری سنتی ساخت واکسن است که از ویروس غیرفعال‌شده یا مرده که نمی‌تواند در سلول‌های انسانی تکثیر کند، استفاده می‌کند تا پاسخ ایمنی را برانگیزد.

سازمان ملی بهداشت چین می‌گوید میزان کلی عوارض جانبی این واکسن شبیه سایر واکسن‌های غیرفعال‌شده است و میزان بروز عوارض جانبی شدید مانند آلرژی بسیار اندک و در حد دو در میلیون است.

رسانه‌های چین نیمه‌ آبان ماه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند که رییس شرکت داروسازی سینوفارم گفته هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

رئیس شرکت سینوفارم در یک نشست خبری اظهار کرد: هیچ عارضه جانبی جدی از کسانی که واکسن را در موارد اضطراری دریافت کرده‌اند گزارش نشده است.

مزیت واکسن چینی این است که خلاف واکسن‌های دیگر به دمای خیلی پایین نیاز ندارد و این امر انتقال و نگهداری آن را تسهیل می‌کند.

 

* میزان کارایی و شرایط نگه‌داری 

سینوفارم مانند سایر واکسن‌ها باید دو نوبت باید تجویز شود. کارایی آن 79 درصد است که  بالاتر از واکسن آسترازنکا قرار دارد. مزیت واکسن چینی این است که خلاف واکسن‌های دیگر به دمای خیلی پایین نیاز ندارد و این امر انتقال و نگهداری آن را تسهیل می‌کند.

به دنبال انتشار خبر ورود واکسن سینوفارم به پاکستان، در وب سایت رسمی وزارت بهداشت این کشور اعلام شد که واکسن سینوفارم یکی از برترین واکسن‌های تولید شده در دنیاست و سازمان بهداشت جهانی این واکسن را در زمره ده اکسن برتر دنیا برای مبارزه با کرونا قرار داده است.

* تزریق واکسن سینوفارم به گروه‌های مختلف در چین

به گفته «لیو جینگژن» رئیس شرکت سینوفارم، دیپلمات‌های اعزامی، دانشجویان، کارمندان اعزامی پروژه‌های ساختمانی،کارکنان کمپانی‌های مختلف چینی مانند شرکت «ملی نفت چین»، شرکت «پتروشیمی چین» و همچنین هواوی این واکسن را دریافت کرده‌اند و در همان ابتدا این واکسن به بیش از یک میلیون نفر تزریق شد.


لیو جینگ ژن؛ رئیس شرکت سینوفارم

* ادامه آزمایشات بالینی واکسن  برای حصول اطمینان از کارایی

کلیه واکسن‌های کرونا که تاکنون در کشورهای مختلف دنیا در حال تزریق هستند، مجوز استفاده اضطراری گرفته‌اند و در کنار آن همچنان در حال ادامه آزمایشات بالینی هستند. سینوفارم نیز در ۱۰ کشور از جمله امارات متحده عربی، مصر، اردن، پرو و ‌آرژانتین با نزدیک به ۶۰ هزار داوطلب، ادامه آزمایش‌های بالینی را در دست انجام دارد؛ این شرکت دو تاسیسات در چین ساخته که قادر به تولید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن در سال است.

علاوه بر این، تعداد فزاینده‌ای از کشورها در سراسر جهان به واکسن‌های چینی کرونا روی آورده‌اند زیرا شرایط سخت نگهداری از واکسن‌های آمریکایی و حواشی ایجاد شده برای آن پس از تزریق بر روی برخی از افراد مختلف تعدادی از دولت‌ها را دچار تردید کرده است.


* کشورهای مختلف مشتری واکسن چینی

براساس اطلاعات موجود مجارستان، صربستان، بوسنی و هرزگوین، پاکستان، برونئی، نپال، فیلیپین، میانمار، کامبوج، لائوس، سریلانکا، مغولستان و سرزمین‌های اشغالی،  مصر، مراکش، شیلی، پرو، بحرین، امارات و برزیل از جمله کشورهایی هستند که مشتری واکسن چینی هستند.

تاکنون سه میلیون دوز واکسن سینوفارم توسط امارات خریداری و وارد بازار امارات شده است. امارات پیش از این اعلام کرده بود در سال جاری ۱۰۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم تولید می‌کند و آن را به بازارهای مصرف کشورهای عربی صادر خواهد کرد؛ حددو یک ماه است که این کشور تولید محصول چینی را آغاز کرده است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها