بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
سالهاست که سایت دیوار به عنوان پلتفرمی برای خرید و فروش اجناس دست دوم و بعضا کارکرده در میان عموم جای خود را پیدا کرده است.

تدبیر24»سالهاست که سایت دیوار به عنوان پلتفرمی برای خرید و فروش اجناس دست دوم و بعضا کارکرده در میان عموم جای خود را پیدا کرده است. در بین کالاها و اجناسی که در دیوار آگهی می‌شود، خودروها سهم بزرگی ایفا می‌کنند. خودروهای عموما دست دوم، از برند‌ها و مدل‌های مختلف با کارکرد‌های متفاوت. به طوری که می‌توان گفت دیوار سهم بزرگ و مهمی از معاملات بازار خودروهای کارکرده را به خود اختصاص داده و بر همین اساس، اطلاعات جامع و کاملی را در هر دوره زمانی از این معاملات در دیتاسنتر خود جای داده است.

این اطلاعات امروز، به ابزاری برای خدمت به دوست‌داران دیوار تبدیل شده است. ابزاری که اگر نگوییم خدماتی بی‌نظیر، به طور حتم کم‌نظیر، را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد. این خدمات مذکور شامل سیستمی برای ارائه قیمت تخمینی خودروهای کارکرده بر اساس اطلاعات وارده و بر طبق اطلاعات موجود در سامانه است.

قیمت‌گذاری براساس هوش مصنوعی

اگر به صفحه مربوط به قیمت‌ خودرو کارکرده در دیوار سری بزنید و بخواهید برآوردی از قیمت خودروی مورد نظر خود داشته باشید، متوجه می‌شوید که این سیستم تمام شاخصه‌های موثر در قیمت‌گذاری را اعم از برند، سال ساخت، کارکرد، رنگ و وضعیت بدنه برای تخمین دقیق‌تر قیمت مشخص کرده است. تنها کافی است این اطلاعات در قسمت‌های مختلف وارد شود، تا قیمت بر اساس داده‌ها موجود در سیستم مشخص گردد.

این داده شامل اطلاعات معاملات مشابه انجام شده در دیوار است. برای مثال اطلاعات تمام پژو پارس‌های نقره‌ای رنگ تولید سال ۹۸ خرید و فروش شده در دیوار، توسط مهندسین هوش مصنوعی به صورت کد‌های مشخص در این سیستم وارد و تعریف شده است و اگر شما قیمت یک پرشیای نقره‌ای تولید ۹۸ با دو لکه رنگ از سیستم بخواهید، با بررسی اطلاعاتی که در اختیار دارد، قیمت تخمین زده شده را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دقت این اطلاعات را تبحر طراحان و برنامه‌نویسان این پروژه و البته کثرت اطلاعات در اختیار دیوار تضمین می‌کند. به طوری که در صورت دنبال کردن کار و دریافت قیمت کارشناسی از کارشناسان سایت به صورت حضوری، متوجه می‌شوید قیمت ارائه شده توسط سیستم با قیمت اعلامی از سوی کارشناس تفاوت چندانی ندارد.

این سیستم ضمن اینکه در شرایط آشفته و نابسامان این روزهای بازار خودرو بسیار کارآمد است و نوعی مظنه بازار را به مشتری یا فروشنده تقدیم می‌کند، از نوسان بی‌دلیل و بی‌پایه قیمت‌ها نیز پیشگیری می‌نماید. چرا که قیمت ارائه شده توسط سامانه، همزمان با بررسی آخرین معاملات انجام شده ارائه می‌شود و تا حد زیادی به روز خواهد بود.

کارایی قیمت‌گذاری آنلاین

این سیستم کمک می‌کند تا خریدار یا فروشنده خودرو، با یک تخمین و برآورد کلی نسبت به خرید یا فروش تصمیم نهایی خود را بگیرند. برای مثال شما یک رنو ساندرو اتوماتیک تولید ۹۷ داشته و قصد جایگزینی آن با یک رنو ساندرو استپ‌وی تولید ۹۸ دارید، اما اطلاع از هزینه مورد نیاز برای اینکار در اختیارتان نیست، می‌توانید به کمک این سیستم یک برآیند کلی به دست آورده و تصمیم قطعی خود را بگیرید.

نکته مهم‌تر اینکه به کمک این سیستم، از دردسر مراجعه به بازار، افراد غیرقابل اعتماد که ممکن است اطلاعاتی غلط و نادرست در اختیار شما قرار دهند و مشکلات به دنبالش رهایی می‌یابید. از طریق این سامانه، به سرعت چند دقیقه می‌توانید حدود قیمت خودروهای مورد نظر خود را دریافته و از هزینه مورد نیاز خود، آگاهی پیدا کنید. به این ترتیب، در صورتی که محاسبه قیمت مشخص شده، نشان دهنده این باشد که بودجه شما برای خرید و فروش مدنظرتان کافی نیست، از مراجعه بی‌مورد به بازار نیز پیشگیری شده است.

همچنین به این ترتیب از دردسر سوء‌استفاده‌های احتمالی برخی از دلالان و سودجویان بازار در امان هستید. این احتمال که برخی از این افراد حتی با یک تخمین گرفتن قیمت، خودرویی را با قیمت کمتر از واقع از شخصی خریداری کرده و ماشین دیگری را با قیمتی بیشتر از ارزش به او می‌فروشند بر کسی در این بازار پوشیده نیست. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این سامانه، ماحصل مثبت دیگری بر معاملاتی بوده که طی سالیان گذشته در دیوار انجام شده و اکنون در اختیار ما قرار گرفته است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها