بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در سطح جامعه در حال چرخش است بر توجه والدین نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان تاکید کرد.
تدبیر24»دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در بازی ها و دورهمی ها، دستورالعمل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند خاطر نشان کرد: تا کنون از 40 تا 50 نفر از افراد مشکوک به کرونای انگلیسی تست گرفته شده است که از این تعداد 14 نفر مبتلا به این ویروس بودند.
 
وی با بیان اینکه از تعداد افراد شناسایی شده تنها دو نفر سابقه سفر به خارج از کشور را داشتند و سایر افراد هیچگونه سابقه سفر نداشته اند خاطر نشان کرد: این امر نشان دهنده آن است که ویروس کرونای انگلیسی در جامعه در حال چرخش است و باید نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه بیشتری داشت.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند اما این امر به معنای آن نیست که سایر گروه ها نسبت به این ویروس مصونیت دارند تصریح کرد: این ویروس تمام گروه های سنی را می تواند مبتلا کند و تنها راهکار پیشگیری از ابتلا به آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.
 
دکتر قلیان با بیان اینکه تست کرونای انگلیسی در راستای تشخیص ژنوم نوع ویروس و دیده وری انجام می شود و برای تمام افرادی که تست pcr آنها مثبت شده است انجام نمی شود اظهار کرد: علائم ابتلا به این ویروس با ویروس کرونای چینی هیچگونه تفاوتی ندارد و تب، سردرد استخوان درد، تنگی نفس و کمبود اکسیژن از علائم شایع آن است و در کودکان با تظاهرات گوارشی نیز بروز می کند.
 
وی با بیان اینکه تا زمانی که 70 تا 80 درصد افراد جامعه نسبت به این بیماری مصونیت پیدا نکرده اند باید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه دارد اظهارکرد: دریافت واکسن کرونا نیز به معنای مصونیت در برابر این ویروس نیست اما ممکن است در صورت ابتلا تظاهرات بالینی خفیف تری داشته باشد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اختصاص دو مرحله واکسن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در مرحله نخست گروه های درمانی شامل پرسنل بخش های مراقبت ویژه کرونایی، بخش های بستری کرونایی، اورژانس و سایر پرسنل بهداشتی درمانی در اولویت قرار دارند و پس از آن نیز سالمندان در نوبت دریافت این واکسن خواهند بود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها