بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
به گفته رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، میزان نابینایی‌ های ایجاد شده در چهارشنبه پایان سال به اندازه ای است که عنوان «نابینایی در چهارشنبه سوری» را به خود اختصاص داده است.
تدبیر24»دکتر «فریبا مرادی» گفت: آتش بازی مراسم چهارشنبه پایانی سال، سالانه تعداد بسیاری از افراد را به دلیل آسیب های جبران ناپذیری همچون سوختگی، قطع عضو و معلولیت های جسمی روانه بیمارستان ها می گرداند.

او افزود: سوختگی چهارشنبه سوری ویژگی های خاصی دارد که از جمله این ویژگی ها می توان به دوره نوجوانی و آغاز جوانی قرار داشتن اغلب افراد قربانی و جنس مذکر بودن آنها اشاره کرد؛ نوع صدمه بیشتر از نوع سوختگی است، شدیدترین آسیب ها در زمان ساخت مواد محترقه و منفجره ایجاد می شود، چون در بسیاری از مواقع، ساخت مواد و وسایل آتش بازی، در محیط ناایمن و با شرایط غیراستاندارد انجام می شود.

دکتر مرادی، حوادث چهارشنبه سوری به خوبی قابل پیشگیری هستند و با برخورد آگاهانه و مسوولانه هم می توان تعداد مصدومان و مرگ های ناشی از این حوادث را کاهش داد و هم خسارات مالی را در مواردی که آتش سوزی اتفاق می افتد، به کمترین اندازه رساند .

او با این هشدار که نابینایی چشم در صورت اصابت مستقیم ترکش‌ های ناشی از انفجار مواد محترقه، یکی از مواردی است که در چهارشنبه سوری بسیار دیده می‌ شود، ادامه داد: مراجعه سریع به چشم پزشک در صورت برخورد هر جسمی با چشم می ‌تواند شدت ضایعه را کاهش دهد؛ در موارد خفیف با انجام مراقبت‌ های طبی یا انجام اعمال جراحی می ‌توان بینایی فرد را به او بازگرداند، اما متاسفانه در موارد شدید، چاره ‌ای جز تخلیه چشم باقی نمی ‌ماند.

اقدامات بسیار کمک کننده در کاهش عوارض آسیب چشم

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه گفت: در صورت مواجهه با آسیب های چشمی توصیه می شود از مالیدن چشم ها و پلک ها خودداری شود؛ اگر چشم آسیب ببیند، باید در نخستین فرصت به اورژانس چشم پزشکی مراجعه شود، زیرا در بعضی مواقع آسیب های چشمی در مراحل اولیه، نشانه های زیادی ندارند و ظاهر بدی ایجاد نمی کنند، اما می توانند حوادث ناگواری برای چشم ایجاد کنند.

دکتر مرادی ادامه داد: چشم فرد آسیب دیده را با یک وسیله در دسترس مانند لیوان های یک بار مصرف یا مقوایی مخروط شکل بپوشانید؛ نیازی به گذاشتن دستمال، پنبه یا گاز روی چشم وجود ندارد. همچنین از هیچگونه پماد یا قطره چشمی استفاده نکرده و چشم ها را نشویید، زیرا استفاده از آنها می تواند آسیب وارده به چشم را شدیدتر کند.

او تاکید کرد: سعی کنیم به مصدوم، مواد غذایی ندهیم تا در صورت نیاز به جراحی، بتوان در نخستین فرصت این کار را انجام داد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه ادامه داد: دو شعار «چهارشنبه سوری امسال، درخانه بمانیم» و «سلامت من از تو، آرامش تو از من» در راستای حساس سازی عمومی و پیشگیری از حوادث و سوانح مرتبط با این روز تعیین شده است.

دکتر مرادی با بیان این موضوع که با توجه به وجود مواد ضدعفونی کننده دست، همراه افراد یا وجود در وسایل نقلیه، احتمال خطر آتش سوزی به وسیله مواد آتش زا، امسال بسیار افزایش یافته است، از هم استانی ها به ویژه نوجوانان و جوانان خواست از انجام کارهای خطرآفرین خودداری کنند تا شاهد آسیب های جبران ناپذیر آخرین چهارشنبه سال نباشیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، چشم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها