بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۲۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کمبود رطوبت، هوای سرد (فضای باز) و گرمای داخلی هوا باعث از بین رفتن غشای مخاطی داخل سوراخ‌های بینی می‌شود. و می‌تواند سوراخ‌های بینی و سینوس‌های خشک، احساس گرفتگی را برای شما ایجاد کند.
تدبیر24»مخاط یک ماده مهم است که بدن برای محافظت از خود در برابر مواد خارجی مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها تولید می کند. این ماده بسیار چسبناک است، که به آن کمک می‌کند ذرات خارجی را که می‌توانند توسط بدن خارج شوند به دام بیندازد و همچنین دارای خواص ضد‌میکروبی است که با عفونت مقابله می‌کند.

فراتر از هوای سرد و خشک، از دیگر علل خشکی بینی می‌توان به سیگار کشیدن و داروهای خاص اشاره کرد. 

در اینجا مراحل ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

1. محلول نمک را امتحان کنید

با اسپری و محلول‌های نمکی بینی را خوب و مرطوب نگه دارید. هرچند وقت یکبار که نیاز به استفاده از این موارد داشته باشید برای همه متفاوت است، اما به اندازه مورد نیاز برای راحتی، سوراخهای بینی را اسپری کنید، که می‌تواند دو بار در روز یا هر چهار تا شش ساعت باشد.

اگر متوجه شدید که باید از اسپری‌های بینی استفاده کنید، محصولی را امتحان کنید که تمایل به ماندگاری بیشتری دارد. محلول نمکی به چیزی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام یا وازلین ترجیح داده می‌شود که برخی از افراد سعی می‌کنند از طریق پنبه در سوراخ بینی بمالند.

2. از دکترتان کمک بخواهید

اگر دچار خونریزی بینی شده‌اید، با پزشک خود صحبت کنید.

دکتر ممکن است یک پماد آنتی‌بیوتیکی بینی برای شما تجویز کند، که باعث مرطوب شدن سوراخ‌های بینی و بهبود هرگونه عفونت باکتریایی می‌شود.

3. غالباً جرعه جرعه آب بنوشید

نوشیدن آب در طول روز برای داشتن رطوبت بدن (از جمله بینی) حتی در زمستان مهم است. 

4. آن را مرطوب نگه دارید

اگر داخل منزل خود از یک رطوبت‌ساز استفاده می‌گنید، سطح رطوبت را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را افزایش دهید.

در غیر این صورت، مرطوب کننده‌های قابل حمل نیز می‌توانند برای وارد کردن رطوبت مورد نیاز در یک اتاق مفید باشند.

5. به سلامت کلی خود نگاه کنید

شرایط پزشکی خاصی وجود دارد که می‌تواند شما را مستعد اثرات خشکی بینی کند، از جمله سندرم شوگرن، یک بیماری خودایمنی مزمن که در آن بدن شما به غدد خود که اشک و بزاق ایجاد می‌کنند حمله می‌کند. و می‌تواند منجر به خشک شدن مجاری بینی شود.

اگر علائم دیگری از شوگرن مشاهده کردید، از جمله خون دماغ، سینوزیت مکرر، تغییر بو یا مزه یا خشکی چشم، با پزشک خود صحبت کنید.

6. داروهای خود را بررسی کنید

اگر شک دارید که داروی جدید باعث خشکی شده است، با پزشک خود در تماس باشید، او می‌تواند آنچه را که شما مصرف می‌کنید بررسی کرده و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، بینی خشک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها