بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
از خوردن نوشیدنی‌های شیرین اجتناب کنید، زیرا سیستم تنظیم‌کننده مغز نمی‌تواند از عهده کالری‌های موجود در آن برآید. سلول‌های عصبی در هیپوتالاموس به‌طور معمول نمی‌تواند کالری مصرف شده را با انرژی سوزانده شده از طریق ورزش مطابقت دهد.
تدبیر24»حتما شما نیز بارها و بارها در مورد غذاهای افزایش‌دهنده قدرت مغز همچون توت‌ها و ماهی سالمون شنیده‌اید. اینگونه خوراکی‌ها می‌توانند حافظه شما را حفظ کنند و ذهنی قوی و قدرتمند در اختیارتان بگذارند.

سوال اینجاست که چه غذاهایی می‌توانند بر روی قدرت مغز تاثیر منفی داشته باشند و منجر به بیماری‌هایی همچون آلزایمر شوند؟ در ادامه قصد داریم غذاهایی که باید از خوردن آن اجتناب شود را بیان نماییم.

شیرین کننده‌های مصنوعی

هر کسی در دنیای امروزی در مورد گلوتن، کربوهیدرات و شکر صحبت می‌کند اما باید توجه به شیرین کننده‌های مصنوعی نیز داشته باشیم. سال گذشته گروهی از محققان، مطالعه‌ای را انجام دادند. این مطالعه نشان می‌دهد زمانی که افراد شیرین کننده‌های بدون کالری را مصرف می‌کنند، باکتری‌های درون روده به‌گونه‌ای تغییر پیدا می‌کند که راه را برای ایجاد دیابت نوع ۲ هموار می‌سازد. اگر به بیماری دیابت مبتلا شوید، ۴ برابر بیشتر از سایر زمان‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی همچون آلزایمر در شما وجود خواهد داشت.

دلیل این موضوع بسیار ساده است. دیابت باعث می‌شود کمتر از قبل به انسولین حساس شوید، بنابراین سطح قند خون افزایش پیدا می‌کند و همین امر خطر ابتلا به بیماری‌های انحطاط مغز را افزایش می‌دهد. با کمال تعجب، افرادی که شیرین‌کننده مصنوعی مصرف می‌کنند بیشتر از سایر افراد در معرض توسعه دیابت قرار دارند.

ماهی‌های سرشار از جیوه

هر چیزی اگر به‌صورت متعادل مصرف شود بی‌‌‌ضرر خواهد بود اما یک استثنا در این باره وجود دارد و آن هم جیوه است. جیوه بیشتر در ماهی یافت می‌شود. اگر ماهی بزرگ باشد نشان می‌دهد که بیشتر در آب زندگی کرده است و جیوه بیشتری در بدن خود دارد.بیشتر افراد فکر می‌کنند که جیوه تنها بر روی سیستم شناختی انسان تاثیر می‌گذارد اما این ماده بر روی مخچه نیز اثر گذار است (مخچه بخشی از مغز انسان است که تعادل، هماهنگی و بینایی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد).

اگرچه از تن ماهی استفاده می‌کنید ولی بیشتر از یک‌بار در هفته از آن مصرف نکنید. اگر می‌خواهید کمتر در معرض جیوه موجود در ماهی قرار بگیرید، توصیه‌های زیر را دنبال کنید: از مصرف ماهی‌هایی همچون کوسه، شمشیر ماهی، کاشی ماهی خودداری کنید. این ماهی‌ها حاوی سطح بالایی از جیوه هستند. ۳۴۰ گرم در هفته از انواع ماهی‌هایی استفاده کنید که سطح جیوه بسیار پایینی دارند.

بیسکویت آماده

از مصرف بیسکویت‌های آماده یا خمیر پیتزای آماده خودداری کنید. اغلب اوقات، اسیدهای چرب ترانس برای تولید این ترکیبات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه بیشتر اسیدهای چرب ترانس ممنوع بوده یا حذف می‌شود، اما هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسیدها موجب کوچک شدن مغز، التهاب و ایجاد اختلال در سیستم انتقال عصبی می‌شود. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که این اسیدها می‌تواند آسیب بسیار جدی به مغز وارد کند.

نوشیدنی‌های شیرین

از خوردن نوشیدنی‌های شیرین اجتناب کنید زیرا سیستم تنظیم‌کننده مغز نمی‌تواند از عهده کالری‌های موجود در آن برآید. سلول‌های عصبی در هیپوتالاموس به‌طور معمول نمی‌تواند کالری مصرف شده را با انرژی سوزانده شده از طریق ورزش مطابقت دهد.شواهد نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین گرسنگی را همانند غذاهای جامد کاهش نمی‌دهد. به همین خاطر مقدار بیشتری از این نوشیدنی‌ها مصرف می‌شود.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها