بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
خانه تکانی یکی از سنت های زیبای ما ایرانیان است که اگر با رعایت نکات ایمنی همراه نباشد، ممکن است با مشکلاتی همراه شود و به ما آسیب رساند.
تدبیر24»معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه گفت: اسفند برای بیشتر ما ایرانی ها مترادف است با آماده شدن برای عید و این آماده شدن را بیشتر از هر چیز دیگری می شود در خانه تکانی هایمان دید.

دکتر «محمدرضا کریمی» کمردرد، گردن درد، مسمومیت، تنگی نفس، حساسیت پوستی و درد دست و پا را از رایج ترین عوارض خانه تکانی های نادرست و غیرایمن دانست و افزود: موارد یادشده، عوارضی است که با رعایت برخی اصول ساده ایمنی می توان احتمال بروز آنها را به کمترین میزان رساند.

او با بیان اینکه کمردرد، مشکل رایجی است که در بیشتر موارد ارتباطی به مهره ها و نخاع ندارد و دلیلش اغلب کشیدگی عضلات پشت است، توضیح داد: عامل این کشیدگی نیز اغلب، بلند کردن اسباب سنگین منزل، حمل نادرست اجسام سنگین و حرکت ناگهانی در ناحیه کمر است.

دکتر کریمی با این توصیه که برای پیشگیری از کمردرد، باید در زمان خانه تکانی، تا جایی که امکان دارد، از بلند کردن اسباب و وسایل سنگین پرهیز شود و به جای این کار، از شیوه های جایگزین مانند هُل دادن یا کشیدن استفاده کنیم، اضافه کرد: وقتی می خواهیم جسم سنگینی را روی زمین بگذاریم، به جای خم کردن کمر، زانوها را خم کرده و جسم را روی زمین قرار دهیم.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه با این هشدار که استفاده از وسایل غیرایمن برای دسترسی به ارتفاع بالاتر مانند جعبه و نردبان های نامطمئن، خطر سقوط از ارتفاع را افزایش می دهد، ادامه داد: برای پیشگیری از سقوط، اگر می خواهیم از نردبان یا چهارپایه استفاده کنیم، ابتدا از سطح اتکای آن با زمین مطمئن شده و تا جایی که امکان دارد از نردبان های دوطرفه و استاندارد استفاده شود.

راه های پیشگیری از بیماری «اگزمای بانوان خانه دار»

او با بیان این مطلب که استفاده از انواع شوینده ها در کنار تعریق، دست‌ ها را پوسته پوسته و قرمز می کند که در اصطلاح این بیماری «اگزمای بانوان خانه دار» نامیده می شود، یادآور شد: برای پیشگیری از اگزما لازم است از دستکش مناسب استفاده کرده و تا آنجا که ممکن است، از تماس مستقیم دست ها با انواع شوینده ها و پاک کننده ها خودداری شود.

دکتر کریمی با این توضیح که تنگی نفس، آلرژی و حمله آسم از جمله مواردی است که در ایام خانه تکانی، بیشتر دیده می شود، تاکید کرد: بسیاری از بانوان خانه دار برای شست و شوی سرویس بهداشتی از مواد شیمیایی نظیر انواع سفیدکننده ها استفاده می کنند و از آنجا که سرویس های بهداشتی در فضاهایی بسته و کوچک قرار دارند، قرار گرفتن در این فضاها برای مدتی طولانی، ممکن است آسیب فراوانی به ریه های این افراد وارد کند.

از مصرف مواد شوینده در فضاهای بسته خودداری کنید!

او ادامه داد: برای پیشگیری از مسمومیت، باید از مصرف مواد شوینده در فضاهای بسته خودداری کرده و در صورت استفاده، ماسک زده یا از دستمالی ضخیم بر روی دهان و بینی استفاده شود.

این مقام مسوول در معاونت بهداشت دانشگاه گفت: نظافت جزو اصلی خانه تکانی است، اما وقتی پای این نظافت به لوازم برقی مانند لوستر، چراغ و دیگر موارد باز می شود، در صورت بی احتیاطی، خانه تکانی با خطر برق گرفتگی همراه می شود؛ بنابراین لازم است برای پیشگیری از برق گرفتگی، پیش از آغاز به نظافت، ابتدا برق آن وسیله برقی را قطع و از ریختن آب بر روی کلید، پریز و سیم برق جدا خودداری شود.

به دست های خود استراحت دهید!

او با بیان این موضوع که نشانگان کانال مچ دست، یکی از مشکلاتی است که می تواند برای بانوان خانه دار، دردسرساز شود، علت بروز این مشکل را کار کشیدن بسیار از دست ها برای انجام کارهای طولانی مدت عنوان کرد که در آنها، مچ دست تحت فشار قرار می گیرد.

دکتر کریمی بی حس شدن انگشتان دست و گزگز شبانه دست ها را از شایع ترین نشانه های آسیب کانال مچ دست عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از این مشکل، با کاهش فعالیت هایی که با دست ها انجام می دهیم، کارهای روزانه را به گونه ای برنامه ریزی کرده که زمانی نیز به استراحت و نرمش دادن دست ها اختصاص یابد.

او از افرادی که دچار این مشکل شده اند خواست تا برای پیشگیری از تشدید آن، به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

برچسب ها: تدبیر24 ، کمردرد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها