بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
روحانی:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز هم اقتصاد ما بهتر می‌چرخد هم سانتریفوژها، گفت: آنهایی که می‌گفتند صنعت هسته‌ای از بین رفت دیدند وقتی اراده کنیم در عرض یک هفته در همه تولیدات‌مان چه کاری انجام می‌دهیم.
تدبیر24»حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به طرح های افتتاح شده از سوی دولت گفت: این طرح ها به عموم مردم مربوط می شود و تاکید می‌کنم هر آنچه دولت یازدهم و دوازدهم بر آن تاکید می کند از مسائل سیاسی تا مسائل اقتصادی و ... به نفع رفاه، زندگی مردم و توسعه تولید است و یک نگاهش احقاق حقوق مردم است که حقوق مردم از دست نرود.

وی ادامه داد: تجارت با دنیا حق مردم است این که اقتصاد ما برونگرا باشد دستور مقام معظم رهبری است. اقتصاد مقاومتی یعنی در درون کار و تولید کنیم و بعد محصول را به بیرون صادر کنیم.

روحانی تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم برای ایجاد برجام و برای حفظ برجام تلاش کرد. دولت یازدهم این توافق مهم را به وجود آورد و دولت دوازدهم این توافق را حفظ کرد. حال باید یکجایی صحبت کنیم که چه اقدامات مهمی توسط دولت و با هدایت مقام معظم رهبری صورت گرفته تا این کار بزرگ انجام شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر ما یک ساعت در برداشتن تحریم تعلل کنیم، امروز و فردا کنیم حقوق مردم را پایمال کردیم. مهمتر اینکه این مسئله حق همه مردم است که تحریم ها برداشته شود و مردم آزاد شوند. همه باید تلاش کنیم، البته وظیفه دولت است که این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به تغییر دولت در آمریکا افزود: لحن دولت آمریکا یک مقدار تغییر کرده و بایدن به برخی مسائل اعتراف کرده و در برخی مسایل اقدام عملی هم کرده و نامه غلطی که دولت قبل به سازمان ملل فرستاده بود را پس گرفته است اما در زمینه تحریم که مسئله اصلی ما است هنوز ندیدیم که یک قدم جدی از طرف دولت آمریکا برداشته شود.

روحانی تاکید کرد: به نظر من برداشتن تحریم و اجرای کامل برجام هم خیلی آسان است و هم خیلی سخت است اگر اراده جدی در همه طرف‌های برجام و مخصوصا ایران و آمریکا باشد این کار انجام می شود و در همین هفته می شود کار را تمام کرد.

وی گفت: صهیونیست ها ترامپ را اغفال کردند و در یک مسیر غلط بردند حال اگر دولت فعلی آمریکا قبول دارد که دولت قبلی شان اشتباه کرده هم باید واضح تر و صریح تر بگوید و هم باید عمل و جبران کند با صدا، شعار و سخنرانی کار پیش نمی‌رود آمریکایی ها شعار می دهند که می‌خواهیم به برجام برگردیم اما این کافی نیست باید در این کار عمل باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: برجام یکی از مهمترین کارهای تاریخ سیاسی ایران است. در برجام کار بزرگی انجام دادیم، امروز انرژی اتمی ما دارد تولید می کند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید خلاف قانون است، قبلا هم تولید می‌کرد اما قطعنامه‌های سازمان ملل بالای سر ما بود و این کار ما را با نامشروع می دانستند.

وی گفت: آنهایی که می گفتند صنعت هسته‌ای از بین رفت دیدند وقتی اراده کنیم در عرض یک هفته در همه تولیداتمان چه کاری انجام می دهیم. این که از روز اول ما با مردم عهد بستیم هم سانتریفوژ می چرخد و هم چرخ اقتصاد می‌چرخد این  را عمل کردیم و تا امروز هم همین بوده است.

روحانی گفت: امروز هم اقتصاد ما بهتر می چرخد هم سانتریفوژها. شما می‌بینید هر هفته ده ها هزار میلیارد تومان در سراسر کشور طرح و پروژه افتتاح می‌شود، فقط دوشنبه ۷۸ هزار میلیارد تومان افتتاح داشتیم آن هم در شرایط جنگ اقتصادی. می‌بینیم که اقتصاد ما بهتر می چرخد و از آن طرف هم سانتریفیوژها بهتر می چرخند پس می‌شود هم در صنعت هسته‌ای که برای ما مهم است رشد بیشتر داشته باشیم و هم این صنعت را مشروع کنیم البته این ادعای بود که داشتند و این مسائل را برداشتیم.
برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها