بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
پوست دور چشم پوستی نازک و حساس است که برای مراقبت از آن باید نکاتی را رعایت کنید مانند آبرسانی مناسب،با آرایش نخوابیدن و...
تدبیر24»ناحیه دور چشم پوستی ظریف و نازک دارد که معمولا بیشتر از دیگر  نواحی دچار چین و چروک و پیری زودرس می‌شود. در این مطلب به بیان چند نکته و ترفند برای مراقبت از پوست دور چشم می‌پردازیم.
 
 اولین قدم آب رسانی است
پوست هیدراته، الاستیسیته یا کشش طبیعی خود را حفظ می‌کند و کمتر دچار چین و چروک و خطوط می‌شود. هنگامی که پوست خشک می‌شود، خاصیت کششی خود را از دست می‌دهد و دچار چین و چروک می‌شود. پوست اطراف چشم هم چون فاقد غدد چربی است که به حفظ رطوبت کمک کند، بیشتر از نواحی دیگر در معرض خشکی و چروک قرار دارد. بنابراین مهم است که یک مرطوب کننده خوب داشته باشید که برای استفاده دور چشم مناسب باشد. از مواد طبیعی مثل خیار، ترکیب گلاب و روغن نارگیل، کره شی یا ژل آلوئه ورا هم می‌توانید برای آب رسانی پوست اطراف چشم بهره بگیرید.
 
حتما ماساژ بدهید
ماساژ پوست اطراف چشم به جلوگیری از بروز علائم پیری در این ناحیه کمک زیادی می‌کند. ماساژ، گردش خون را بهبود می‌بخشد و به رفع کیسه‌های زیر چشم، حلقه‌های تیره و جلوگیری از بروز چین و چروک کمک می‌کند. به علاوه ماساژ پوست اطراف چشم، یک راهکار موثر برای تخلیه مایعات اضافی و کاهش تورم است. البته باید بدانید که ماساژ پوست دور چشم، روش خاص خود را دارد. ابتدا انگشتان خود را به مرطوب کننده مناسب یا روغن آغشته کنید. سپس با نوک انگشت و به صورت ضربه‌ای، بسیار آرام به مدت 2تا 3دقیقه پوست اطراف چشم را ماساژ دهید. این عمل را هر شب پیش از خواب تکرار کنید.
 
خوب و به اندازه کافی بخوابید
آثار نداشتن یک خواب کافی و با کیفیت شبانه، بلافاصله روی پوست اطراف چشم نمایان می شود. حلقه های تیره و پف زیر چشم از جمله این علایم هستند. بنابراین برای مراقبت از پوست اطراف چشم خود، سعی کنید عواملی که خواب شما را بر هم می زند از بین ببرید و استراحت کافی، شبانه به مدت حداقل 8 ساعت داشته باشید.
 
رژیم غذایی سالم هم تاثیر دارد
تغذیه نقش مهمی در سلامت پوست دارد. مواد مغذی مانند انواع ویتامین A، C، E و مواد معدنی مثل اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب امگا 3 برای بازسازی و ترمیم سلول‌های پوستی بسیار مفید هستند.
 
از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید
تابش نور خورشید موجب نازک شدن پوست، بروز لکه‌ها و چین و چروک و حتی سرطان پوست می‌شود بنابراین از پوست خود، به خصوص پوست اطراف چشم در برابر نور خورشید محافظت کنید. در این باره استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به صورت روزانه و مرتب توصیه می‌شود.
 
هرگز با آرایش نخوابید
خوابیدن با آرایش در فرایند اکسیژن رسانی به پوست اختلال ایجاد می‌کند. آرایش پوست، به ویژه آرایش در ناحیه چشم، مثل انواع ریمل، خط چشم و سایه‌ها باعث تیره شدن پوست اطراف چشم و بروز چین و چروک می‌شود. بنابراین لازم است پیش از خواب، صورت و اطراف چشم خود را با یک آرایش پاک‌کن مناسب پاک کنید. از روغن‌های گیاهی نارگیل، زیتون و بادام نیز می‌توانید برای پاک کردن آرایش استفاده کنید.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها