بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به اینکه زدن دو ماسک برای محافظت افراد در برابر کرونا مؤثر است، مطرح کرد: زدن دو ماسک که شامل یک ماسک سفید و یک ماسک پارچه ای می شود خصوصا در اماکن شلوغ مانند مترو و بی آرتی بسیار مفید است و 96 درصد امکان ابتلا را کم می کند.

تدبیر24»دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه هیچ لزومی ندارد که کسی بداند کرونای انگلیسی گرفته یا کرونای غیر انگلیسی، به خبرنگار بهداشت نیوز گفت: روش های درمان و پیشگیری کرونای انگلیسی مانند کرونای معمولی است، فقط اینکه فرم های شدید نوع بریتانیایی بیشتر است که باز در مدیریت درمان آن تفاوتی ندارد.

وی افزود: هنوز کرونا دارو و درمان مشخصی ندارد و ما برای مبتلایان به ویروس جهش یافته هم همچنان از داروهای پروتکل درمانی  چون رمدسیور استفاده می کنیم.

عضو کمیته علمی کرونا تأکید کرد: مردم برای محافظت از خود در برابر ویروس انگلیسی باید بیشتر خود را در برابر ویروس محافظت کنند و نسبت به رعایت موارد بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست و زدن ماسک از خانه تا خانه ، پرهیز از دورهمی ها و نرفتن به سفرهای غیر ضروری بیشتر احتیاط کنند.

مردانی در رابطه با مدت زمان ناقل بودن افراد مبتلا به کرونای انگلیسی گفت: در خصوص اینکه مدت زمان ناقل بودن افراد در کرونای انگلیسی بیشتر است یا نه هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد و برخی از اخباری که در مورد نوع جهش یافته کرونا در فضای مجازی آمده خیلی دقیق و علمی نیست.

وی اظهار داشت: برخی از همکاران ما موارد تک گیر از کرونای انگلیسی در کودکان را هم دیده اند مثلا طبق گزارشات در استان خوزستان دو تن از کودکان مبتلا به کرونای جهش یافته فوت شده اند.

این متخصص عفونی زدن دو ماسک را برای محافظت در برابر کرونا بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: زدن دو ماسک که شامل یک ماسک سفید و یک ماسک پارچه ای می شود خصوصا در اماکن شلوغ مانند مترو و بی آرتی بسیار مفید است و 96 درصد امکان ابتلا را کم می کند.

وی اضافه کرد: تحقیقات علمی نشان داده افرادی که عینک دارند، حتما از عینک خود استفاده کنند زیرا زدن عینک 30 درصد افراد را در برابر ویروس کرونا محافظت می کند.

عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به اینکه هنوز در کمیته کشوری در مورد رنگ بندی شهرها به منظور  مسافرت مردم صحبتی نشده است،  به بهداشت نیوز گفت: با توجه به اینکه در ماه اسفند هستیم و نزدیک عید نوروز ، مردم نباید شرایط را عادی بدانند و فقط خریدهای ضروری را انجام دهند. مثلا اینکه برای خرید یک وسیله به چندین مغازه و مرکز خرید بروند، اصلا درست نیست.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها