بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
اگر در آستانه شروع این سال متفاوت کرونایی شاید دنبال برنامه ای هستید که نورزو خود را با آن سپری کنید این مطلب را بخوانید.
تدبیر24»امسال نوروز با همه‌سال‌ها متفاوت است. بعد از یک سال دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری کرونا که هنوز هم دامن‌گیر ماست سال را تحویل کردیم. بیماری کرونا نه‌تنها سال 99 را برای ما سال پیچیده و عجیبی کرد و دشواری‌هایی را برای مردم به وجود آورد. بلکه تا نوروز 1400 نیز با ما ماند نوروز را هم برای ما نوروز متفاوتی کند.

اگرچه در سال 99 نیز کرونا با ما بود اما تفاوت در حال حاضر این است که آشنایی‌های بیشتری با نحوه مقابله با آن داریم و تا حدودی با خطرات آن بیشتر آشنا شده‌ایم. اما در آستانه شروع این سال متفاوت شاید دنبال برنامه ای باشید که نورزو خود را با آن سپری کنید. 

در نوروز  چه بکنیم؟

در این نوروز باید نسبت به سلامت خود و خانواده‌مان حساس‌تر باشیم. باید بیشتر از سال‌های پیش مراقبت‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهیم.

به دلیل اینکه مدت زیادی از شیوع بیماری کرونا گذشته است نباید در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری کنیم.

می‌توانیم با توجه به اینکه امسال از دیدوبازدید و مسافرت و ... باید چشم‌پوشی کنیم می‌توانیم به خیلی از علایق خود و کارهای مثبتی نظیر مطالعه، تماشای فیلم، آموزش‌های آنلاین مرتبط با علایق شخصی بپردازیم.

در نوروز چه بخوریم؟

بخشی از نوروز برای خیلی از ما ایرانی‌ها در آجیل عید خلاصه می‌شود. از گرانی آجیل و شیرینی همه به فریاد آمده‌ایم اما بد نیست خواص آن را بدانیم و اگر توانستیم از هرکدام از این دانه‌های مغذی یا برخی از آن‌ها به مقدار کمی تهیه و استفاده کنیم.

آجیل یکی از خوراکی‌هایی پرطرفدار است که در ایام عید نوروز در اکثر خانه‌های ایرانی وجود دارد. آجیل چهارمغز یکی از بهترین انواع آجیل است که شامل مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز بادام‌هندی و مغز فندق هست و به‌صورت شور و یا خام در بازار موجود است. این مغزهای خوشمزه اگر به‌اندازه و درست مصرف شوند، دارای خواص فراوانی برای سلامتی هستند.

آجیل چهارمغز شامل: فسفر، آهن، منگنز، مس، روی، کلسیم، پتاسیم، انواع ویتامین A، B و E، انواع پروتئین‌ها، املاح ضروری و اسیدهای چرب غیراشباع است که برای بدن مفید و حیاتی هستند.

مصرف به‌اندازه آجیل چهارمغز برای حفظ سلامت قلب مفید است. مصرف آجیل خام برای کسانی است که عادت به خام‌خواری دارند، توصیه می‌شود. افرادی که از آجیل چهارمغز سالم و تازه استفاده می‌کنند، کلسترول بد خونشان کاهش می‌یابد و به همین علت از بیماری‌های قلبی عروقی در امان می‌مانند.

آجیل چهارمغز حاوی آنتی‌اکسیدان فراوانی است که در پیشگیری از سرطان مفید است. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که هر فرد در طول شبانه‌روز هفت عدد چهارمغز بخورد.

آجیل چهارمغز یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبع سرشار از چربی‌های امگا 3 و اسید آلفا لینولئیک است که مصرف منظم آن سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، کلیه، دیابت، سنگ صفرا و دیگر بیماری‌ها می‌شود.

از دیگر مواد مفید موجود در چهارمغز ملاتونین است که به بهبود خواب کمک می‌کند و مصرف آن در کاهش بی‌خوابی و رفع سایر اختلالات خواب مؤثر است.

چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره‌کرده‌ایم مصرف آجیل چهارمغز در بهبود عملکرد سلول‌های مغز مفید است و به‌تدریج و با مصرف روزانه منجر به افزایش هوش می‌شود.

مغزها گرم و خشک هستند و عسل گرم و تر است بنابراین ترکیب مغزها و عسل سبب بهبود بیماری‌های گوارشی ناشی از سردی معده خواهند شد. همچنین ترکیب آجیل چهارمغز با عسل برای تقویت اعصاب، تقویت رحم نیز مفید است.

مصرف آجیل چهارمغز التهاب و اکسیداسیون را در شریان‌ها پس از مصرف غذای چرب کاهش می‌دهد و باعث حفظ انعطاف‌پذیری عروق خونی خواهد شد.

آجیل منبع تأمین مواد معدنی، اسیدهای چرب و برخی ویتامین‌های مفید است و اگر به میزان مناسب در برنامه غذایی روزانه کودکان قرار داده شود، می‌تواند در کنار تأمین میزان فراوانی انرژی به تکامل مغز کودک نیز کمک کند. اما بهتر است تا زمانی که کودک توانایی جویدن و بلع را پیدا می‌کند، آجیل پودر شده در اختیار کودک قرار دهید. مصرف بی‌رویه و غیراصولی آجیل‌ها و دانه‌های روغنی می‌تواند موجب تجمع بیش‌ازحد چربی در بدن و اضافه‌وزن شود بنابراین اگر این عادت از زمان کودکی درروند زندگی بچه‌ها نهادینه شود، مشکلات زیادی را برای آن‌ها به همراه دارد.

در نوروز کجا برویم؟

اتفاقاً نکته اساسی اینجاست که امسال نوروز هیچ جا نباید برویم. می‌توانیم به این بیماری کرونا که هنوز دست از سر ما برنداشته به‌عنوان فرصت نگاه کرد. فرصتی که ما را ناچار می‌کند برای مدتی از هیاهو و هیجان به دورباشیم با یک لیوان چای یا قهوه و یک فیلم در اتاقمان خلوت کنیم یا با یک فیلم خوب در کنار خانواده اوقات خوشی را بگذرانیم. 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها