بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
بارها از مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات برای داشتن بدنی سالم شنیده اید اما محققان به تازگی در یافته های خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف 5 وعده میوه و سبزیجات در طول روز می تواند به شما عمری طولانی ببخشد.

تدبیر24»بارها از مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات برای داشتن بدنی سالم شنیده اید اما محققان به تازگی دریافته های خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف 5 وعده میوه و سبزیجات در طول روز می تواند به شما عمری طولانی ببخشد.

میوه ها و سبزیجات با توجه به ویتامین ها، فیبر، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی که دارند، با سلامت نگه داشتن ارگان ها و اندام های بدن، به شما عمری طولانی تر می دهند.به گزارش سیناپرس، محققان با مطالعه روی بیش از 66 هزار زن و بیش از 42 هزار مرد دریافتند که مصرف روزانه 5 وعده از این موادغذایی می تواند عمر شما را بیشتر کند.

به گزارش سیناپرس به نقل از  yahoo، کسانی که روزانه 5 وعده میوه و سبزی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که روزانه دو وعده میوه و سبزیجات استفاده می کنند، 13 درصد کم تر دچار مرگ ناشی از هر دلیلی می شوند، 12 درصد کم تر بر اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند، 10 درصد کم تر بر اثر سرطان می میرند و 35 درصد هم کم تر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری تنفسی جان می سپارند.

این یافته ها در حالی منتشر شده است که محققان حتی توصیه کرده اند که مصرف سه وعده سبزیجات و دو وعده میوه در طول روز هم می تواند مفید باشد. اما این مطالعات بر این موضوع تأکید دارند که استفاده بیشتر از 5 وعده در روز از این موادغذایی هیچ تأثیری بر طولانی تر شدن عمر ندارد.

البته در این میان، پژوهشگران بر این باورند که همه میوه ها و سبزیجات اثربخشی یکسانی ندارند.

آنها دریافتند که سبزیجات نشاسته ای مانند نخود، ذرت و سیب زمینی تأثیری روی افزایش طول عمر ندارند و همچنین، آبمیوه هم جزء این گروه به شمار نمی رود. اسفناج، کاهو، کلم و هویج گزینه های مناسبی در گروه سبزیجات و انواع توت ها و مرکبات نیز سهم بزرگی از میوه ها را در در افزایش طول عمر ایفا می کنند.

 انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که خوردن 4 وعده میوه و 5 وعده سبزی در طول روز می تواند مفید باشد.

یک وعده شامل یک عدد میوه متوسط، یک دوم فنجان میوه یا سبزی یخ زده یا تازه و یک فنجان سبزیجات برگ سبز خام می شود. البته به این نکته هم توجه داشته باشید افرادی که معمولا سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، تمایل بیشتری به ورزش دارند، مشروبات الکلی مصرف نمی کنند و سیگار نمی کشند و نقش این عوامل را هم در افزایش طول عمر نمی توان نادیده گرفت.

یکی از عواملی که سلامت شما را به خطر می اندازد، افزایش چربی های احشایی است اما میوه ها کالری بیشتری نسبت به سبزیجات دارند و به مرور زمان، سبزیجات بیشتر با کالری کم تری که دارند، به شما احساس سیری بیشتری می دهند.

 از سوی دیگر، سبزیجات نسبت به میوه ها موادمغذی بیشتری دارند و با تأمین مواد موردنیاز بدن مانند اسیدفولیک، آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم به حفظ سلامت بدن کمک می کنند. 

علاوه بر این، سبزیجات با توجه به فیبر بالاتر و قند کم تر، دارای ترکیباتی برای بهبود سلامت بدن است. علاوه بر این، فیبر موجود در آن باکتری های مفید روده را تغذیه می کند که ترکیباتی برای کاهش خطر بیماری ها و افزایش سلامت تولید می کند.

محققان در توضیح این که سیب زمینی، نخود و ذرت که جزء سبزیجات هستند، از این گروه مستثنی هستند، می گویند که این سبزیجات نشاسته ای بیشتر از هم گروهی های خود کالری دارند. درست است که آنها هم در گروه تغذیه سالم قرار می گیرند، اما در مقایسه با سبزی اسفناج که به ازای هر فنجان 7 کالری دارد، به عنوان مثال، نخود به ازای هر فنجان 118 کالری دارد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها