بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
متخصص تغذیه با بیان اینکه استفاده از شیر و گوشت دام‌هایی که از نان‌های کپک زده استفاده می‌کنند می‌تواند موجب ابتلا به سرطان شود، گفت: آجیل‌هایی که در کنار خیابان عرضه می‌شوند می‌تواند سم را وارد بدن کند.
تدبیر24»احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پاسخ به این پرسش که «تغذیه‌ چه نقشی در  جلوگیری از سرطان دارد؟»،گفت: اگر مواد غذایی سالم نبوده و حاوی مواد خطرناکی مثل قارچ نان باشد، می‌تواند موجب سرطان شود. همچنین استفاده از شیر و گوشت دام‌هایی که از نان‌های کپک زده استفاده می‌کنند می‌تواند موجب سرطان شود.

وی افزود:‌استفاده از روغن‌های سرخ کردنی که در فست فودها به دلیل سرخ کردن مکرر مواد غذایی استفاده شده هم می‌تواند باعث ایجاد سرطان در بدن انسان شود. آجیل‌هایی که در کنار خیابان قرار دارند می‌تواند سم را وارد بدن کند و حتی سبزیجات و میوه‌های گندیده و له شده هم خطرناک هستند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: در برخی مواقع بهترین ماده غذایی را در اختیار داریم اما نوع تغذیه ما موجب می‌شود تا سبزی و میوه کافی دریافت نکنیم. آنتی اکسیدان‌ها برای بدن ضروری بوده و اسیدهای چرب به اکسیداسیون‌های غیر آنزیمی بسیار حساس هستند.

درستی با بیان اینکه انگور و آلو سیاه، سبزیجات سبز تیره و رنگی و گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان بالایی هستند،گفت:مصرف زیاد گوشت قرمز، مرغ و چربی‌ها سرطان زا هستند. 

وی با بیان اینکه باید در هرم غذایی روزانه از هر 5 گروه غذایی استفاده شود، اضافه کرد:برنج قهوه‌ای، نان سبوسدار و سبزیجات در جلوگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش بسیار موثر هستند.

این متخصص تغذیه خطاب به مردان، بیان داشت: برای جلوگیری از ابتلا به سرطان به ویژه سرطان پروستات، در غذاخوردن اعتدال را رعایت کنید؛غذا خوردن زیاد باعث بادگلو و افزایش میزان اکسیدان‌های بدن شده و شانس ابتلا به سرطان را بالا می‌برد.

درستی یادآور شد: افراد باید مواد غذایی را به صورت مناسب دریافت کنند. فعالیت فیزیکی، خواب مناسب و آرامش روحی داشته باشند و هر چند وقت یکبار توسط پزشک معاینه شوند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها