بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
روانچی:
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: تحریم‌های اقتصادی یکجانبه یکی از موانع اصلی مقابله مؤثر با آثار منفی تغییرات آب و هوا هستند و باید لغو شوند.
تدبیر24»مجید تخت‌روانچی روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به منظور بررسی آثار امنیتی تغییرات آب و هوایی برگزار شد، سخنرانی کرد.

بر اساس گزارش العالم، وی گفت: مقابله با ابعاد منفی تغییرات آب و هوایی باید یک مسئولیت جمعی محسوب شود و همه دولت‌ها باید تعهدات خود تحت کنوانسیون تغییرات آب و هوایی و موافقتنامه پاریس را به طور کامل اجرا کنند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: این اقدام باید با رعایت دقیق اصل مسئولیت مشترک اما متفاوت دولت‌ها انجام شود. کشورهای توسعه یافته با توجه به نقش اصلی‌شان در تغییرات آب و هوایی و نیز برخورداری‌شان از فناوری‌ها و منابع مالی کافی، مسئولیت بیشتری در مقابله با این چالش‌ها دارند.

تخت‌روانچی اظهار کرد: از این رو، کشورهای توسعه یافته نه تنها باید در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پیشتاز باشند و حمایت کافی مالی نیز از کشورهای در حال توسعه به عمل آورند، بلکه باید انتقال فناوری‌های سازگار با آب و هوا را نیز برای این کشورها تسهیل سازند.

وی ادامه داد: کشورهای در حال توسعه نیز باید متناسب با توانایی‌ها و شرایط توسعه ملی‌شان، به تعهدات خود عمل کنند و جامعه بین‌المللی نیز باید تمام موانع اجرای موثر تعهدات آنها را برطرف کند که تحریم‌های یکجانبه یکی از آنهاست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: تحریم‌ها توانایی های تعدادی از کشورهای در حال توسعه همچون ایران را برای مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی به شدت تضعیف می‌کنند.

تخت‌روانچی تصریح کرد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران نه تنها مانع از دسترسی به منابع مالی و فناوری‌های لازم شده است بلکه بر استفاده مؤثر از توانایی‌های ملی برای انجام تعهدات آن نیز تأثیر نامطلوبی داشته است و از این رو، این تحریم های غیرقانونی و غیر انسانی باید لغو شوند.

وی تاکید کرد از این نظر حمایت می‌کنیم که هیچ ارتباط مستقیمی بین تغییرات آب و هوایی و امنیت وجود ندارد و به همین خاطر این موضوعات باید در محافل ذیربط یعنی مجمع عمومی، شورای اقتصادی و اجتماعی و کنوانسیون تغییرات آب و هوا بررسی شوند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: حقیقت انکارناپذیر این است که بسیاری از علل اساسی خطرات امنیتی تغییرات آب و هوا که شورای امنیت قصد بررسی آنها را در مناطق درگیری از جمله در آفریقا دارد، بومی نیستند بلکه عمدتاً ریشه در مداخلات غیرمشروع و اقدامات غیرمسئولانه کشورهای توسعه یافته دارند.

تخت‌ روانچی گفت: بنابراین راه حل، بررسی آنها توسط شورای امنیت نیست، بلکه درخواست از همه کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته برای اجرای کامل و مؤثر تعهداتشان است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها