بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد نیاز به چرت زدن روزانه در دی.ان.ای انسان نهفته است.
تدبیر24»محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در آمریکا در این مطالعه داده های «بانک زیستی انگلیس» را که شامل اطلاعات ژنتیکی و عمومی ۴۵۲ هزار و ۶۳۳ نفر و نیز اطلاعاتی در مورد چرت زدن روزانه و دفعات چرت زدن آنها می شد، بررسی کردند. 

این محققان متوجه شدند که ۱۲۳ ناحیه در ژنوم انسان وجود دارد که با چرت زدن روزانه مرتبط است. آنها می گویند، این موضوع نشان می دهد که نیاز به چرت زدن یک مساله «زیست شناختی و نه محیط زیستی» است.

این محققان آمریکایی متوجه شدند که این نواحی ژنتیکی مرتبط با چرت زدن در آن دسته از داوطلبانی که ادعا می کنند به طور مرتب در طول روز چرت می زنند، مشهودتر است.

«لیاز داگلاس» نویسنده مطالعه می گوید: شناخت نشانگرهای ژنتیکی چرت زدن روزانه می تواند به پزشکان کمک کند تا به افراد توصیه های شخصی سازی شده برای خوابیدن ارائه دهند.

«حسن سعید دشتی» یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: چرت زدن تا حدودی بحث برانگیز است. در برخی از کشورها مانند اسپانیا که چرت‌ زدن‌ های روزانه از مدت‌ ها پیش بخشی از فرهنگ آنها بوده است  اکنون این عادت کم کم از بین رفته است. در همین حال برخی از شرکت ‌ها در آمریکا اکنون چرت زدن را به عنوان روشی برای افزایش بهره وری تبلیغ می‌کنند. با توجه به این نکته بررسی و درک مسیرهای بیولوژیکی که در چرت زدن نقش دارند، مهم است.

برچسب ها: تدبیر24 ، چرت روزانه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها