بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
متخصص بیماری‌ های عفونی گفت: پس از تزریق واکسن کرونا دیگر نیازی به استفاده از ماسک نیست.
تدبیر24»مینو محرز عضو کمیته نظارت بر واکسن کوو ایران برکت در برنامه «تهران ما سلامت» درباره تکنولوژی ساخت واکسن شرکت رازی گفت: این واکسن هم مثل واکسن کوو ایران یک واکسن ترکیبی است و مجوز گرفته است ولی از زمان کارآزمایی بالینی آن اطلاعی ندارم.

وی با تاکید بر اینکه مرحله اول تزریق کوو ایران تمام شده و عارضه ای در پی تزریق نداشته است گفت: منتظر هستیم تا مرحله دوم کارآزمایی بالینی که اثربخشی بیشتر آن را نشان می دهد انجام شود.

محرز با رد اظهارات مدیرعامل تولید واکسن مبنی بر اینکه پس از تزریق این واکسن دیگر نیازی به استفاده از ماسک نیست اظهار داشت: تا همه جامعه واکسینه نشده اند و ایمنی عمومی ایجاد نشده باید محض احتیاط از ماسک استفاده کرد.

وی با اشاره به اسپری دهانی واکسن رازی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته افرادیکه از واکسن های مختلف مثل فایزر در جهان استفاده کرده اند اگر در تماس با ویروس کرونا قرار گیرند مقدار کمی از این ویروس در دهانشان جمع می شود که قابل سرایت به دیگران نیست. بنابر این نیازی به اسپری دهان پس از تزریق وجود ندارد ضمن اینکه همچنان باید از ماسک استفاده کرد.

محرز تاکید کرد: واکسن کوبایی هم در مرحله سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد و تکنولوژی آن ویروس ضعیف شده است.

محرز از روند واردات واکسن کرونا به کشور اظهار بی اطلاعی کرد اما با اشاره به کمبود واکسن در جهان و اظهار امیدواری در ساخت واکسن کرونای ایرانی بر تسریع در روند واکسیناسیون کادر درمان تاکید کرد و گفت: واکسن وارداتی باید مجوز مجامع علمی را داشته باشد.

وی در واکنش به اظهارات نماینده قزوین مبنی بر ساخت داروی ضد کرونا توسط جوان قزوینی و عدم تایید این دارو توسط وزارت بهداشت گفت: متاسفانه فضای مجازی و اعتماد مردم به خبرهایی که اغلب آنها کذب است دردسر ساز شده است. دارویی که برای درمان کرونا ساخته می شود باید در کمیته علمی مورد بحث قرار گیرد، توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تایید شده و بر روی تعدادی آزمایش شود. به همین راحتی نیست که یک نفر دارویی را بسازد، مردم به او اعتماد کنند و حتی با قیمت گزاف در بازار ناصر خسرو هم به فروش برسد.

محرز در پایان این گفتگوی رادیویی با اشاره به دو بیمار که با علامت به بیمارستان مراجعه کرده و ظرف سه روز از دنیارفته اند گفت: خبری که از من در فضای مجازی نقل قول شده مبنی بر اینکه کرونای انگلیسی می تواند ظرف سه روز فرد را از بین ببرد کذب محض است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها