بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: دارویی جدید برای درمان هپاتیت C در دنیا تولید شده که بیش از ۹۰ درصد این بیماری را ریشه‌کن می‌کند و امیدواریم تا ۶ ماه آینده در دسترس بیماران ایرانی هم قرار گیرد.
به گزارش تدبیر24، مؤید علویان در گفت‌وگو با فارس گفت: هپاتیت C جزو بیماری‌هایی است که آسیب کبدی ایجاد می‌کند و در ایران نسبت به کشورهای همسایه کمترین شیوع را به این بیماری داریم.

وی ادامه داد: شیوع هپاتیت C در جمعیت ایران کمتر از ۰.۵ درصد است در حالی که در کشورهای همسایه مانند عراق، کویت، عربستان، جنوب خلیج فارس، پاکستان، افغانستان و آذربایجان بیش از ۳ درصد است.

علویان تصریح کرد: با وجود اینکه کمترین شیوع را در منطقه داریم اما کنترل همین میزان نیازمند تلاش بیشتر است تا شیوع این بیماری افزایش نیابد.

رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: بنابراین به جوانان توصیه می‌کنیم که از رفتارهای پرخطر جنسی و اعتیاد تزریقی بپرهیزند چرا که از راه‌های انتقال بیماری همین رفتارهاست.

وی در مورد درمان هپاتیت C گفت: درمان ‌این بیماری تا چند ماه پیش از طریق تزریق دو داروی تزریقی بود که ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران با این روش درمان می‌شدند اما به تازگی داروی جدید خوراکی در دنیا تولید شده که با استفاده از آن به مصرف آمپول نیازی نخواهد بود.

وی گفت: در این روش تا بیش از ۹۰ درصد هپاتیت C ریشه‌کن می‌شود و این از بزرگترین کشفیات در زمینه درمان این بیماری است.

علویان گفت: زمانی که دارویی کشف یا تأیید می‌شود معمولاً حدود ۵ تا ۶ ماه زمان می‌برد تا در کشورهای دیگر در دسترس قرار گیرد. بنابراین امیدواریم ظرف این مدت شاهد مصرف آن در کشور برای بیماران ایرانی باشیم.

رئیس شبکه هپاتیت ایران نسبت به انجام خالکوبی در جوانان و شیوع هپاتیت هشدار داد و گفت:‌ خالکوبی‌های غیربهداشتی که جوانان انجام می‌دهند یا در مراکز زیبایی با عدم رعایت استانداردهای بهداشتی انجام می‌شود می‌تواند راه انتقال هپاتیت A، B، C و همچنین بیماری ایدز باشد.

علویان همچنین درمورد شیوع بیماری هپاتیت در زندان‌ها نیز، گفت: نسبت به این موضوع مسئولان باید پاسخ دهند اما به هر حال در هر فضاهای بسته که ممکن است رفتار پرخطر هم باشد ریسک ابتلا به هپاتیت بالا می‌رود.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه از راه‌های انتقال هپاتیت، اعتیاد تزریقی است بنابراین معتادان تزریقی ریسک بالاتری برای ابتلا به این بیماری نسبت به سایر گروه‌ های پرخطر دارند.

علویان اعلام کرد که جلسه کشوری هپاتیت C با حضور ۲۵۰ نفر از متخصصان کشور سوم بهمن برای تبادل اطلاعات در درمان هپاتیت C برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها