بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
مقام‌های یونان، ترکیه را به تلاش برای تحریک این کشور از طریق تلاش برای فرستادن قایق‌های حامل مهاجران به سمت آبهای یونان متهم کردند؛ ادعایی که آنکارا قویا رد کرده است.
تدبیر24»یونان و ترکیه بر سر طیفی از مسائل از جمله منابع انرژی در دریای مدیترانه اختلاف دارند و تنش‌ها بین این دو کشور هم‌پیمان در ائتلاف ناتو سال گذشته میلادی زمانی که هزاران پناهجو در ترکیه برای حمله به مرز زمینی یونان تلاش کردند، افزایش پیدا کرد.

نوتیس میتاراچی، وزیر مهاجرت یونان اظهار کرد، گارد ساحلی یونان روز جمعه چندین گزارش در خصوص همراهی گارد ساحلی و نیروی دریایی ترکیه با قایق‌های حامل مهاجران "تا مرز اروپا و در تلاش برای تشدید تنش" با یونان ارسال کرد.

میتاراچی در یک بیانیه ضبط شده اظهار کرد: "بدون شک این مهاجران از سواحل ترکیه عازم شده‌اند و با توجه به این حقیقت که از سوی ترکیه پشتیبانی می‌شدند، در خطر قرار نداشتند."

وی افزود: ما از ترکیه می‌خواهیم از این تحریک غیرموجه دست برداشته و آن را متوقف کند.

از سوی دیگر، اسماعیل جاتاکلی، معاون وزیر کشور ترکیه در توئیتر پاسخ میتاراچی را داد و گفت، "او وقایع را تحریف کرده و دروغ می‌گوید."

جاتاکلی، یونان را به پس زدن ۲۳۱ مهاجر در هفت حادثه‌ای که روز جمعه رخ دادند، متهم کرده و گفت که ترکیه آنها را نجات داده است.

جاتاکلی نوشت: "این افترا زدن به گارد ساحلی ترکیه از بابت نجات افرادی که شما رهایشان کردید تا بمیرند، جنایت علیه بشریت است. چنین چیزی از سمت شما معمول است!"

گارد ساحلی یونان اعلام کرد، در یک حادثه، یک قایق حامل مهاجران تلاش کرد روز جمعه با همراهی یک کشتی گارد ساحلی ترکیه وارد آب‌های اراضی یونان شود و در یک مورد دیگر نیز دو قایق ترکیه‌ای تلاش کردند تا یک قایق حامل مهاجران را با فشار به سمت آب‌های یونان بفرستند.

این نهاد اعلام داشت، در یک حادثه سوم هم در نزدیکی جزیره لسبوس، یک قایق گارد ساحلی ترکیه وارد آب‌های اراضی یونان شده و یک قایق گشت‌زنی یونان را آزار داد.

در سال ۲۰۱۵ در ابتدای بحران مهاجرت در اروپا، حدود یک میلیون پناهجو، عمدتا متشکل از سوری‌ها، عراقی‌ها و افغان‌ها، با قایق‌هایی از ترکیه وارد یونان شدند. یک سال بعد اتحادیه اروپا با آنکارا به توافقی بر سر مقابله با جریان ورود مهاجران دست یافت و آمار مربوط به آنها به میزان چشمگیری کاهش یافت.

میتاراچی از ترکیه خواست به تعهداتش تحت آن توافق "پایبند" باشد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها