بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: به مسولان هشدار می‌دهم سونامی آسیب‌های روانی دوران پساکرونا را جدی بگیرند و از اکنون مراقب سلامتی روانی مردم باشند.
تدبیر24»محمد حاتمی روز سه شنبه در آیین رونمایی از مراکز نیکوکاران و مشاوران با اعلام آمادگی ۳۴ هزار عضو فعال در زمینه ارائه خدمت روانشناسی افزود: این مراکز خدمات مشاوره پایداری خانواده، توانمندسازی، حل مسئله، آموزش و دیگر مسایل روانشناسی را دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه توسعه هفتم باید موضوع سلامت روان خانواده جدی گرفته شود، گفت: این در حالی است که تا قبل از این  بنیاد شهید، سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان مرکز مشاوره نداشتند.

حاتمی ادامه داد: در سال ٨٢ سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاسیس شد و در سال ٩١ شورای مرکزی ما خدمت حضرت آقا رسیدیم و ایشان هم فرمودند خانواده ها باید برای حل مسائل خود به مشاور مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: چندین سال پیش کنگره ای تحت عنوان خانواده ی پایدار در کمیته امداد شروع به کار کرد و استقبال خوبی از آن به عمل امد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به بهزیستی عائله مندی بیشتری دارد و باید توسعه خدمات مشاوره و پایداری خانواده در دستور کار قرار گیرد ، گفت: ٣٨٠ مرکز روانشناسی در وزارت ورزش و جوانان مجوز دادیم که در سطح کشور فعالیت کنند. 

حاتمی گفت: در تهران یک مرکز خدمات روانشناسی ستادی داریم که در راستای حمایت و پشتیبانی فعالیت دارند و کمیته امداد اعلام کرد مناطق محروم در اولویت قرار دارد. 

وی با بیان اینکه با همه ظرفیتی که در استان ها داریم به کمیته امداد کمک خواهیم کرد، گفت: به دوران پساکرونا نزدیک می شویم و می دانیم که سلامت روان کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران با بیان اینکه کرونا یک دشمن ناشناخته است و اضطراب را در همه ایجاد کرده و بعد از اضطراب، اختلالات روانی خود را نشان می دهد، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا از اکنون باید به فکر دوران پساکرونا باشد  همچنین ما به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردیم که در این دوران ارائه خدمات می کنیم.

حاتمی ادامه داد: مردم نیاز به گفت وگو دارند زیرا در قرنطینه و محدودیت هستند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: سلامت روان باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه جدی مسولان قرار گیرد زیرا اقشار آسیب پذیر و کم درآمد تمکن مالی خدمات مشاوره ای را ندارد و مشاوره این روزها جز کالاهای لوکس است.

حاتمی ادامه داد: باید در برنامه توسعه هفتم بیمه های پایه به بیمه های تکمیلی اضافه شود و این درخواست را دادیم اما همچنان تا کنون اتفاق نیفتاده است.

در ادامه این مراسم از نشان خیر و نیکوکاری و ۱۰ کلینیک ارائه خدمات روانشناسی و نیکوکاری در قالب مراکز کمیته امداد در اسنانهای کشور رونمایی شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، سونامی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها