بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
«اکونومیست»، نشریه انگلیسی در گزارشی نوشته است که رشد رقابت میان آمریکا و چین، سبب می‌شود تا کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه اندونزی، در جهان اقتصاد با پیروزی سر برآورد. این حاصل جنگ برای تسخیر حیاط خلوت چین است. جنگ میان موسسه‌های صاحب ابرفناوری بالا گرفته است.

تدبیر24»آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۹ اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_ «فایننشال تایمز» نوشته است: شمیمه بیگم، دختر دانش‌آموزی که به داعش پیوسته بود، ملیت خود را به عنوان یک انگلیسی از دست داد. دادگاه عالی انگلیس می گوید: او نمی‌تواند به خانه‌اش در انگلیس بازگردد.

_ تگزاس، در آمریکا همچنان یخ‌بسته است. یک هفته جهنمی در تگزاس منجمد. در سالگرد یورش کرونا، تگزاس این بار به سبب یخبندان، به انزوا رفت. این حقیقتی سرد است. هنوز قطعی برق هست و معلوم نیست آذوقه‌های بعدی چگونه به خانه‌ها راه یابند.

_ «یو اس ای تودی» نوشته است: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با پادشاه عربستان سعودی درباره قتل جمال خاشقچی مذاکره خواهد کرد. کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهوری بر اهمیت حقوق انسانی و حکومت قانون تاکید دارد. گزارش سازمان اطلاعاتی آمریکا، در این‌باره به کاخ سفید داده شده است. 

_ خبرها از جنگ داخلی اتیوپی می‌گویند، که سربازان صدها تن از غیرنظامیان را در تیگره به قتل رساندند. در روستای «اداگا هاموس»، سربازان خانه‌ها را غارت و مزارع را به آتش کشیدند. 

_ «اکونومیست» نوشته است: رشد رقابت میان آمریکا و چین، سبب می‌شود تا کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه اندونزی، در جهان اقتصاد با پیروزی سر برآورد. این حاصل جنگ برای تسخیر حیاط خلوت چین است. جنگ میان موسسه‌های صاحب ابرفناوری بالا گرفته است. قوانین بازی دارند تغییر می‌کنند. رقابت در بازار دیجیتال آمریکا هم بیداد می‌کند.
 
_ «یو اس ای تودی»
گفته است: آمریکا، درهای مدارس را بازگشایی می‌کند، که به گفته منتقدان به‌گونه‌ای خطر کردن است. این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها، مدرسه ـ خانه را برای آموزش بهتر می‌دانند.

_ روزنامه «لوفیگارو» در گزارشی با عنوان «حس کردن احساسات کودکان»، نوشته است: اکنون انبوهی از کتاب‌ها درباره درک احساسات کودکان درآمده است. «ملودی»، نگران است. چراکه پسر پنج ساله‌اش می‌گوید، آدم ها را درک نمی‌کنم. «آماندا» در جست وجوی یافتن راه‌کارهایی برای درک بهتر پسر چهار ساله‌اش است. «الیزا»، در پی یافتن راه‌کارهایی برای مدیریت احساسات و برای درک پسر ۲۱ ماهه خود است. روانکاوان می گویند درک احساسات کودکان خوب است، اما حساسیت داشتن بیش از حد در این باره نگران کننده است.

* از حاشیه خبرها:

«له رپوبلیکا» نوشته است: بعد از تولید برگر بدون گوشت در آزمایشگاه، اکنون تخم‌مرغ گیاهی نیز در حال تولید است. اساس تخم مرغ گیاهی، روغن و لوبیای مانگ او از دانه‌های لپه‌هایی با ریشه هندی است. تخم مرغی تولید شده از گیاه و نه مرغ که غنی از پروتئین و طعم تخم مرغ است. موسسه جاست، تخم‌مرغ‌های گیاهی را در کالیفرنیا، به بازار داده است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها