بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
اگر احساس می‌کنید اخیرا صبرتان کم شده و گاهی اوقات در مقابل شیطنت‌ها و بازیگوشی‌های فرزند کوچک خود ناآرام می‌شوید، بدانید تنها نیستید. راهکارهای ذیل می تواند به شما کمک کند.
تدبیر24»وقتی در مورد کارهای دیوانه‌کننده‌ای که یک کودک در خانه میتواند انجام دهد صحبت می‌کنیم، سوالات و ابهامات فراوانی ایجاد می‌شود: از راهکار نق‌زدن های مداوم تا رسیدگی به نیازهای مستمر و بی‌پایان. همه‌گیری کرونا نیز این دردسرها را دوچندان کرده است. ما در مورد همه چیز، از وضعیت جهان گرفته تا وضعیت شغلی خود و سیستم های پشتیبانی کوچک، تحت فشار قرار گرفته‌ایم. ما خواب کم داریم و اگر خوش شانس باشیم و گرفتار بیماری نشویم، میتوانیم اوقات خود را تنها و بدور از خانواده و اقوام سپری کنیم.

کریستوفر ویلارد، روانشناس در این باره می‌گوید: اگر از رفتارهای کودک دو ساله خود در خانه کلافه و عصبانی شوید طبیعی است. نیازی نیست خود را کتک بزنید! بجای آن بهتر است تاکتیک‌های رفتاری صحیح را بیاموزید تا بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن، آرامش خود را بدست آورید.

رفتار تحریک‌کننده را نادیده بگیرید
کاترین پرلمن، نویسنده کتاب «آن را نادیده بگیر» می‌گوید: روش مورد علاقه من برای حفظ آرامش و در عین‌حال، بهبود رفتار، صرفا نادیده گرفتن است. هر رفتار نامطلوبی را که از کودک مشاهده کردید چه برای جلب توجه بوده و چه برای دریافت پاسخ منفی، نادیده بگیرید. در عوض، وقتی کودک کار مطلوبی انجام می‌دهید، او را غرق توجه خود کنید.

آرامش کودک را بیشتر کنید
بعضی از بچه‌ها به اضطراب و استرس درونی خود، تلاش می‌کنند تا با رفتارهای تحریک‌کننده برای خود اعتماد جلب کنند؛ اینکه همه چیز خوب است، شما کنار آنها خواهید بود، آنها را دوست خواهید داشت و از آنها محافظت خواهید کرد. پاسخ به این نیاز عمیق کودکان، رفتارهای آزاردهنده آنها را کاهش می‌دهد. یک بازی ۲۰ دقیقه‌ای با کودک که هر دوی شما را درگیر و پویا کند می‌تواند کمک شایانی به رفع استرس کودک نماید.

احساس خود را تقویت کنید
تریسی ال. دانیل، دکترای روانشناسی و نویسنده کتاب "ذهن آگاهی برای کودکان" می گوید: "وقتی ارتباط بیشتری با احساسات خود داشته باشید، می‌توانید در مورد نحوه پاسخگویی به فرزندان خود انتخاب بهتری داشته باشید
." هانتر کلارک-فیلدز، مربی ذهن آگاهی نیز در این باره می‌گوید: از آنجا که سیستم عصبی ما تهدید یا مانعی را رد کنیم، متوجه می شود، مهم است که "به بدن و ذهن خود بفهمانید که در لحظه ایمنی قرار دارید.  این کار را با چند لحظه دور شدن از صحنه یا گفتن این جمله به خود که «این یک وضعیت اضطراری نیست» انجام دهید. به خود بگویید: من می توانم از عهده این کار برآیم یا من به فرزندم کمک می کنم".

روی زمین بنشینید
هرگاه از رفتاری به شدت آزرده می‌شوید، روی زمین بنشینید و چندین نفس عمیق بکشید. این کار ارامش جدیدی برای شما به ارمغان می آورد تا بتوانید تمرکز کرده و راه حلی پیدا کنید.

از تکنیک انسجام فوری استفاده کنید
تحقیقات موسسه
HeartMath نشان می‌دهد اگر ما بتوانیم خود را به وضعیت آرامش برسانیم، قلب کودکان ما از لحاظ جسمی به قلب ما پاسخ می دهد. تکنیک زیر که توسط این موسسه پیشنهاد شده. می‌تواند مفید باشد:
توجه‌تان را بر روی قلب خود متمرکز کنید
۶
ثانیه نفس بکشید و ۶ ثانیه نفس خود را بیرون بدهید، کمی کندتر و عمیق‌تر از حد معمول
 سعی کنید نسبت به چیزی یا کسی به طور فعال احساس مراقبت یا سپاسگزاری داشته باشید
این کار را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید
(می توانید از فرزندان خود نیز بخواهید که در انجام این تکنیک به شما بپیوندند)
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها