بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
همانطور که شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و به طور مداوم از فردی به فرد دیگر در سراسر جهان انتقال می‌یابد، شرکت‌هایی که در حوزه سلامت و بهداشت کار می‌کنند تلاش خود را برای یافتن راهی سریع‌ و قابل اعتماد برای تشخیص این بیماری بیشتر می‌کنند.
تدبیر24»اخیرا شرکتی به نام "وکالیس هلث"(Vocalis Health) موفق به توسعه یک برنامه آزمایش صدا مبتنی بر هوش مصنوعی شده است که از صدای افراد برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ استفاده می‌کند.

برای انجام این کار کافی است افراد از عدد ۵۰ تا ۷۰ را بشمارند و کمتر از یک دقیقه این برنامه با دقت ۸۰ درصد به افراد خواهد گفت که آیا به کووید-۱۹ مبتلا هستند یا خیر.

برنامه‌ای که شرکت مذکور توسعه داده است،"VocalisCheck" نام دارد و در مطالعات بالینی محققان با بررسی این برنامه دریافتند این سیستم می‌تواند با دقت ۸۱.۲ درصد کووید-۱۹ را تشخیص دهد.

البته نکته قابل ذکر درباره برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی VocalisCheck این است که افراد می‌بایست از آن به عنوان یک آزمایش اضافی در کنار آزمایشات کووید-۱۹ موجود استفاده کنند و این برنامه نمی‌تواند جایگزین آزمایشات اصلی تشخیص این بیماری شود.

نحوه عملکرد این برنامه

ابتدا کاربران می‌بایست برنامه "VocalisCheck" را در تلفن هوشمند یا رایانه خود نصب و اجرا کنند. پس از انجام این کار  برنامه از کاربر می‌خواهد که از ۵۰ تا ۷۰ بشمارد. سپس صدای ضبط شده به صورت طیف نگاره‌ای که از ۵۱۲ ویژگی مختلف تشکیل شده است در خواهد آمد. پس از این مراحل هوش مصنوعی وارد عمل می‌شود تا طیف نگاره کاربر را با تصویر ترکیبی که از صدای افرادی مبتلا به کووید-۱۹ در سیستم خود ذخیره کرده، مقایسه کند.

سپس در حدود یک دقیقه نتایج نشان داده می‌شود. پس از آن کاربر می‌تواند برای اطمینان بیشتر از صحت جواب این برنامه آزمایش سواب کووید-۱۹ انجام دهد. از ماه آوریل سال گذشته تاکنون شرکت"Vocalis Health" در حال جمع آوری نمونه‌های صوتی افرادی است که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند تا با وارد کردن این داده‌ها در سیستم مذکور آن برنامه بتواند به درستی کار کند. دکتر "شیدی حسن"(Dr. Shady Hassan) مدیر ارشد پزشکی Vocalis Health گفت: باید بخاطر بسپارید که برنامه VocalisCheck جایگزین آزمایش پی.سی.آر نیست. این برنامه برای غربالگری توسعه داده شده است ، نه برای تشخیص.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها