بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
یک فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم گفت: مبتلایان به دیابت نوع یک و دو علاوه بر کنترل دقیق قند خون باید برخی واکسن‌ها را هم دریافت کنند.
تدبیر24»پوپک اسدی فوق تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم گفت: مبتلایان به دیابت نوع ۱ و ۲ بیشتر از سایرین در معرض خطر عوارض ناشی از بیماری‌های عفونی قرار دارند. در واقع در دیابت نوع ۱ که اختلال در سیستم ایمنی است و یا هر دو نوع دیابت در صورتی که قند‌ها کنترل نشوند عارضه و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی بیشتر خواهد بود.

او در ادامه افزود: به عنوان مثال در صورت درگیری با ویروس آنفلوانزا، عوارض ریوی در مبتلایان به دیابت شدیدتر می‌شود، قند خون بالاتر می‌رود و بیمار دچار یک سیکل معیوب خواهد شد؛ بنابراین تمام افراد دیابتی نوع ۱ و ۲، علاوه بر اینکه باید کنترل دقیق قند خون داشته باشند، باید واکسن‌های بیماری‌های عفونی را نیز دریافت کنند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم بیان کرد: متبلایان به هر دو نوع دیابت باید واکسن آنفلوانزا را که موثرترین روش جلوگیری از عوارض ناشی از آنفلوانزا است به صورت سالیانه و در اواخر شهریور دریافت کنند. همچنین واکسن Tdap که جهت محافظت در برابر بیماری‌های سه گانه کزاز، دیفتری و سیاه سرفه است باید برای افراد دیابتی تزریق شود و لازم است در صورتی که بیماران این واکسن را دریافت نکرده‌اند، در اسرع وقت نسبت به تزریق آن اقدام کنند. البته هر ده سال باید این واکسن سه گانه یادآوری شود.

اسدی در ادامه گفت: واکسن پنوموکوک از دیگر واکسن‌های مهم برای افراد دیابتی است. از آنجا که افراد دیابتی در معرض خطر ابتلا به ذات الریه، عفونت خون، مننژیت و سایر عوامل کُشنده پنوموکوک هستند، باید این واکسن را دریافت کنند. در واقع یک دوز از این واکسن قبل از سن ۶۵ سالگی و دو دوز دیگر پس از این سن تزریق می‌شود. همچنین واکسن هپاتیت هم جزو واکسن‌های مهم برای این بیماران است. ویروس هپاتیت که باعث آسیب کبدی و حتی سیروز و سرطان کبد می‌شود. ممکن است از راه خون و مایعات دیگر به بدن انتقال یابد. به همین دلیل افراد دیابتی نباید از سر سوزن انسولین و لنست مشترک استفاده کنند. تمام افراد دیابتی زیر ۶۰ سال که واکسینه نشده‌اند، باید تزریق واکسن هپاتیت را داشته باشند.

اسدی در پایان تصریح کرد: واکسن آنفلوانزا از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جلوگیری نمی‌کند و بیماران مبتلا به هر دو نوع دیابت باید در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها