بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
بسیج جامعه پزشکی همزمان با سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان فاطمه زهرا (س) در عملیات والفجر و تاسیس این سازمان، پیامی صادر کرد.
تدبیر24»بسیج جامعه پزشکی همزمان با سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان فاطمه زهرا (س) در عملیات والفجر و تاسیس این سازمان، پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:


۸ اسفند سال ۱۳۶۴، که به نام روز بسیج جامعه پزشکی نامگذاری شده. سالگرد یکی از نادرترین جنایات بشری است که به دست اذناب آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی رقم خورد.


روزی که برای نخستین بار در تاریخ بشریت یک بیمارستان که مکان آن پیشتر به صلیب سرخ اعلام شده بود، مورد حملات مکرر شیمیایی قرار گرفت، اقدامی خلاف تمام کنوانسیون‌های بین المللی که تا کنون مشابه آن گزارش نشده و صد افسوس که هنوز این جنایت و روایت چندین روز، ایثار و جانفشانی کادر درمان برای نجات جان مجروحان بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا (س) که آلوده به گاز خردل شده بودند، برای نسل حاضر ناشنیده باقی مانده است.

دفتر جانبازی و جوانمردی بسیجیان جامعه پزشکی که شیرازه اش با عنصر علم و مهارت مستحکم گشته.
از ابتدای نهضت تا کنون سرشار از صحنه‌های این چنین بدیع و ناب است:
-از بیمارستان‌های صحرایی در دوران دفاع مقدس
- مشارکت فعالانه در طرح‌های واکسیناسیون عمومی
- حضور در پست‌های امدادی جبهه مقاومت
- مشارکت در گسترش شبکه‌های بهداشتی و درمانی
- تلاش‌های علمی در راستای بسط مفاهیم ناب اخلاق و فلسفه پزشکی از منابع معرفت دینی
- برگزاری هزاران بیمارستان صحرایی در مناطق محروم کشور
- ارائه رایگان خدمات تخصصیِ پزشکی به مستضعفینِ منطق محروم
- برگزاری ده‌ها کنگره علمی بین المللی
- انتشار صد‌ها مجلد علمی و فرهنگی
- ترویج بهداشت عمومی
- تلاش در راستای اصلاح نظام مدیریت و سیاستگذاری سلامت
- برنامه ریزی بلند مدت در راستای تحقق اسناد بالادستی نظام سلامت به ویژه تحقق مفهوم عدالت در سلامت
و...


آخرین این اقدامات که "طراحی و اجرا طرح جهادی شهید سلیمانی" جهت کاهش دامنه بیماری کرونا با روش غربالگری هوشمند و گسترده، با مشارکت وزارت بهداشت و درمان.
تنها گوشه‌ای از اقدامات بسیجیان جامعه پزشکی طی ۲۸ سال از تاسیس این سازمان است.

سازمان بسیج جامعه پزشکی اینک به عنوان بزرگ‌ترین نهاد داوطلبانه و تخصصی در گستره نظام سلامت، متشکل از ۵۰۰ کانون و بیش از ۱۸۰ هزار عضو، یکی از نماد‌های مشارکت فعال، داوطلبانه و بی مزد و منتِ است.

این سازمان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های بی ریای همه اعضا پر تلاش خود به ویژه اساتید و اعضا محترم هیات‌های اندیشه ورز و مسئولین کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور.


یاد و خاطره همه شهدای گرانسنگ این سرزمین، از سلسله شهدای جامعه پزشکی در "دوران ستم شاهی" تا "شهدای بهداری دوران دفاع مقدس" و از "عاشورائیان بهداری رزم در جبهه مقاومت و دفاع از حرم" تا " شهدای مدافع سلامت " که طی یک سال اخیر با بذل جان خویش از خاکریز‌های سلامت صیانت کردند، را گرامی داشته و به پیشگاه یکایک این سپید جامگان آسمانی و خانواده‌های معززشان سر تعظیم فرود می‌آورد و خاضعانه از درگاه خداوند منان میخواهد توفیق ادامه مسیر آنان را تحت پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی و زعامتِ رهبر حکیم انقلاب عطا فرماید.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها