بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تورم انگشتان می‌تواند یک علامت آزار دهنده باشد، به خصوص اگر با علائم دیگری مانند قرمزی و درد همراه باشد.
تدبیر24»دلایل زیادی برای تورم انگشتان وجود دارد که بیشتر آن‌ها خطرناک نیست. اما اگر این عارضه با علائم دیگر در حال گسترش باشد، ممکن است از موارد جدی تری حکایت داشته باشد.

در این گزارش علل تورم انگشت و نحوه درمان آن را بررسی خواهیم کرد.

تورم انگشتان به دلیل احتباس مایعات

احتباس مایعات یکی از مهمترین دلایل تورم انگشتان است که دلایل متعددی از جمله رژیم غذایی و شرایط سلامتی زمینه‌ای برای احتباس آب وجود دارد.

هنگامی که بدن آب اضافی را درخود نگه می‌دارد، می‌تواند منجر به تورم بافتی در اندام ها، به خصوص در انگشتان شود. غالبا در این مورد، درمان احتباس مایعات، تورم انگشتان را هم درمان می‌کند.

علاوه بر موارد ذکر شده داشتن یک رژیم غذایی مملو از نمک می‌تواند منجر به احتباس آب اضافی در بافت و در نتیجه احتباس مایعات در انگشتان دست و سایر نواحی بدن شود. احتباس مایعات همچنین می‌تواند به دلیل انسداد در دستگاه لنفاوی ایجاد شود؛ به صورتی که غدد لنفاوی قادر به گردش مناسب مایع لنفاوی نیستند و در نتیجه مایعات در اندام‌ها جمع می‌شوند.

تورم انگشتان به دلیل ورزش

در طول ورزش، مانند دویدن، پیاده روی یا هر نوع ورزش شدید، بدن شما سخت کار می‌کند تا خون را به قلب، ریه‌ها و عضلات پمپاژ کند؛ این اتفاق جریان خون را از رگ‌های دست دور می‌کند و باعث می‌شود انگشتان گشاد و متورم شوند.

به طور کلی، انگشتان متورم پس از ورزش جای نگرانی ندارند، با این حال می‌توانید با حرکت دادن دست و بازو‌ها و اطمینان از هیدراته بودن، علائم پس از تمرین را کاهش دهید.

تورم انگشتان در اثر گرما

یکی دیگر از دلایل تورم انگشتان در حین و بعد از ورزش یا گذراندن وقت خود در هوای گرم افزایش دمای بدن است، زیرا قرار گرفتن در معرض گرما، چه داخلی و چه خارجی، می‌تواند باعث ایجاد اَدَم حرارتی شود، وضعیتی که باعث تورم اندام به خصوص انگشتان می‌شود.

اگرچه این شرایط خطرناک نیست اما ممکن است نشان دهنده عدم تعادل مایعات باشد و در بعضی موارد این شرایط را می‌توان با سایر شرایط اساسی نیز مرتبط دانست، اما خوشبختانه شما می‌توانید با مرطوب نگه داشتن بدن و خنک شدن، اَدَم گرما را کاهش دهید.

تورم انگشتان به دلیل هورمون‌ها

تغییرات هورمونی، به ویژه در دوران قاعدگی و بارداری می‌تواند علائمی مانند نفخ و تورم ایجاد کند. این علائم اغلب به دلیل تغییر هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون ایجاد می‌شود.

به طور کلی برای درمان این بیماری، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و تمرین روش‌های کاهش استرس، به خصوص قبل از پریودی، می‌تواند علائم این بیماری را کاهش دهد.

تورم انگشتان به دلیل پره اکلامپسی

علت احتمالی دیگر تورم انگشتان در دوران بارداری بیماری به نام پره اکلامپسی است. علائم این بیماری اغلب در اواخر بارداری ظاهر می‌شوند و با علائمی مانند سردرد‌های مکرر، تورم صورت یا دست ها، افزایش وزن و تغییرات بینایی مشخص می‌شوند. درمان زودهنگام این بیماری برای اطمینان از سلامت جنین و زایمان بسیار مهم است.

تورم انگشتان به دلیل جراحات

بدن در محل آسیب پاسخ التهابی ایجاد می‌کند. این التهاب اغلب با تورم، قرمزی، درد و سایر علائم نشان داده می‌شود. این آسیب دیدگی چه خفیف و چه جدی باشد، می‌تواند باعث تورم انگشتان شود.

تورم انگشتان به دلیل آرتروز

آرتروز یک بیماری التهابی است که با درد، تورم و سفتی در مفاصل مشخص می‌شود. از جمله شایع‌ترین انواع آرتروز، آرتریت روماتوئید است. در صورت وجود آرتروز در دست، انگشتان متورم می‌شود. این حالت می‌تواند با دارو‌های ضد التهاب، فیزیوتراپی و در بعضی موارد جراحی درمان شود.

تورم انگشتان به دلیل نقرس

نقرس نوعی بیماری است که وقتی رخ خود می‌دهد که مقادیر زیادی اسیداوریک در بدن جمع شده و در مفاصل بلور ایجا کند. بدن معمولاً اسید اوریک را از طریق ادرار دفع می‌کند اما کاهش عملکرد کلیه می‌تواند سطح اسید اوریک را افزایش داده و منجر به نقرس شود.

اگرچه نقرس معمولاً پا‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما ممکن است باعث تورم و درد در مفاصل انگشت نیز شود. به طور کلی برای جلوگیری از گسترش نقرس نیاز به مداخله زودهنگام داشته و غالبا با دارو‌هایی که به کاهش درد و کاهش سطح اسید اوریک کمک می‌کنند درمان می‌شود.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها