بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
نتایج یک تحقیقات در نشریه پزشکی "اوپن هرت" نشان می‌دهد که میزان "حمله قلبی" همزمان با تغییر در ساعت رسمی در ابتدای فصل بهار به‌میزان ۲۴درصد افزایش یافته است!
تدبیر24»  طبق مصوبه هیئت دولت در سال 1370، ساعت رسمی کشور به دو بخش زمستانی و تابستانی تقسیم شد، به‌طوری که طبق این مصوبه مقرر شد که هرساله در روز یکم فروردین، ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده شود و از ابتدای مهر ماه نیز با عقب کشیدن ساعت رسمی کشور، وضعیت به روال عادی برگردد،

بر همین اساس، این مصوبه دولت طی سال‌های اجرای آن مخالفانی داشته است، به‌طوری که برخی معتقدند این مصوبه در کاهش مصرف برق مؤثر داشته است و برخی دیگر نیز بر این عقیده‌اند که تغییر ساعت رسمی کشور تأثیری در کاهش مصرف برق نداشته و فقط اثرات سوئی بر وضعیت جسمی و سلامتِ روان مردم کشورمان داشته است.

همزمان با اعلام مخالفت‌ها با تغییر ساعت رسمی کشور، به‌تازگی طرحی در مجلس شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان دوره یازدهم پارلمان طراحی و تدوین شده است که براساس آن خواستار لغو مصوبه هیئت دولت برای تغییر در ساعت رسمی کشور و تقسیم‌بندی آن به دو بخش زمستانی و تابستانی هستند.

متن کامل طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای لغو تغییر در ساعت رسمی کشور را در   اینجا   بخوانید.

سمیه رفیعی؛ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم ضمن انتقاد از تغییر در ساعت رسمی کشور، به آثار زیان‌بار این امر بر جسم و روح افراد اشاره و اظهار کرد: تغییر در ساعت رسمی کشور موجب ایجاد افسردگی‌های فصلی در افراد می‌شود که باید روند تغییر ساعت رسمی کشور به روال عادی برگردد.

وی تصریح کرد: توده مردم نیز نسبت به تغییر در ساعت رسمی کشور که هرساله در اول فروردین و ابتدای مهرماه صورت می‌گیرد، احساس خوشایندی ندارند و از طرف دیگر موجب سردرگمی آنها می‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به مفاد طرح جلوگیری از تغییر در ساعت رسمی کشور خاطرنشان کرد: امضاکنندگان این طرح خواستار این هستند که  قانون تغییر ساعت رسمی کشور منسوخ شود و ساعت رسمی کشور به روال عادی قبلی برگردد.

حالا، با همه این توصیفات از وضعیت زیان‌بار تغییر در ساعت رسمی کشور، تغییر در ساعت رسمی در کشورهای اروپایی نیز منتقدانی دارد به‌طوری که نتایج یک تحقیق که به‌تازگی در نشریه پزشکی "اوپن هرت" منتشر شده است، نشان می‌دهد که میزان حمله قلبی در نخستین دوشنبه پس از جلو کشیدن ساعت در ابتدای فصل بهار، به‌میزان 24 درصد افزایش یافته است!

همچنین نتایج مطالعات دانشمندان دانمارکی نیز روی 185 هزار بیمار روان‌پریش نشان داد که میزان افسردگی حاصل از تغییر ساعت بین افراد در طول مدت 10 دقیقه پس از تغییر ساعت تابستانه 11 درصد افزایش یافته است.

از طرفی دیگر اگرچه برخی مراکز تحقیقاتی معتقدند که تغییر ساعت رسمی کشورها موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود اما در گزارش پارلمان اروپا آمده است که  این مسئله حتی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم نمی‌شود؛ این تحقیقات نیز در نهایت موجب شد تا اتحادیه اروپا در سال 2019 میلادی رأی به لغو تغییر ساعت رسمی دهد که این مصوبه از سال جاری میلادی اجرایی می‌شود.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها