بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
مطالعات جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا با رخنه در سلول‌های قلب، آنان را آلوده به عفونت و نابود می‌کند. به همین دلیل مشکلات قلبی از شایع‌ترین عوارض کووید ۱۹ به شمار می رود.
تدبیر24»تا نتایج این مطالعه محققان بر این باور بودند که مشکلات قلبی ناشی از کووید ۱۹، به دلیل وجود التهاب در پاسخ به عفونت ویروسی است ولی مطالعات جدید نشان داد ویروس به طور مستقیم سلول‌های عضلات قلب را از بین می‌برد.

این مطالعات که با استفاده از سلول‌های بنیادی مهندسی‌شده عضلات قلب صورت گرفته است، نشان می‌دهد که چگونه ویروس به طور مستقیم سلول ‌های قلب را هدف قرار می‌دهد و منجر به تخریب سلول‌های مسئول انقباض عضلات قلب می‌شود.

نحوه تاثیر ویروس کرونا بر قلب با ویروس آنفلوآنزا کاملا متفاوت است؛ به همین دلیل اطلاعات اندکی در این زمینه وجود دارد.

هنوز مشخص نیست که تاثیر ویروس کرونا بر قلب در درازمدت چگونه است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز همه‌گیری جهانی (پاندمی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها  تاکنون حدود ۱۱۲ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون و ۴۵۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

به تازگی نیز جهش ویروس کرونا در انگلیس و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها