بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
بوتاکس یک ماده تزریقی تقویت کننده عصبی است که به رفع اختلال عملکرد عضلانی کمک می کند. به عبارت دیگر در هر قسمت از صورت، این ماده تزریق شود، به طور موقت فعالیت عضلات زیرین آن قسمت متوقف می شود.

تدبیر24»بوتاکس یک ماده تزریقی تقویت کننده عصبی است که به رفع اختلال عملکرد عضلانی کمک می کند. به عبارت دیگر در هر قسمت از صورت، این ماده تزریق شود، به طور موقت فعالیت عضلات زیرین آن قسمت متوقف می شود.

امروزه انواع بوتاکس با برندهای متفاوت وجود دارد که هر یک از آنها برای زیبایی صورت مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشند.

باید دقت داشته باشید، تنها فردی که می تواند انواع بوتاکس را به خوبی بشناسد و آن را تزریق کند، پزشک متخصص است و شما باید برای شناخت برندهای بوتاکس نزد متخصص پوست  بروید و از این طریق مطلع گردید که کدام یک از برندهای بوتاکس برای صورت شما مناسب است.




روش انجام بوتاکس

ژل بوتاکس که با نام سم بوتولنیوم و سموم عصبی تزریقی نیز شناخته می شود در عضله هایی که روی صورت وجود دارد و دارای چین و چروک می باشد تزریق می گردد و با فلج کردن عضلات زیر پوست از منقبض شدن سلول های عصبی صورت جلوگیری کرده و به کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند.

روش انجام تزریق یک روش غیر جراحی در مطب می باشد و به آمادگی حداقل نیاز دارد. قبل از انجام عمل بیمار باید به پزشک خود درباره ی سوابق پزشکی ، آلرژی ها یا دیگر شرایط خاص اطلاع دهد. پزشکی که نزد وی این عمل زیبایی را انجام می دهید باید متخصص و دارای مجوز باشد.

قبل از تزریق ، تمام آرایش خود را پاک کرده و ناحیه درمان را تمیز کنید. همچنین ممکن است لازم باشد از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین اجتناب کنید تا خطر کبودی را کاهش دهید.

معمولا از این ماده برای کمک به درمان چین و چروک، خطوط پنجه کلاغی و هایپرهیدروز استفاده می شود. انواع محلول بوتاکس بسته به نوع برند آن ، یک الی ده روز پس از تزریق اثر خود را نشان می دهد. هرچه کیفیت محلول پایین تر باشد اثر آن زودتر نمایان می شود.

سن مناسب بوتاکس

سن ایده آل برای استفاده از این محلول چیست؟ پاسخ اینست که هیچ”سن توصیه نشده ای وجود دارد”. سن مناسب تزریق بوتاکس برای افراد مختلف ، متفاوت می باشد زیرا ماهیچه های هر کس متفاوت است. اگر کسی در سن ۲۱ سالگی خطوط چین و چروک قابل مشاهده ای داشته باشد که باعث ایجاد مشکل می شود ، می تواند تزریق انجام دهد ، اما اگر یک ۲۱ ساله دیگر بدون خطوط مرئی قصد انجام تزریق این محلول داشته باشد معمولا متخصصین پوست امتناع می کنند.


اگرچه سن مناسب انجام بوتاکس برای هر فردی متفاوت است. اما معمولا در دهه ۳۰ ، گردش سلولهای بدن و تولید کلاژن کند می شود و بسیاری از افراد شروع به دیدن علائم پیری می کنند. بطور کلی زمانی که چین و چروک بصورت واضح نمایان می شود و شروع به آزار و اذیت شما می کند ، تزریق را می توان انجام داد.




معرفی انواع بوتاکس

همانطور که بیان نمودیم انواع بوتاکس و برندهای متفاوت بوتاکس که برای تزریق کردن به صورت مورد استفاده قرار می گیرند، متنوع می باشند و برخی از مهمترین آنها که باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

بوتاکس دیسپورت Dysport

یکی از مشهورترین انواع بوتاکس  که در بین برندهای هایی بوتاکس شهرت بسیاری دارد بوتاکس دیسپورت می باشد. این محلول انگلیسی است و برای از بین بردن چین و چروک هایی که  روی صورت وجود دارد بسیار کاربردی می باشد.

همچنین استفاده دیگری که از این محصول می شود برای محو کردن خطوط نازکی می باشد که در چهره نمایان هستند و شما می توانید آنها را مشاهده کنید.

تزریق این بوتاکس به صورت موجب می شود که عضله های صورت تان بی حرکت باقی بماند و حرکتی عضله های صورت موجب می شود که چین و چروک های صورت شما به خوبی از بین می برد.

دیسپورت محلول بوتاکس بسیار قوی به شمار می رود که با انواع بوتاکس دیگر تفاوت های زیادی دارد، از جمله مهمترین تفاوت آنها این است که دیسپورت محلولی نوروتوکسینی است که علاوه بر فواید بی نظیری که دارد پروتئینی دیگری هم آن را در برگرفته است.

وجود این پروتئین در بوتاکس موجب می شود که پیام هایی که به مغز ارسال می گردد، در همان ناحیه ای که تزریق صورت می گیرد چین و چروک ها متوقف شوند.

بر اساس عملکرد این محلول و با تزریق بوتاکس که بسیار قوی می باشد به صورت، چین و چروک هایی که در صورت وجود دارد به طور کلی از بین می روند.

بوتاکس زئومین Xeomin

یکی دیگر از مهمترین انواع بوتاکس زئومین به شمار می رود، بیشترین استفاده ای که از این برند می شود برای از بین بردن و محو نمودن چروک های روی تمامی نقاط صورت است.

محلول زئومین هم مانند دیگر محلول های تزریقی از رسیدن پیام های عصبی به مغز جلوگیری می نماید و بر اثر عملکردی که این محلول دارد عضلات صورت به طور ثابت باقی می مانند و هیچ انقباضی در آنها به وجود نخواهد آمد.

مهمترین تفاوتی که زئومین با انواع بوتاکس دیگر دارد این است که برای نگهداری از آن نیازی نیست آن را در دمای پایین قرار دهید، و به همین دلیل می باشد که استفاده کردن و توزیع آن کلینیک ها به راحتی انجام می شود.

بیشتر پزشکانی که متخصص پوست هستند ترجیح می دهند که ابتدا از برند بوتاکس زئومین استفاده نمایند و پس از آن برندهای بوتاکس دیگر استفاده کنند.

زئومین در بین انواع بوتاکس به عنوان بهترین برند شناخته می شود و از آنجایی که هیچگونه مواد افزودنی در آن وجود ندارد، عملکرد آن هم بسیار بالا و قوی می باشد.

در واقع باید بدانید به همین دلیل زمانی که این محلول به صورت تزریق می گردد، بدن شما پادتن کمتری را نسبت به تزریق محلول های دیگری که به صورت تزریق می شود تولید می کند.

بسیاری از افرادی که این محلول را به عنوان بوتاکس به صورت خود تزریق می کنند نتیجه آن را می توانند ۱۰ روز پس از تزریق مشاهده نمایند، دقت داشته باشید که ماندگاری این بوتاکس ۶ الی ۹ ماه می باشد.

پزشک متخصص که انواع بوتاکس را به صورت شما برای از بین بردن چین و چروک ها تزریق می کند باید تخصص بسیاری داشته باشد، چرا که اگر محلول به درستی تزریق نشود امکان دارد که محلول در صورت پخش شود و زیبایی نداشته باشد.

بوتاکس نورونوکس Neuronox

از جمله بهترین انواع بوتاکس ، که بسیاری از پزشکان از آن استفاده می کنند  بوتاکس نورونوکس می باشد. این برند ساخت کشور کره می باشد و مانند برندهای بوتاکس دیگر نحوه تزریق آن استفاده از سوزن است.

این برند بوتاکس هم به صورت محلول می باشد، و از رساندن پیام های پیری زودرس و انبساط عضلات مغز جلوگیری می نماید و باعث می شود انقباض عضلات صورت با قدرت بیشتری انجام شود.

تزریق نورونوکس به صورت موجب می شود که فعالیت های عضله ای روی صورت کاهش پیدا کند و چین و چروک ها را به مدت مرور زمان از بین ببرد و چهره را جوانتر و زیباتر می کند.

افرادی که از این محلول بین انواع بوتاکس  استفاده می کنند، تغییراتی که روی صورتشان به وجود می آید را ۷ روز پس از تزریق مشاهده خواهند کرد. ماندگاری عملکرد این بوتاکس و ماندگاری آن ۴ الی ۶ ماه می باشد.

البته یکی از نکاتی که قابل ذکر است و باید به آن توجه داشته باشید این است که، ماندگاری آن به شرایط بیمار و چگونگی تزریق آن بستگی زیادی دارد. در برخی از موارد ماندگاری این نوع از بوتاکس در بین انواع بوتاکس بیشتر از ۶ ماه است.

از جمله عوارضی که می توانیم برای تزریق نورونوکس نام ببریم  این است که امکان دارد محل تزریق مقداری کبود شود ولی ماندگاری کبودی ها بسیار کم است و در مدت زمانی کمی از بین می رود.

در برخی از موارد هم امکان دارد فرد دچار سردرد، حالت تهوع،  افتادگی پلک و سرماخوردگی شود. برای اینکه از این عوارض جلوگیری نمایید، بهتر است نزد پزشک متخصص که تجربه زیادی در این زمینه دارد بروید تا میزان تزریق بوتاکس را برای شما به طور دقیق کنند.

بوتاکس کنیتوکس Conitox

از جمله انواع بوتاکس که برند آن چینی می باشد، کنیتوکس است و از جمله بهترین برندهای بوتاکس به شمار می رود. این بوتاکس هم در بین انواع بوتاکس مانند دیگر محلول های تزریقی باعث انسداد پیدا کردن  پیام های عصبی به مغز می شود و چین و چروک های صورت را به طور کلی از بین می برد.

نگهداری کردن از این محلول باید در دمای پایین باشد و نباید آن را در دمای بالایی قرار دهند. این بوتاکس از جمله شناخته شده ترین و بهترین برندهای بوتاکس چینی به شمار می رود که بسیاری از افراد سراسر دنیا از آن استفاده می نمایند  و نتیجه عالی آن  را می توانند  بر روی صورت خود مشاهده کنند.

تغییراتی که روی صورت به وجود می آید را می توان ۳ روز پس از تزریق مشاهده کرد. ماندگاری عملکرد این بوتاکس ۳ الی ۵ ماه می باشد.

بوتاکس درماتوکس Dermatox

یکی دیگر از مهمترین انواع بوتاکس درماتوکس است که در کشور ایران تا حد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

این محلول برای جوانتر و زیباتر کردن صورت مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین باید بدانید که این محلول کاربردهای دیگری هم در علم پزشکی دارد.

بوتاکس مسپورت Masport

برای معرفی انواع بوتاکس و برندهای بوتاکس در کشور ایران می توان مسپورت را هم معرفی کرد. عملکرد اصلی این بوتاکس این است که خط اخم که بین دو ابرو به وجود می آید را به طور کلی از بین می برد و چهره شما را بسیار زیباتر و جوانتر می کند.

بسیاری از پزشکانی که در کشور ایران فعالیت می کنند از این محلول استفاده می نمایند و خط اخم را به وسیله این محلول به خوبی از بین می برند.

نحوه تشخیص بوتاکس تقلبی

یکی از مهمترین و بهترین روش هایی که از این طریق می تواند تقلبی و اصل بودن انواع بوتاکس ، را تشخیص داد قیمت آن می باشد که باید مصرف کنندگان این مورد را مد نظر خود قرار دهند.

در واقع شما باید به خوبی مطمئن باشید که هر زمان پزشک به شما قیمت پایین تری را ارائه داد آن بوتاکس تقلبی است و باید در مورد آن تحقیقات زیادی را انجام دهید.

شما می توانید با تحقیق کردن در مورد انواع بوتاکس اصل بودن بوتاکس و تقلبی بودن آنها را به درستی تشخیص دهید و دقت داشته باشید که باید از خرید کردن محصولات تقلبی خودداری کنید.


مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس چین و چروک را به حداقل می رساند و به عنوان یک راه حل ضد پیری برای زنان و مردان عمل می کند. اگر به درستی انجام شود ، می تواند نتایج عالی ، بدون زمان بهبودی طولانی مدت و بدون عوارض جانبی را ارائه دهد. حتی می توانید تزریق این ماده را با مدیریت صحیح و مراقبت از پوست قبل و بعد از عمل تقویت کنید.




اگر مطمئن نیستید قبل و بعد از تزریق بوتاکس صورت خود چه کارهایی را باید و نباید انجام دهید ، این نوشته به شما کمک می کند در اینجا چند نکته در مورد حفظ پوست برای موفقیت در نتایج بوتاکس آورده شده است.

کارهایی که نباید قبل از تزریق بوتاکس انجام دهید

چند روز قبل از قرار تزریق ، باید از برخی محصولات یا فعالیت هایی که باعث تحریک یا التهاب پوست صورت شما می شوند ، اجتناب کنید ، مانند:

  • حمام یا دوش آب گرم
  • انجام تمرینات سنگین ورزشی
  • مصرف داروهای ضد التهاب مانند Advil یا Tylenol
  • نوشیدن الکل
  • ماساژ صورت
  • دریافت درمان های زیبایی صورت یا آبگرم


از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید

هنگام بیرون رفتن ، از پوست خود با کرم ضد آفتاب یا پوشیدن کلاه محافظت کنید. خورشید به نتایج بوتاکس شما آسیب نمی رساند ، اما می تواند باعث آسیب به پوست و ایجاد چین و چروک های جدید شود. اگر هم دوست اارید که برنزه کنید از آرایش برنزه استفاده کنید.

بعد از انجام بوتاکس صورت خود را حرکت دهید

بوتاکس ماهیچه ها یا اعصاب صورت شما را شل می کند. می توانید با ورزش صورت خود به مدت ۱ تا ۲ ساعت پس از تزریق ، به بوتاکس کمک کنید تا در آن نقاط مورد نظر کار کند. باید چشمک بزنید ، ابروهایتان را بالا بیاورید و اخم کنید. این حرکات خاص به تزریق بوتاکس کمک کرده و به خوبی در محل نفوذ می کند.

از دست زدن به محل های تزریق بوتاکس خودداری کنید

پس از تزریق بوتاکس از دست زدن به صورت خودداری کنید. پوست شما ممکن است در اطراف ناحیه تزریق کمی تحریک شده باشد ، اما در برابر تمایل به مالیدن یا ماساژ دادن آن مقاومت کنید. این کارها می تواند باعث حرکت ماده بوتاکس به مناطق اشتباه شود و نتایج نهایی را تغییر دهد.

رژیم مراقبت از پوست خود را از سر بگیرید

طی چند روز اول پس از درمان بوتاکس ، می توانید صورت خود را به آرامی بشویید یا لوسیون بزنید. می توانید از همان مرطوب کننده و پاک کننده همیشگی استفاده کنید ، زیرا به نتایج شما آسیب نمی رساند. با این حال ، باید حداقل به مدت یک هفته از عمل های زیبایی صورت مانند مزوتراپی صورت ، میکرودرم ابریژن ، لیزر موهای زائد یا هر نوع درمان پوستی خودداری شود.

از استعمال سیگار خودداری کنید

سیگار کشیدن نه تنها یک عادت ناسالم است ، بلکه به سلول های پوست آسیب می رساند و باعث پیری زودرس می شود. اگر قصد دارید خود را با بوتاکس معالجه کنید و از سرمایه خود بیشترین بهره را ببرید. سیگار نکشید.  حتی اگر سیگار بکشید بوتاکس باز هم برای رفع چین و چروک پوست کار می کند ، اما پوست شما بدون اثرات مخرب سیگار بهتر به نظر می رسد.



برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها