بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
بسیاری از سردرد‌ها دارای خصوصیات منحصربه‌فردی هستند که یکی از آنها زمان سردرد است.
تدبیر24»بسیاری از سردرد‌ها دارای خصوصیات منحصربه‌فردی هستند که یکی از آنها زمان سردرد است؛ زمان، مکان، شدت و انتشار درد، عوامل تشدیدکننده و عوامل تخفیف‌دهنده سردرد‌ها به این امر کمک می‌کنند که نوع سردرد را تشخیص دهیم و متوجه شویم کدام سردرد اهمیت بیشتری دارد و خطرناک است. سردرد‌های صبحاگاهی از جمله سردرد‌های بااهمیت هستند و حتما باید مورد توجه قرار گیرند، به‌ویژه زمانی‌که بیمار از خواب بیدار می‌شود و سردرد دارد، یعنی فرد شب بدون‌سردرد خوابیده و هنگامی‌که از خواب بلند می‌شود، دچار این عارضه است. بعضی از سردرد‌ها هستند که هنگامی‌که بیمار می‌خوابد، سردرد‌ آغاز می‌شود و زمانی‌که می‌نشیند، بهتر می‌شود و وقتی فرد می‌خوابد مجدد تشدید می‌شود که این سردرد‌ها بسیار اهمیت دارند. عمدتا سردرد‌هایی که مربوط به فشارخون بالا هستند، در خواب ایجاد می‌شوند و معمولا صبحگاهی هستند، همچنین بیمارانی که در خواب دچار وقفه‌تنفسی می‌شوند ممکن است این وفقه‌های تنفسی سبب کاهش اکسیژن‌رسانی به مغز شود و بیمار با سردرد و یا حالت گیجی و منگی از خواب بیدار شود. آن دسته از سردرد‌های صبحگاهی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، سردرد‌هایی هستند که به‌علت تومور‌های مغزی رخ می‌دهند، بیمارانی که توده یا تومور در مغزشان است، هنگامی‌که می‌خوابند سردردشان تشدید می‌شود چرا که هنگامی‌که می‌خوابند داخل تومور خون بیشتری جمع می‌شود و خون بیشتر سبب افزایش حجم تومور و سردرد می‌شود. یکسری دیگر از سردرد‌های صبحگاهی به‌علت آرتروز در ناحیه گردن و فشار روی ریشه‌های عصبی گردنی به‌ویژه در اشخاصی که زیر سرشان بالاست و افراد مسنی که مشکلات ستون فقرات دارند، ایجاد می‌شود و افراد به‌دلیل خوابیدن و موقعیت قرارگرفتن سرشان روی بالش دچار این عارضه می‌شوند. افرادی که دچار غلظت خون و چربی خون هم هستند دچار سردرد‌های صبحگاهی می‌شوند و صبح‌ها که از خواب بلند می‌شوند، حالت گیجی و منگی دارند و هنگامی‌که راه می‌روند و مایعات می‌خوردند، بهتر می‌شود. اگر بیماری از سردردصبحگاهی شکایت کرد، حتما باید این موارد در آنها بررسی شود و اگر به‌جایی نرسید، حتما باید عکسبرداری از سینوس‌ها انجام شود، چرا که افرادی که سینوزیت و لوزه بزرگ دارند و یا در خواب زیاد خورخور می‌کنند، نشانگر این است که شب‌ها در خواب اکسیژن‌رسانی‌شان کم است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها