بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
پیرسینگ با سوراخ کردن گوش آغاز و کم‌کم دامنه‌اش وسیع و وسیع‌تر شد تا اینکه کار به سوراخ کردن زبان، بینی، ناف و ... کشید. امروزه شما پیرسینگ را در هر بخشی از بدن که فکرش را نمی‌کنید، می‌‌توانید ببینید اما آیا این کار درست است؟
تدبیر24»شمایی که اهل مد هستید و دوست دارید به روز باشید، ممکن است پیرسینگ را برای تغییرات ظاهر خود انتخاب کرده باشید. این مد عجیب و غریب که یکی از اقدامات شایع در غرب، به‌ویژه نزد جوانان است، سلامت را به‌طور جدی تهدید می‌‌کند؛ طوری که پای پزشکان هم به این بحث باز شده است. پیرسینگ با سوراخ کردن گوش آغاز و کم‌کم دامنه‌اش وسیع و وسیع‌تر شد تا اینکه کار به سوراخ کردن زبان، بینی، ناف و … کشید. امروزه شما پیرسینگ را در هر بخشی از بدن که فکرش را نمی‌کنید، می‌‌توانید ببینید اما آیا این کار درست است؟

التهاب و عفونت در پیرسینگ لب

لب یکی از محل‌‌های پرطرفدار برای پیرسینگ است. لب را سوراخ می‌‌کنند تا زیورآلات لب را در مرکز لب تحتانی قرار دهند یا ممکن است در گوشه لب فوقانی کار گذاشته شود. سوراخ کردن لب هم خطرات خود را دارد. با سوراخ کردن لب که یکی از بافت‌‌های پرخون بدن است، احتمال خونریزی، التهاب و عفونت شدید وجود دارد. اما جدیدترین خطر سوراخ کردن لب، گذشته از خونریزی، بلع تصادفی حلقه یا نگین بر اثر حادثه است که می‌‌تواند حتی منجر به انسداد تنفس و خفگی شود.

حس بویایی را کاهش می‌‌دهد

هر کسی که می‌خواهد در صورت خود تغییری ایجاد کند اولین جایی که به فکرش می‌رسد بینی است. بینی، از اعضایی است که همه نوع بلایی بر سرش می‌آورند. پیرسینگ بینی که معمولا در لبه‌‌های گوشتی سوراخ‌های خارجی بینی یا غضروف میانی انجام می‌شود، ممکن است تغییر مکان دهد یا حتی خارج شود. به همین دلیل مدام باید حواس‌تان باشد که از بینی خارج نشود.

سوراخ کردن این غضروف ممکن است باعث خونریزی شود و اگر به آن توجه نشود، موجب بدشکل شدن بینی می‌‌شود. تحقیقات نشان داده پیرسینگ بینی و زبان، دقت حس بویایی و چشایی را در افراد کاهش می‌‌دهد.

نرمه گوش؛ بهترین جای سوراخ کردن

سوراخ کردن گوش یکی از رایج‌ترین شیوه پیرسینگ است که اکثرا همه انجام می‌‌دهند. اما در این میان بعضی‌ها دوست دارند سوراخ‌‌های گوش‌شان را زیادتر کنند و فکر می‌‌کنند چون گوش است هیچ خطری تهدیدشان نمی‌کند اما باید بگوییم تنها منطقه امنی که برای سوراخ کردن گوش وجود دارد، همان نرمه گوش است؛ همان محل قدیمی و سنتی. سوراخ کردن محل‌‌های غضروفی گوش می‌‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد. عفونت، تورم، آبسه و حساسیت مهم‌ترین مشکلاتی است که در اثر سوراخ کردن لاله گوش به وجود می‌‌آید پس اگر به فکر سوراخ کردن گوش خود هستید سعی کنید در محل‌‌های غضروفی این کار را انجام ندهید.

بدشکل شدن ناف

یکی دیگر از پیرسینگ‌هایی که متاسفانه رواج پیدا کرده پیرسینگ ناف است که در افرادی که دارای ناف‌های فرورفته هستند، نتایج بهتری نسبت به ناف‌های برجسته در بر خواهد داشت.

یکی از خطراتی که ممکن است در اثر پیرسینگ ناف ایجاد شود عفونت، التهاب و زخم در اثر سایش لباس یا کمربند است. در سوراخ کردن ناحیه دور ناف و آویزان کردن زیورآلات به آن، احتمال باقی ماندن جای زخم‌ها وجود دارد. همچنین در افرادی که چاق یا لاغر می‌‌شوند و همچنین هنگام بارداری، ناف تغییر مکان می‌‌دهد و بدشکل می‌‌شود.

تورم فک با پیرسینگ زبان

کسانی که فکر سوراخ کردن زبان را در سر دارند باید تمام خطراتش را به جان بخرند. اگر تصمیم به این کار دارید، حتما با پزشک یا دندانپزشک خود مشورت کنید تا برای جلوگیری از عفونت‌های دهان به شما آنتی‌بیوتیک بدهد. اگر به زبان خود نگاه کنید می‌بینید که بیشتر عروق خونی از وسط زبان شما عبور کرده و تا امتداد فرنولوم ادامه دارد پس سوراخ کردن زبان معمولا در خط وسط انجام نمی‌شود بلکه برای آنکه در تکلم مزاحمت ایجاد نکند، معمولا آن را در قسمت عقب‌تر کار می‌‌گذارند. سوراخ کردن زبان هم مانند بقیه پیرسینگ‌ها، باعث ایجاد عفونت می‌‌شود. تحقیقات نشان داده سوراخ کردن زبان می‌تواند خطر ابتلا به عفونت کشند‌ه‌ای به نام آنژین لودویگ را افزایش ‌‌دهد. در این نوع عفونت فک متورم می‌‌شود تا حدی که گاهی نای را مسدود می‌‌کند. همچنین اختلال در بلع غذا، اختلال در تکلم و کاهش حس چشایی از دیگر عوارض پیرسینگ زبان است. گاهی هم در اثر سوراخ کردن زبان، تورم‌های شدید ایجاد می‌‌شود که باعث بسته شدن راه‌‌های هوایی و بروز اختلال در تنفس می‌‌شود.

عوارض غیر قابل باور و حتی گاهی جبران‌ناپذیر پیرسینگ به سه بخش عمده تقسیم می‌شود:

حساسیت

 همان‌طور که همیشه گفتیم و همه پزشکان گوشزد می‌‌کنند، مهم‌ترین عوارض پیرسینگ حساسیت است. برای کاهش حساسیت باید از طلای زرد یا سفید ۱۴ تا 18 عیار، تیتانیوم، پلاتین یا از استیل مقاوم در مقابل زنگ زدگی استفاده کرد. با وجود این، باز هم احتمال واکنش بدن به فلز وجود دارد.

عفونت

عفونت گاهی به صورت عفونت موضعی پوست است و گاهی هم به صورت عفونت گسترده بدن، حتی عفونت قلب و شوک عفونی هم در مواردی دیده شده است. عفونت پوست با قرمزی، تورم، گرمی موضعی، درد و بزرگی غدد لنفاوی مشخص می‌‌شود. اگر مبتلا به عفونت قلبی هستید، سوراخ کردن بدن اصلا توصیه نمی‌شود. در صورت اصرار فرد به انجام این کار حتما باید پیشگیری با آنتی‌بیوتیک صورت گیرد.

یکی دیگر از عوارض خطرناک پیرسینگ انتقال عفونت از فرد مبتلا به هپاتیت به فرد سالم است که توسط لوازم غیراستریل رخ می‌‌دهد. این مشکل در صورت رعایت نکردن شرایط استریل، بسیار محتمل است. ایدز هم می‌تواند از طریق پیرسینگ به فرد منتقل شود. یکی از مکان‌هایی که احتمال عفونت در آنجا وجود دارد، آرایشگاه‌هایی هستند که کم‌کم تبدیل به کلینیک زیبایی می‌شوند! آنها به آلودگی و عفونت بی‌توجه هستند و معمولا پاسخگوی کار خود نیستند.

سرطان، تعجب نکنید!

اگر جایی شنیدید کسی در اثر پیرسینگ سرطان گرفته، تعجب نکنید. سرطان پوست یکی از شایع‌ترین سرطان‌هایی است که ممکن است در اثر پیرسینگ ایجاد شود. تحریک مزمن و طولانی‌مدت پوست توسط آویزه‌‌های مورد استفاده می‌‌تواند به سرطان پوست منجر شود.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها