بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
"ویزدم"، سالخورده ترین پرنده شناخته شده جهان از خانواده آلباتروس در سن حداقل ۷۰ سالگی بار دیگر صاحب جوجه شده است.
تدبیر24»سازمان ماهی و حیات وحش آمریکا گفت جوجه این پرنده روز اول فوریه در یک پناهگاه حیات وحش در اقیانوس آرام شمالی سر از تخم درآورد.

این پرندگان معمولا ۱۲ تا ۴۰ سال زندگی می کنند. با این حال ویزدم اولین بار در سال ۱۹۵۶ شناسایی شد و حالا حداقل هفت دهه از عمرش می گذرد.

پدر این جوجه "آکیاکامی" است که مقام های سازمان حیات وحش آمریکا می گویند از سال ۲۰۱۲ جفت ویزدم بوده است.

آلباتروس ها معمولا تا آخر عمر با یک جفت می مانند اما تصور می شود که ویزدم قبلا جفت های دیگری داشته که زودتر از او مرده اند.

به گزارش بی بی سی، هرچند جوجه ویزدم در ماه فوریه در پناهگاه ملی حیات وحش "میدوِی آتول" در جزیره ای دورافتاده - جایی بالاتر از هاوائی - سر از تخم درآورد اما این موضوع تازه این هفته گزارش شد.

آلباتروس ها هرچند سال یک بار فقط یک تخم می گذارند. پناهگاه حیات وحش میدوی آتول، زیستگاه بزرگترین جمعیت آلباتروس ها در جهان است.

برچسب ها: تدبیر24 ، پرنده وحشی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها