بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
احمد کریمی مدیر پروژه واکسن فخرا با بیان اینکه پس از طی مراحل آزمایشگاهی و تست‌های حیوانی، بی‌ضرری و اثر بخشی واکسن به اثبات رسیده است، گفت: در تولید این واکسن تمامی استانداردهای لازم و با ایمنی کامل انجام شده است.
تدبیر24»کریمی سه شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در تشریح مراحل تواید واکسن ایرانی «فخرا» افزود: فروردین کارآزمایی بالینی فاز یک این واکسن تمام می‌شود و همزمان با تست‌های بالینی فاز دو و سه، فاز صنعتی سازی این واکسن انجام می‌شود.
 
او ادامه داد: امیدوارم صنعتی سازی واکسن فخرا در تابستان امسال به بهره برداری برسد و اواسط تابستان هم به تولید انبوه برسیم.
 
کریمی با اشاره به اینکه به همت شهید فخری زاده از روزهای اول ورود کرونا به کشور، وارد تشخیص و تولید کیت‌های تشخیصی شدیم، افزود: فرایند تحقیق و توسعه واکسن کووید ۱۹ از سال گذشته آغاز شده است.
 
مدیر پروژه واکسن فخرا ادامه داد: با جداسازی ویروس کرونا از بین ۳۵ هزار نمونه بیماران ایرانی و کشت ۳۰ ایزوله مناسب اولین بذر واکسن از بین آن‌ها انتخاب و تولید و تابستان مرحله کنترل کیفیت و تست‌های حیوانی آغاز شد.
 
وی تصریح کرد: در تولید واکسن فخرا تمامی استانداردهای لازم و با ایمنی کامل انجام شده است و امیدوارم این واکسن، فخر ایران باشد.
 
مدیر پروژه واکسن فخرا در ادامه با بیان اینکه دکتر فخری زاده درباره این پروژه زحمت زیادی کشیدند، تاکید کرد: واکسن ایرانی «فخرا» در سازمان «نوآوری و تحقیقات وزارت دفاع ایران» تولید شده است که این دانشمند شهید ریاست آن را برعهده داشت.
 
کریمی افزود: فرآیند تولید شامل مراحل کشت سلول، تلقیح، تکثیر، جداسازی و تخلیص، غیرفعال‌سازی و فرمولاسیون در اندک زمانی راه اندازی و سپس تست‌های حیوانی و انواع تست‌های کنترل کیفی انجام شد.
 
مدیر پروژه واکسن فخرا گفت: این واکسن از ویروس غیر فعال انتخاب شده است و با ورود این ویروس غیر فعال، ایمنی بدن فعال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه همه پلتفورم‌ها مزایا و معایبی دارند، افزود: برای این پلتفورم زیرساخت‌های لازم را داشتیم. این در جهان سابقه طولانی دارد و جواب داده است.
 
مدیر پروژه واکسن «فخرا» با بیان اینکه پس از طی مراحل آزمایشگاهی و تست‌های حیوانی، بی‌ضرری و اثر بخشی واکسن به اثبات رسیده است، گفت: هم زمان کار طراحی و ساخت کارخانه تولید انبوه این واکسن نیز آغاز شده است و امیدواریم تا تابستان وارد فاز تولید شود.
 
کریمی در پایان افزود: واکسن‌های موجود ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کنند. ما باید تحقیقات را ادامه بدهیم و بر اساس نتایج جدید ایمنی واکسن را اعلام می‌کنیم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها